3046
Sök

Hur kopplar man slutsteg/kablar när orginalstereon sitter i, i en 03,as A4 Audi?

5 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Jag ska sätta in slutsteg och bygga lite stereo, men hur gör man när orginalstereon sitter  i?
Stereon ska sitta i en Audi A4 från 2003...

// Petra

OCR
279 Inlägg
10 september 2008
Antar att det är som på kompisens honda civic - 07. Du måste då köpa en omkopplingdosa. Men vet ju inte om det är samma sak.

Ocr

5 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Och den dosan finns att köpa var? Vad gör den?

Random Hero
4 047 Inlägg
10 september 2008
Lapp3n, ursäkta, men antar att de e som på kompisens civic ? HAHA tongue audi o honda e så långt irfån varandra man kan komma tongue  men till ämnet, vill du ha kvar original stereon eller sätta in en ny ?

Dog food lid. Backwards

OCR
279 Inlägg
10 september 2008
DusanMandick skrev:
Lapp3n, ursäkta, men antar att de e som på kompisens civic ? HAHA tongue audi o honda e så långt irfån varandra man kan komma tongue  men till ämnet, vill du ha kvar original stereon eller sätta in en ny ?

Kanske dom är , men dosan är fortfarande utformad likadant ? :S Den är ju gjord för att man ska kunna koppla om en orginal steroe som inte går att byta ut eller plugga in en lågnivåkabel. ?

Ocr

Random Hero
4 047 Inlägg
10 september 2008
jaha du menar så tongue ja ska hon ha kvar original stereon behöver hon en högnivå till lågnivå omvandlare, finns på biltema för under 100 lappen

Dog food lid. Backwards

OCR
279 Inlägg
10 september 2008
DusanMandick skrev:
jaha du menar så :P ja ska hon ha kvar original stereon behöver hon en högnivå till lågnivå omvandlare, finns på biltema för under 100 lappen

Ah nu pratar vi samma språk. Men jag tror jag skulle åka till någon billjusaffär. Sure thing, biltema kanske inte bara är skit. Men att lägga 100 kr till hos en riktig billjudsaffär är nog värt :)

Ocr

OCR
279 Inlägg
10 september 2008
Swedenrockers skrev:
Audi originalstereo har ofta lågnivå. Man köper en PC-311 (samma som till nyare Blaupunkt) som är en mini-iso till 4x RCA.
Ibland så är det uttaget upptaget om man har aktiva högtalare.

Vi blev ägda ^^

Ocr

OCR
279 Inlägg
10 september 2008
Men ifall dom inte har lågnivå utgång så lär hon köpa en sådan där dosa. Och ta och koppla in den på tv av högtalar kablarna.

Jag tycker att du ska uppsöka en billjudsfirma för att få vidare hjälp med frågor och installation eftersom det kan vara svårt att tolka det man skriver smile

Ocr

5 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Underbar hjälp grabbar! Hur får jag lös stereon?
Vill ha orginalen kvar för jag är så himla "icke bortskämd" så jag tycker det är skithäftigt att reglera stereon via ratten, ha ha ha....

16 197 Inlägg
10 september 2008
Turbo-Petra skrev:
Vill ha orginalen kvar för jag är så himla "icke bortskämd" så jag tycker det är skithäftigt att reglera stereon via ratten, ha ha ha....

men de finns ju eftermarknads stereos som ha en tillbehöbsbox så du kan styra den via dina rattreglage..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

OCR
279 Inlägg
11 september 2008
Är inte din stereo inbyggd i instrumentpanelen ?

Ocr

5 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
Turbo-Petra skrev:

men de finns ju eftermarknads stereos som ha en tillbehöbsbox så du kan styra den via dina rattreglage..

Det låter ju som det bästa!!!

5 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Lapp3n skrev:
Är inte din stereo inbyggd i instrumentpanelen ?

Jo, det är den... Tack vare er känner jag iaf vad jag vill göra nu...
Thanks to U all!!!!

2 283 Inlägg
11 september 2008
Fråga Geiros han kan allt om ljud i Audi.

R.I.P. Michael Jackson!

OCR
279 Inlägg
12 september 2008
Pikey skrev:
Fråga Geiros han kan allt om ljud i Audi.

Inte allt ^^

Ocr

Sök