3059
Sök

Olovlig körning och rattfylla

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 maj 2008
Hmm. skrev:
Sushikocken skrev:
Räkna ut Promille Om han väger 70 kg så har han druckit 1 starkis dumt att sätta sig i bilen ja men är han mördare?

SRY FÖR OT

lekte lite med de olika värderna

Din promille ligger just nu på  19.11

Du har druckit sammanlagt 90 enheter. Dem kommer du att förbränna på totalt 154 timma(r) och 30 minut(er).
Du kommer att kunna köra bil kl 22:58 om 6 dagar, när din promille kommer att ligga under 0.2 promille

Klockan 0:30 om 7 dagar är du helt alkoholfri

borde den inte reagera på detta ? dör man inte vid 5, eller något ?

problemet är ju att man förbränner alkoholen sammtidigt som man dricker den med, därför funkar det ju inte riktigt att räkna ut sånna saker så där tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
25 maj 2008
well well. Palla med mer sånna här snyft historier då du satt dig i bilen & Körde.
O hur cool polare har du som lånar ut en bil till en som HAN VET att du har druckit. Dom borde dra av kortet på han med. . .
Tack o hej.
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (25 maj 2008)

C H E V R O L E T <3

Administratör
11 899 Inlägg
25 maj 2008
Snappy skrev:
Okey here's the deal.

Var hos en polare igår o drack ett par bira, när en annan polare ringde och undrade om vi kunde hämta honom då det var stökigt ute. Han jag var hos har körkort men var berusad och ville inte riskera kortet.

Korkad som jag var så erbjöd jag mig att köra, trots att jag INTE har körkort ( fyller 18 först i november).

Allt ''går i sin ordning'' tills vi åker förbi ett industri område där ett gäng snubbar står och sparkar på en stackare som ligger.

Istället för att fortsätta åka hem med kompisen som vi just hämtat och bara skita i killen som får spö, så gör jag en U-sväng och gör massa oväsen för att skrämma bort gänget.

De sticker iväg och killen påstår att det ''var lungt''. Så då fortsätter vi vidare hem hur som helst. När jag ska köra ut från industri området så står självklart bängen där och vill att jag ska åka före honom.

Han åker efter cirka 200 m (trots att jag kör väldigt lagligt med blinkers och allt)  sedan stoppar han mig och begär blåskontroll och körkort, så jag torska självklart på både och.

Senare på stationen så blåste jag 0.32 promille.

Nu är min fråga ifall jag kan göra/säga något för att straffet ska bli lindrigare, helst försöka minska uppskjutningen av körkortet på något sätt

ALLA FÖRSLAG ÄR VÄLKOMMNA

OBS vill inte höra kommentarer som : rätt åt dig , hoppas du lärde dig en läxa, du har bara dig själv att skylla osv, för det vet jag redan vid det här laget.

Tack på förhand.

1) Du har inget bakom ratten att göra utan körkort.
2) Du var onykter, och igen du har inget bakom ratten att göra.

Du riskerade livet på dig och framför allt dina passagerare och andra medtrafikanter.

Hoppas du åker dit så det sjunger om det och att du lär dig en läxa och inte gör om det.

Tråd låst och du är avstängd från Garaget. Du har inget här att göra.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök