Grattis, då kommer du vara färdig man i början på nästa året när du muckar då. Lumpen är nog något av det roligaste man kan göra.. muckade från Skövde som Sambandsgruppchef, P4, i November. En riktigt rolig tid som man absolut skall ta vara på.
De kamrater man skaffar sig i lumpen blir man dödstighta med. Så sug åt dig all kunskap som en tvättsvamp är mitt råd... sen kan man ju alltid söka utlandstjänst eller jobba vidare inom försvaret om man gör bra ifrån sig och tycker det är roligt
I Finland skall alla in i armen om de så vill eller inte. Undantag : Sjukdomar så som diabetes och andra handikapp. Finländare i mina ögon är mycke mer "Råbarkade" en svenska män,kan ha något med lumpen att göra. För i armen lär du dig att ta skit i enorma högar och "deal with it" och inte sitta ner och börja lipa eller backa ur och försöka glömma saken.
Det finns ju förståss undantag,men det gör det me allt. I armen lär man sig att stå för sitt land och att få en patriotisk känsla. Det kanske ni ser på våra invandrar siffror och gemför det me era.
jag var inte i lumpen för att få skjuta och va natzi utan för att det var en av mina milstenar att pasera. Sjukt bra ärfarenhet att ligga inne ett par månader. Skjutandet var bara ett bonus Hakka päälle Suomen poika!!
Finns ett finlandssvenk reglement i finland också,liten B-film från stället
Finländare i mina ögon är mycke mer "Råbarkade" en svenska män,kan ha något med lumpen att göra. För i armen lär du dig att ta skit i enorma högar och "deal with it" och inte sitta ner och börja lipa eller backa ur och försöka glömma saken.
Lumpen är bara kul i efterhand, eller ja, vissa grejor är ju roligt när man gör dem, sen beror mycket på tjänsten. Men efter GSU och FSU så är jag väl ungefär så grå arbetskraft man kan tänka sig. Börjar bli riktigt jävla less nu, men är ju bara 10v till muck, så får väl stå ut.
Om man har tid kan man göra det finns mycket annat att utveckla vilket jag ansåg i mitt läge. + att jag anser att om det blir krig så får du rycka in och gå runt och skjuta andra med vapen anser jag inte som nått att sträva efter bättre att lägga den tiden på annat. Men smaken e som baken delad
No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!
Om man har tid kan man göra det finns mycket annat att utveckla vilket jag ansåg i mitt läge. + att jag anser att om det blir krig så får du rycka in och gå runt och skjuta andra med vapen anser jag inte som nått att sträva efter bättre att lägga den tiden på annat. Men smaken e som baken delad
Lite svårt att komma ifrån detta pga värnplikten Hellre förberedd än icke förberedd om det skulle hända.