2686
Sök

vart lämna in sin chrysler på service i göteborg?

77 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
har nyligen köpt en chrysler sebring som skall in på service, den har rullat ca 12000mil.
då jag aldrig har ägt en ny bil innan så har jag aldrig lämnat in en bil på service därför ställer jag frågan vilket ställe rekommenderas att lämna in den på?.
det ända stället jag vet är hedin bil , men kanske finns andra (billigare?) alternativ oxå?.
kamrem skall inte bytas försen vid 16800mil så det blir en "vanlig" service med vätskor,filter, genomgång
osv.

vad kan en service kosta ca?

mvh

120 Inlägg
12 maj 2008
Ute i Sisjön säljer man ju bl.a chrysler. Men man måste ju nödvändigtvis inte lämna in den hos en märkesverkstad.
Jag ha ett par killar i Partille / Mellby bil som jag lämnar mina bilar til och det brukar ligga på ca 12-1300 för att byta olja, filter, stift och bränslefilter...alltså lilla serivicen. De är ju MRF-anslutna så det är inget fuffens ifall man tror att liten verkstad ger sämre service.
Lämnar du hos märkesverkstad kan nog kostnaden gå upp emot ca 2000 för samma

Henrik "Orientexpressen" Svensson

77 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
okej! låter ju bra smile
antar att verkstäderna kan kolla i sin dator vilken typ av service det är dax för om man säger så?
alltså vad som skall göras vid de miltalet osv?

mvh

120 Inlägg
14 maj 2008
Det står i serviceboken vilken typ av service som skall göras. Men går du till märkesverkstad så vet det ju helt självklart!

Henrik "Orientexpressen" Svensson

77 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
okej sweet smile fick ingen servicebok med då bilen är impoterad, på instrumentpanelen står det " service engine soon" så antar att det är dax snart iaf, bilen har varit i sverige sedan 2004 och rullat 930mil sedan dess, så ligger nu på 12300 nått.
tack!

Sök