Då jag kört lite fast med "Lilla Grodan" pga att delar av framvagnen är sned och jag inte hittar några delar. Så blev jag till slut desperat och då helt plötsligt dök denna folka upp till salu för vettiga pengar. Eftersom jag har ett vekt hjärta och är svag för bilar det är synd om så blev det ett köp. Då dök det upp delar till Grodan. Så helt plötsligt har jag två projekt. Så vi kör på. Blir en snabbrenovering till besiktningsbart skick. I normala fall så brukar jag skruva isär saker och renovera. Till denna så gör vi tvärt om. Vi köper det mesta nytt.
Sommaren har passerat. Massor av diverse träffar har vi besökt i närområdet. Så nu är det daga att tänd upp belysningen i verkstaden och sparka igång. Vi börjar med tvätt av inredning. Vissa delar satt i bilen när jag köpte den. Vissa delar köpte jag på Tradera. Så vi plockar ihop en inredning av två dåliga.
Bra och enkla filmer. Det sitter ett gradverktyg på ovansidan av Biltemas röravskärare. Men det gradverktyget du använde ser mycket bättre och mer lättanvänt ut.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Då vart det höst snabbare än jag tänkt. Eller rättare sagt. Sommaren tog slut fortare än vad jag hoppats på. Så vi fortsätter med folkan. Då det är för dåligt väder för att vara ute och leka med någon av dom andra bilarna.