2474
Sök

Eftersnack: ENA-träffen på stora torget i Enköping 6/9

Oge
9 september 2008
AUBLITZZ skrev:
Oge skrev:
Haha jaajaa.. Men va kul för dig som har ett garage att bygga på då! tongue

Japp måste ju ha någonstanns att bygga om bilen tills nästa år ju.. smile

Ja jag önskar jag hade ett jag med!.. tongue

821 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
då är vi 2.. hade varit skönt och bunkra in sig i ett garage!

Hemmapulare :)
416 Inlägg
9 september 2008
Mitt är snart klart..  big_smile

Volvo 850 GLT -1995
Dodge Polara Cabriolet - 1969 Projekttråd Polaran
Dodge Dart GT -1969 Projekttråd Darten - (Goes InSaNe)

1 200 Inlägg
15 september 2008
Jag skrev ihop en insändare och skickade in till lokaltidningen på måndagen efter träffen. Den har dock inte blivit publicerad och det känns som att den inte blir det heller, men här är den i alla fall smile

För första gången i enköpings historia anordnades på torget en bilträff för den yngre generationens ambitiösa bilbyggare, fyllda av kreativitet och vilja att visa upp sina skapelser. Utställarna var glada, vi arrangörer var glada och besökarna likaså.

Folk med invändningar kommer alltid att finnas, men för guds skull, framför dem på ett civiliserat sätt! Denna insändare vill jag rikta direkt till de äppelförsäljare som gormade på oss under hela dagen. Redan när de tre första bilarna rullade in på torget hänvisade ni till bilskroten och menade på att det är där vi hör hemma. Visst, ni tycker kanske inte om nya sportbilar. Kanske är ni avundsjuka för att ni inte kommer att ha råd med egna. Det spelar ingen roll varför, men det var ett förhastat sätt att uttycka det på. Jag upplyste er om att vi skulle få dit många besökare under dagen och jag erbjöd mig även att rekommendera dem att köpa era päron och russin. Ni upplyste mig genast om att ni minsann stått på torget sedan -96 och att mycket folk inte gynnade er verksamhet. Detta förbryllade mig å det yttersta, då fler potentiella kunder uteslutande innebär fler... just det... kunder.

I efterhand har jag dock insett att det är ert löjligt otrevliga bemötande som gör att ni inte får frukterna sålda. Som jag upplevde dagen såg ni ingen populär bilutställning och trevliga bilentusiaster utan endast ungdomar, och ungdomar ska veta sin plats. Ni hade lugnt och sansat kunnat be oss att sänka volymen om det var den ni störde er på, men istället gjorde ni det med armarna i vädret. Att ni dessutom försökte ta er in i bilarna för att göra det själva var förbannat oförskämt och idiotiskt.

Kan ni inte under en enda dag tåla att något annorlunda sker omkring er, att en ny målgrupp lockas fram och gläds åt den omväxling som annars ständigt lyser med sin frånvaro i vår lilla stad?

Ni lär i vilket fall som helst inte behöva se oss på samma ställe igen. Nästa gång ni säljer frukter till folket som inte gynnar er får ni göra det i tystnad på det döda torget, vars enda sevärdhet är ett trasigt hotell.

Med vänlig hälsning
Patrik Lindblom
Arrangör, ENA-träffen 2008
Senast redigerat av Minister (15 september 2008)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 september 2008
Kan säga att jag kommer tillbaka oavsett.. Det var en väldigt trevlig träff.
Men jag tror nog att det behövs lite roliga tillställningar då och då även
i sveriges småorter. Va fan vi tar ju bilarna HEM till folk ju.. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Bärs!
3 456 Inlägg
15 september 2008
Minister skrev:
Jag skrev ihop en insändare och skickade in till lokaltidningen på måndagen efter träffen. Den har dock inte blivit publicerad och det känns som att den inte blir det heller, men här är den i alla fall smile

Massa text...

Snyggt! smile

EDIT: Insändaren alltså... tongue
Senast redigerat av Aga_Diff (15 september 2008)

Garaget.org peakade 2008.

FreddeK
15 september 2008
äsch klart ni ska ha träffen nästa år på torget igen, kör hårt och ta inte skit! Billivet, ungdomar och folk med bilintresse har absolut rätt att synas och höras! ingen ide att bry sig om en päronförsäljare...

Mvh Fredde

821 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
Klockren Insändare. Synd att den inte kom med i EP.
kanske borde gå dit och be dem sätta in den i EP.. så köpa på sig en bunt och ge ut till alla som står på torget på lördag wink

Hemmapulare :)
416 Inlägg
15 september 2008
Kanonbra insändare, men som sagt...  Synd att den inte blivit publicerad..

