2997
Sök

Köpråd: biltema bromsar?

Fattig student
1 282 Inlägg
30 april 2009
JapMax skrev:
Har dålig erfarenhet av skivorna, köpt en uppsättning fram till en sierra en gång, dom funkade fint.

Förlåt kunde inte låta bli.. Är det verkligen en dålig erfarenhet om dom funkade fint? Vad är då en bra upplevelse... wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

* Klåpare
1 718 Inlägg
1 maj 2009
Har kört med Biltemas skivor och belägg på Mondeon i snart 2 år. Beläggen dammar ganska mycket, och vill gärna skrika om de blir lite för varma.
Inte sämre än original med andra ord. tongue

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Snål gnällspik
402 Inlägg
1 maj 2009
Bromsbeläggen ryktas vara skit -dammar och slits ut fort (därför ej prisvärda) så det köper jag inte.
Bromsskivorna har funkat bra för mig.
Men bremboskivorna jag köpte till min saab 9000 (fram) på mekonomen märkte jag var balanserade (alltså efter tillverkningen) vilket jag är ganska säker på att biltemas inte är.  Detaljer men..
Så fram-skivorna köper jag nog helst nån annan stans, om det inte är till nån skrotbil..
Senast redigerat av perzy (1 maj 2009)

Volvo S80 2,9.

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
1 maj 2009
hade biltemas skivor fram på min 245turbo
att dom blev skeva var inget större problem
dock sprack dom överallt små sprickor
inget jag lyckats med på någon annan bil eller på den bilen efteråt heller

råkade ut för ett ok som låste ihop sig totalt på min 855:A härom dagen där var skivan så röd att den nästan gick över till gul och det brann och hade sig i bromsoket
men den skivan är inte slagen fast det var volvo orginal smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök