Hela hemligheten är att inte spika! alternativt om man kör på E85 inte gå över effekttoppen. En kamrat bomsade 563hk med original kolvar... man kan rasa kolvar på 250hk med om motorn spikar eller om etanolspöker kommer och gör hål i dem pga elmappning.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
är inte så säker på kolvarna men det är stakarna som är svaga i dom motorerna å är inte att rekomendera att köra med mer än 220hk men har du redan bytt stakar så byt ut kolvarna åsså:)
enlit kgtrimning så är inte kolvarna problemet dom håller ungefär till 400 obs inga spikningar stakarna är värdelösa orginal över 1 bar då är man i farosonen
enlit kgtrimning så är inte kolvarna problemet dom håller ungefär till 400 obs inga spikningar stakarna är värdelösa orginal över 1 bar då är man i farosonen
Du skall alltså över 563hk! tufft!! Då är det massor att tänka på. H-kam säger nån.... är det så smart att köra 8-v motor med 600hk? hade hellre siktat på en 16V topp.
vevstakar har LG-speed till bra pris. Kolvar vet i tusan faktiskt, men hade det inte varit läckert medegna kolvar efter egen spec? CP-pistons tar $599 för 4st custom
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Nja men 350-400hk vore kul. Vill ju ändå byta ut stakarna och kolvarna, så jag kan känna mig lite säkrare. Sen om bottendelen är god för 5-600hk är ju bara positivt.
Nån som vet hur mycket mina kolvar och stakar mm håller för? Saab 9000 2.0T -88
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX