2835
Sök

Hjälp! min Renault Startar inte efter inbrott.

6 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Nu i veckan hade jag inbrott i min renault 5 från 91. Amatörerna försökte tjuvkoppla bilen men fick inte upp rattlåset. De klippte sönder en massa kablar också. Man blir så förbannad  asså!  jag önskar att jag hade gått förbi när d hände...

Kan för övrigt berätta att jag bor i Oslo vilket kanske kan förklara varför de misslyckades med att stjäla en bil som vilken normalbegåvad 10-åring med skruvmejsel som helst skulle klara av att sno.

Nu till problemet. Jag tejpade ihop alla kablar men batteriet var urladdat så jag fick rulla igång bilen o trodde d skulle lösa sig bara jag fått laddat upp batteriet lite. Men nu måste jag rulla igång bilen varje gång. Bilen vägrar starta med nyckeln trorts att batteriet är laddat.

Någon som har några tips?

/Tony

143 Inlägg
12 september 2008
har du bara tejpat kablarna? Du borde "skarva"  ihop dom så du får riktig kontakt? Säkert glapp nu som gör att startmotorn vägrar.

Rebel State - Outlaw County
http://www.rebel-state.com

6 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Ja, asså strömmen leds. Man hör att startmotorn försöker, men det tänder liksom aldrig till.

151 Inlägg
12 september 2008
Dom kanske snodde tändstiften och tänkte de kunde va bra nu lagom till vinter?

Eller så kanske dom va kass redan eftersom dom inte fick igång bilen heller? cool
Senast redigerat av Lindahl- (12 september 2008)

Sök