Volvo 850 GLT -1995
Dodge Polara Cabriolet - 1969 Projekttråd Polaran
Dodge Dart GT -1969 Projekttråd Darten - (Goes InSaNe)

1 200 Inlägg
16 september 2008
Tokken skrev:
Kan säga att jag kommer tillbaka oavsett.. Det var en väldigt trevlig träff.
Men jag tror nog att det behövs lite roliga tillställningar då och då även
i sveriges småorter. Va fan vi tar ju bilarna HEM till folk ju.. smile

Kul att höra, ni är alla varmt välkomna nästa år smile

Det behövs absolut. Här i Enköping händer ytterst lite. Det är så att man skäms när man kommer hem från Stockholm och ser de digitala välkomstskyltarna som utropar "SM i schottis".
Aga_Diff skrev:
Minister skrev:

Massa text...

Snyggt! smile

EDIT: Insändaren alltså... tongue

Tack! smile Jag ska prova att ringa EP idag igen. Jag har både ringt och besökt dem, men inte fått tag i vederbörande person.
Freddeponken skrev:
äsch klart ni ska ha träffen nästa år på torget igen, kör hårt och ta inte skit! Billivet, ungdomar och folk med bilintresse har absolut rätt att synas och höras! ingen ide att bry sig om en päronförsäljare...

Mvh Fredde

Jag ska försöka få tillgång till hela torget nästa år. Blir vi bara kvitt försäljarna tror jag att vi slipper klagomål i samma skala. Dessutom blir det då plats för dubbelt så många bilar.
sengstr skrev:
Klockren Insändare. Synd att den inte kom med i EP.
kanske borde gå dit och be dem sätta in den i EP.. så köpa på sig en bunt och ge ut till alla som står på torget på lördag wink

Haha! Ja, du kan prova. Annars tänkte jag som sagt ringa dem idag igen. Det spelar inte så stor roll om den blir publicerad eller inte, det har ändå gått mer än en vecka, men det vore i alla fall kul att få någon form av besked från EP smile
ERNEST85 skrev:
Kanonbra insändare, men som sagt...  Synd att den inte blivit publicerad..

Tack så mycket smile Vi får se om den dyker upp framöver.

Oge
16 september 2008
Jaa du får fan inte ge dig!.. Den måste publiceras i EP!.. 

Jag tycker att torget är en bra platts att hålla träffen på!.. Det tråkiga är ju att det blir begränsat med platts..

1 200 Inlägg
17 september 2008
Jag fick tag i EP-herren igår. De hade velat mycket innan de bestämde sig för att inte publicera insändaren. Anledningen var att den är "för elak", och främst att det allmänna intresset i ämnet inte beräknas vara farligt stort. Det sistnämnda kan jag faktiskt hålla med om roll
Senast redigerat av Minister (17 september 2008)

Oge
17 september 2008
Hmm ärsch då.. Du skulle formulerat om dig lite snabbt bra.. tongue

Har läst elakare insändare än sådär...
Senast redigerat av Oge (17 september 2008)

1 200 Inlägg
21 september 2008
På ett partaj i kväll var där flera som påpekade att de gillade min insändare i tidningen. Jag förstod först inte var de läst den, men det visade sig att ENA/Håbo-tidningen fått tag i den och publicerat den, med bild och allt tongue

76 Inlägg
21 september 2008
Trevligt reportage.
Gillade det du skrev till tidningen. Har lärt mig en sak, vad man än gör så är det alltid folk som tycker det är dåligt.
Dock så kan jag än en gång säga att jag tyckte träffen var väldigt lyckad.

//Daniel

Oge
21 september 2008
Bra att den kom  ut i någon tidning iaf!..  Ska bli kul att se om det blir någon respons på inlägget..

821 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
Det blev en jäkla pajkastning tillbaka på oss måste jag säga. Ska scana in från tidningen!

821 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/49553/471193_pjbhcr.jpg
Jag hoppas det går att läsa smile

1 200 Inlägg
27 september 2008
sengstr skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/49553/471193_pjbhcr.jpg
Jag hoppas det går att läsa smile

Jag läste det i onsdags och jag har redan svarat big_smile På lördag får läsarna veta att äppelfolket ljuger, när jag med bilder motbevisar dem. Ingen viktig grej att bråka om, men jag gillar debatt tongue

Sök