2941
Sök

Angående bil tjuvar!!

41 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
tjenna alla ärliga personer!

Min farsas saab 900 GL -82 blev stulen idag mitt på dagen utanför en ica konsum! Full proppat med folk som måste ha sett det!
Men som alla vet så är ju en saab 900 lätta att stjäla...MEN DET BETYDER INTE ATT MAN FÅR TA DEN!!

den hade bara gått 13.000mil och var 100% rostfri...inte en enda buckla på undersidan. Men man får ju itne ut nånting av en gammal bil från stöldförsäkringen.

Dom som stjäl bilar tänkter inte på hur det drabbar personen som äger bilen! Min pappa lever på sin lilla pansion och nu måste han få tag i en annan bil, han kommer alldrig att ha råd med en bil i samma skick.

Han är helt förstörd, han sitter bara och kollar tv nu å pratar om bilen=(

Så det jag menar är att dom som stjäl bilar inte kan ha några känslor för andra människor.
Jag tror det finns fler av er som tycker samma sak som jag och det är att om man får veta nån som har stulit en bil så ska man gå dit å ge han rikligt med stryk...inte överdrivet, men han ska då få ångra saker och ting!!

Jag skulle gärna vilja höra eran åsikt:) Både om ni är med mig elr mot mig...

Down n`out
514 Inlägg
5 september 2008
ah..fyfan för sånt folk--håller med dej

Down n`out

denkz
323 Inlägg
5 september 2008
Jag håller med dig. Min bil blev stulen för 3 månader sen nu. Enbart för att ta fälgarna. Den har stått på verkstan sen dess, eftersom det enligt försäkringsbolaget inte ska gå att sno bilen. Så dem har ju mer eller mindre förstört sommarn för mig!

41 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
VLN skrev:
Jag håller med dig. Min bil blev stulen för 3 månader sen nu. Enbart för att ta fälgarna. Den har stått på verkstan sen dess, eftersom det enligt försäkringsbolaget inte ska gå att sno bilen. Så dem har ju mer eller mindre förstört sommarn för mig!

ja det är för jävligt, försäkringsbolagen vill alltid komma undan!

41 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
Obnoxious skrev:
Jag tror jag ska stjäla din bil.

jasså det var ju tråkigt att höra. DÅ hör du till dom som inte bryr sig i andra.

41 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
Lundback skrev:
ah..fyfan för sånt folk--håller med dej

det är skönt att höra att det finns ärliga som håller med mig:)

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
5 september 2008
VLN skrev:

Går, gör det alltid? lyftkran tex? roll

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

DFFL
9 020 Inlägg
5 september 2008
Shit happens.
Saker blir stulna, sånt är livet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

denkz
323 Inlägg
5 september 2008
kwansa skrev:
VLN skrev:

Nehe!? Den har ju immobilizer! neutral

DFFL
9 020 Inlägg
5 september 2008
VLN skrev:
kwansa skrev:
VLN skrev:

Med en lyftkran som hjälp så kan immobilizern kvitta. lol

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

denkz
323 Inlägg
5 september 2008
FireTraXX skrev:
VLN skrev:
kwansa skrev:

Med en lyftkran som hjälp så kan immobilizern kvitta. lol

Menar det smile

vingåker
68 Inlägg
5 september 2008
Hitta dom och slå dom sönder.Folk så snor andras bilar måste vara dumma ihuve. Men tyvärr finns det folk till allt idag.Skriv in reg nummeret på reg sjylten så kan folk kolla om dom hittar bilen.Hoppas att du hittar den och att dom åker fast.

Drive Nice!

Reservdansk
6 271 Inlägg
5 september 2008
Funderat på en stor ilsken schäfer i passagerarsätet? big_smile

EDIT: Just ja, kom på att tänka att morsans gamla rostiga risiga Golf diesel blev stulen härförleden.

I våras, uppe på vår gård, mitt i natten. I och för sig hade hon ju nycklarna i bilen (hidden in das askkopp) men ändå. Dom rullade bort bilen och startade den sen.
Tanken var nästan tom.

En vecka senare hade bilen varit ute på en Skåne Runt-Resa.
En tjej ringde och hade hittat innehållet i bilen i typ Simrishamn, och polisen hade hittat bilen utanför Örkeljunga (motsatt sida Skåne), med nästan full tank.

Dom passade på att försöka stjäla min fina Pioneer MH-5700 P  som satt i vår gamla 245a som jag haft förut, men eftersom jag hade låshållaren fäst i bilen, så lyckades dom bara demolera spelaren med en skruvmejsel eller liten kofot...
&())&% klåpare...

Men min T-5R rörde dom inte ens, dels var bilen låst och immobilizern blinkade bestämt rött. wink
Senast redigerat av TurbOla (5 september 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

C(^^,)
453 Inlägg
5 september 2008
TurbOla skrev:
Funderat på en stor ilsken schäfer i passagerarsätet? big_smile

Eller mig Engelska staff wink  Inga som kommer in i bilen! Inte ens fruntimmret när vi bråkat  lol

1 570 Inlägg
5 september 2008
Slå mig hellre på käften än repa min bildörr, då har jag i alla fall en chans att slå dig på käften smile

Avstängd
962 Inlägg
5 september 2008
s15 skrev:
Hitta dom och slå dom sönder.Folk så snor andras bilar måste vara dumma ihuve. Men tyvärr finns det folk till allt idag.Skriv in reg nummeret på reg sjylten så kan folk kolla om dom hittar bilen.Hoppas att du hittar den och att dom åker fast.

Oj, jag trodde att alla som snor någonting var dumma i huvudet, så fel man kan ha! tongue

Jag beklagar verkligen att TS bil blev stulen, jag kan sätta mig in i den situationen om min bil blev stulen eller utsatt för skadegörelse, ag vet inte vad jag hade tagit mig till... hmm

3 182 Inlägg
5 september 2008
sverige i ett nötskal, en bekant såg en som höll på att göra inbrott i en bil som han vet vem som äger, min bekanta rusar fram till killen som va i 16års åldern ok ger han en fett smäll ok ringer polisen, polisen kommer ok min bekanta förklarar läget, vad tror ni händer jo 16 åringen få skjuts hem till sin mamma o pappa med en varning, min bekanta hamna i häktet för mishandel,  ok efter rätengången fick han 2mån ok asss höga böter. sverige är ett så sjukt land med sinna mesiga laggar.

2 126 Inlägg
5 september 2008
Kan bara hålla med dig! Trist för din far. sad

För några år sedan i Klippan var det nån/några som blev trött på en biltjuv och ringde på hemma hos honom. När han öppnade dörren small dom båda knäskålarna på honom! tycker det är ett rättvist straff när man inte kan hålla sig ifrån andras grejor!

Själv hade jag dock krossat hans fotleder, han kan ju försöka gasa efter det wink

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
5 september 2008
inte rätt att ta andras saker men som sagt en saab 900 skulle jag inte ens låsa då dom tydligen går att sno med en glasspinne......

synd på bilen hoppas den hittas i bästa skick möjligt

2slow

1 754 Inlägg
5 september 2008
"Gör mot andra som du vill att de ska göra mot dig"

Något som vissa inte riktigt förstår. Fy fan för tjuvar! Speciellt om något tas från en eller någon man känner...
Senast redigerat av Holiace (5 september 2008)

Jag kan inget om allt.

Sök