tja nu ha man körd trimmade weber motorer,,vill prova nått nytt,,,ha ska skaffa en b230 turbo från en 940-96.jag ha aldrig hålle på med turbo så jag vill gärna ha hjälp och tips.. resept,,, b230 turbo t04e turbo klracing intercoller två merca soppa pumpar hemma gjord alu tank m45
ha börjat lyfta ner en mall motor för turbomotorn är på renovering.. vart ändå sugen å kolla hur det vart med mitt nya weber insug,,,man vart sugen å ha så,men men turbo ska dit,,
ha gjort lite idag,,,gjort nya motor fästen på vänster sida,,,ska vänta på höger sida för ska bygga grenrör först inann jag börja på höger motorfästen:)
hade jag varit du hade jag nog slängt i tex megasquirt bränsle/tändsystem bilen går möe bättre då än med orginal lh 2.4 (vilket du inte ens har i din bil å de är lättare å dra elen till megasquirt) Sen nån lite vassare kam...typ V-K kanske Å stora spridare 465-630cc spridare minst (dock så hade jag nog bytt stakar om jag skulle haft en sån stor snurra Men uppgradera går ju alltid senare...
hade jag varit du hade jag nog slängt i tex megasquirt bränsle/tändsystem bilen går möe bättre då än med orginal lh 2.4 (vilket du inte ens har i din bil å de är lättare å dra elen till megasquirt) Sen nån lite vassare kam...typ V-K kanske Å stora spridare 465-630cc spridare minst (dock så hade jag nog bytt stakar om jag skulle haft en sån stor snurra Men uppgradera går ju alltid senare...
och när det är senare så har man en andledning till att skaffa ännu mer
kul projekt förövrigt kommer att följas och lycka till
MS1 med extra koden ska du ha så du kan styra tändningen med. Triggar gör du med orginal trigger på svänghjulet Har det monterat i min 242:a. Mycket simpelt att montera och minimalt som krånglat för min del iallafall. Prata med "m" på megasuirt forumet så fixar han en box till dig. Där har du hans tråd på MS forumet http://forum.megasquirt.se/viewtopic.ph … p;start=75
nu ha gjort höger motor fäste,ska fin slipa sen,,,
har varit och köpt 19"kromfälgar,,,,dom är som nya,,fick så bra pris på dom så jag slåg till på en snabb affär... OBS han bli lägre än de se ut,,mera bilder kommer sen
HJÄLP hur ska jag göra om jag vill flytta på fördelaren till blocket.. en fråga till vad är det som skiljer mellan ft och fk motorn,...är det bara vastegate på dom skiljer åt,,ft har mera ladd eller är jag ute och cyklar
okej nu har man fått spacer till volvon,,,gick skit bra med 19"
håller på fixa nytt grenrör men jag tycker turbon kommer högt upp...vissa säger de är fränt när turbon sticker upp genom huven men jag vet inte?få se om jag bygger om den
en bild innefrån bilen
en bonus bild. gumman provade lacka en hjälm för första gången,,vad tycker ni?