2900
Sök

Eftersnack: Garaget träff i Ljusdal 30/8

2 230 Inlägg
31 augusti 2008
Majorn skrev:
Rojpen skrev:
ja det är nått iaf, men inte nå som har så stro betydelse:) det är marknad i kopparberg som tydligen är stor.. men det går ju men jag får tydligen inte vara hemma då...
och snön lär ju inte komma förns i november iaf så:P så snö är det ingen fara med

Men jag vill ha snö NU:P... så kan vi köra skoterrace på fältet istället...

då blir det nog väldigt tomt tror jag:P
men varför inte kunna köra på vintern iaf.. eller kanske inte, vet inte men kan ju kanske bli lite för farligt med tanke på snö... alltså bilar då..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

122 Inlägg
31 augusti 2008
Rojpen skrev:
då blir det nog väldigt tomt tror jag:P
men varför inte kunna köra på vintern iaf.. eller kanske inte, vet inte men kan ju kanske bli lite för farligt med tanke på snö... alltså bilar då..

Hehe.
Jo de känns lite så, halt som satan:p.... Dessutom skulle det behövas ganska uppkörning av banan... går säkert första snömånaden, men sen brukar snön lägga sig väldigt tjock där.. har försökt köra Mitsubishi L200 där en dag i januari... knappt så jag tog mig framåt med 4WD och lågväxel...

Men man skulle ju kunna köra lite drifting iaf.. finns ju yta... då kanske även en annan har chans att stå för något kul i VWn... 4WD FTW:p

4 571 Inlägg
31 augusti 2008
Ja denna gången kom jag iaf dit... men jag kom ju samtidigt som Hinkas, mao för sent tongue

Men det var sköj att åka M5'a med hinkas en repa iaf !

Ang träffar senare så kan jag fixa till en träff på en isbana om det duger åt herrarna senare i vinter.
Vi brukar nämligen ploga upp en egen bana här nere på sjön i byn.

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
31 augusti 2008
Lite bonus

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59440/447368_xbcz47.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59440/447370_xbwgi2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59440/447371_47tmj9.jpg

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

Allfixare
1 475 Inlägg
31 augusti 2008
Hur fan kunde jag glömma det här då?? Nä själv satt man hemma å fundera över varför allt va så tråkigt.... Fy fan för mig! en till träff för min skull då kanske=)

122 Inlägg
31 augusti 2008
Riktigt snygga bilder Kotten, i synnerhet den sista...
Som vanligt är jag för lat för att ladda upp bilder här, mina finns istället att beskåda på http://majorn.bilddagboken.se

Låter riktigt nice Izual, is är ju alltid skoj:p

1 418 Inlägg
31 augusti 2008
nästa helg är de cruising i hudik så om 3 helger då?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

122 Inlägg
31 augusti 2008
20/9 alltså.... Borde ju funka... kanske lite ekonomiskt olägligt, men det är bara att prioritera de...

SOS-Racing
514 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Ser ju ut som ni hade riktigt roligt trots att vi inte hann dit i tid. Hade ni väntat 2min bara så!
Jaja, next year wink

3 Inlägg
31 augusti 2008
ja man kastar diskus med en volvo remskiva smile

Indrivare/torped
149 Inlägg
1 september 2008
-Kotten- skrev:
pars skrev:
-Kotten-: Vad rippar du in och editerar i för program?

CyberLink PowerDirector 6.0

Hade du en JVC-kamera du också, eller minns jag i syne? I alla fall så tycker jag inte om skiten till filformat från "min" HD7, för den gör inte som jag vill tongue Här har man filmat i Full HD och får inte in skiten i premiere för att redigera, eftersom det inte vill läsa .tod-filer. Blir det bättre om man lägger in filmen via firewire? man kanske kan köra capture i premiere i så fall? smile

Angående träffen så tyckte jag den var king smile Trevligt och inte allt för lite folk heller smile Och trots att Golfen går så helt jävla värdelöst så var det helroligt att köra, fick världens kick när jag körde! tongue Jag anar att ett hk-beroende håller på att växa ut ännu mer tongue

Edit: Skitschyssta bilder ni hade laddat upp, både Kotten och Tuncer smile Ska lägga upp mig på bilddagboken, den bilden där jag sitter i bilen och är snygg ^^
Senast redigerat av Lagasse (1 september 2008)

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
1 september 2008
Lagasse skrev:
-Kotten- skrev:
pars skrev:
-Kotten-: Vad rippar du in och editerar i för program?

CyberLink PowerDirector 6.0

Hade du en JVC-kamera du också, eller minns jag i syne? I alla fall så tycker jag inte om skiten till filformat från "min" HD7, för den gör inte som jag vill tongue Här har man filmat i Full HD och får inte in skiten i premiere för att redigera, eftersom det inte vill läsa .tod-filer. Blir det bättre om man lägger in filmen via firewire? man kanske kan köra capture i premiere i så fall? smile

Angående träffen så tyckte jag den var king smile Trevligt och inte allt för lite folk heller smile Och trots att Golfen går så helt jävla värdelöst så var det helroligt att köra, fick världens kick när jag körde! tongue Jag anar att ett hk-beroende håller på att växa ut ännu mer tongue

Edit: Skitschyssta bilder ni hade laddat upp, både Kotten och Tuncer smile Ska lägga upp mig på bilddagboken, den bilden där jag sitter i bilen och är snygg ^^

tack. jo har jvc mina heter .mod borde finnas med nå prog som kan läsa det. annars lär capture funka

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
1 september 2008
Lite mer lek

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59440/448542_q1pvdh.jpg

208 Inlägg
1 september 2008
Det var en finfin träff som vanligt big_smile

Indrivare/torped
149 Inlägg
1 september 2008
Kul att det skulle ta 4 timmar att rendera ett intro på en halv minut... tongue Måste lära mig hur jag gör mycket sämre kvalité på skiten. Första gången jag satt med Premiere ikväll så det blir väl kanske framöver nåt tag tongue

Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!

Indrivare/torped
149 Inlägg
1 september 2008
*_Slider_* skrev:
Det var en finfin träff som vanligt big_smile

Agreed! Jag hade skittrevligt big_smile Detta är en go återkommande happening tycker jag smile Om det händer nåt med en kommersiell grej av hela basen så tycker jag definitivt att vi ska ha en garaget-träff medan/före alla events! Och notera att jag skrev OM tongue

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
1 september 2008
Lagasse skrev:
Kul att det skulle ta 4 timmar att rendera ett intro på en halv minut... tongue Måste lära mig hur jag gör mycket sämre kvalité på skiten. Första gången jag satt med Premiere ikväll så det blir väl kanske framöver nåt tag tongue

Därför så kör man i lättare program big_smile

904 Inlägg
1 september 2008
-Kotten- skrev:
Lagasse skrev:

Därför så kör man i lättare program big_smile

De ska vara Premiere om de ska bli nått wink Sen bör herr Barbo börja använda firewire kabel å föra över skiten den vägen direkt i premiere.

De ska va gött å leva

SOS-Racing
514 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Jag tänkte att jag tar och bjuder på ett litet filmklipp som igentligen inte hör hit men så ni får en uppfattning om vad ni missade när ni åkte hem så tidigt :p

[video]http://www.garaget.org/video/un0xlhzyy5ym[/video]

Operatör
346 Inlägg
4 september 2008
Det var värt att stanna kan jag säga smile

Lagasse: Med Sony Vegas kan jag ta capture med FullHD från Sony HVR-V1, använder Firewire.

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)

Sök