3589
Sök

Fixa ljud till min 318is e30

47 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Hej hopp! Har precis köpt en 318is e30. Ägaren innan mig va en gammal gubbe på 75bast så hela ljudsystemet är helt orginalt. Har inte hållt på med bilar alls förut, så detta med bygga ljudsystem är lite nytt för mig. Försökte idag att koppla in min kompis CDstereo i bilen men kablarna passade inte alls. Men vad tycker ni jag ska köpa för ljudsystem till bilen? Och hur koplar jag in stereon och alla andra högtalare? Behöver jag dra nya kablar i bilen om jag ska ha nytt ljudsystem?
Jag hadde inte tänkt bygga nått värsting ljudsystem, men kanske något över mellan nivo som endå funkar jävligt bra:D. Har sett att man kan köpa stereopaket för runt 2500. Men det känns rätt så B och tror inte det passar så bra i högtalar facken i min e30 kaross. Vore jätte sjyst om non kunde guida mig lite om hur jag ska göra för att få till ett sjyst ljudsystem, och hur jag ska göra för att bygga ihop det och vad jag ska ha osv osv.. 

Som ni förstår så känner jag mig helt lost nu! Håller på att bli galen på att lysna på min kassett stereo och mina skrapel högtalare.

MVH

44 Inlägg
15 maj 2008
Tjenare, Jag ska erkänna att jag inte är expert på området men jag läser det i skolan så:p men att dra nya kablar är nog bra i vilket fall som helst, sedan är det lite B med ljudpaketen som finns att köpa dock vet man att dom funkar ihop. Ett tips som jag sj ska sätta i min bil tror jag är en baslåda som man bygger sj eller beställer som passar i just din bil och sedan köper högtalare sj, tips på billiga och bra högtalare är märket MGR ska vara bra prestanda till rätt pris har jag hört, du hittar dom på http://www.ljudia.se/ kolla under märkeshögtalare. Lycka till och rätta mig gärna om jag har fel på något... MVH//Eric

47 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Eric_ skrev:
Tjenare, Jag ska erkänna att jag inte är expert på området men jag läser det i skolan så:p men att dra nya kablar är nog bra i vilket fall som helst, sedan är det lite B med ljudpaketen som finns att köpa dock vet man att dom funkar ihop. Ett tips som jag sj ska sätta i min bil tror jag är en baslåda som man bygger sj eller beställer som passar i just din bil och sedan köper högtalare sj, tips på billiga och bra högtalare är märket MGR ska vara bra prestanda till rätt pris har jag hört, du hittar dom på http://www.ljudia.se/ kolla under märkeshögtalare. Lycka till och rätta mig gärna om jag har fel på något... MVH//Eric

Aaa okej! Tack så mycket för hjälpen, ska börja kolla runt lite på högtalare.
Ingen fler som har tipps? Kanske non annan som dragit ljud till e30 kaross??

Sök