3347
Sök

Kopplings fråga isuzu campo?

13 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
Hallå!!!

Jag har köpt mig en isuzu campo och har nu ett litet problem. När jag köpte den i sommras så var kopplingen lite skum. När man hadde kört ett tag utan att använda kopplingen så tog den nästan inget alls. Man fick liksom pumpa upp trycket i pedalen ca5-10ggr innan den tog. När den hadde stått ett tag så var det samma grej fick pumpa upp trycket så den skulle ta. Sen ställde jag av den efter ca en månad. Nu har den stått ett tag och när jag nu skulle flytta bilen så var kopplingen helt slapp pedalen låg mot golvet och hur mycket jag en pumpade så blev det inget motstånd. Vad kan det vara för fel? kan det vara huvudkopplingscylindern eller är det slavcylindern. Har aldrig skruvat med hydralisk koppling förut så jag vore väldigt tacksam för lite svar. Jag har kollan runt lite på www.bildelsbasen.se och det finns ju gott om både slav och huvudkopplings cylindrar men är det felet? vad tror ni grabbar kanske räcker med att lufta men hur har luften kommit dit ifrån börgan måste ju vara nå fel? var sitter luftnings nippeln på en hydralisk koppling sitter den ner vid lådan eller?
/mvh Korpe

13 Inlägg
8 mars 2007
Trådstartare
Snälla någon lär väl varit med om samma problem

13 Inlägg
12 mars 2007
Trådstartare
Fortfarande inget svar! kom igen nu grabbar!

13 Inlägg
16 mars 2007
Trådstartare
Fan också!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
20 mars 2007
Ja den sitter nere vid lådan,dum fråga men har du kollat så det finns vätska i? Däremot är det svårt att säga vilken cylinder det är, kan vara intern läckage i packningarna och så kan det trycka ut vätska med...

13 Inlägg
21 mars 2007
Trådstartare
Hej!

Jo vätska finns i. Det var lite dåligt faktiskt så jag fyllde på. Ska kanske prova att lufta först då innan man köper någon ny cylinder.

13 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
tog bort slavcylingern och den var ju helt slut så nu är den bytt och nu är den körduglig igen tack för svaren

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök