3456
Sök

Vad händer om man kör me automatiskt körförbud?

Egenföretagare
999 Inlägg
1 353 Inlägg
26 september 2008
Du blir INTE av med kortet!

blev stoppad för obesiktad och oskattat för nån månad sen, jag har kortet kvar smile
blev 2500 sammanlagt.

fick till och med köra bilen hem, om jag lovade att köra raka vägen hem ^^

skatten hade jag glömt betala ,hade gått typ 1 vecka över, och hade 2 dagar kvar till besiktning, så var lite surt : (

Det är förövrigt ägaren som skall upplysa dig om att fordonet är oskattat/obesiktigad osv, om det inte är din bil,  tog upp det med polisen när jag blev stoppad.
Senast redigerat av Batta (26 september 2008)

There's no replacement for displacement

15 Inlägg
29 september 2008
Problemet är om du nyligen köpt bilen! då ska den som ägde bilen i den 1a dagen i bet. månaden betala skatten för hela året ....

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Meanstreaker skrev:
Om inte annat så kan man ju besikta bilen? Är den så dålig att den får körförbud där så vill inte jag möta dig på vägarna med den...

värt å besikta bilen när jag ändå inte har hunnit åtgärda felen jag fick ? var på bakbalksbussningar å längstgående bromsröret som va tydligen dåligt ?

RM-operatör
667 Inlägg
29 september 2008
hewra skrev:
Meanstreaker skrev:
Om inte annat så kan man ju besikta bilen? Är den så dålig att den får körförbud där så vill inte jag möta dig på vägarna med den...

värt å besikta bilen när jag ändå inte har hunnit åtgärda felen jag fick ? var på bakbalksbussningar å längstgående bromsröret som va tydligen dåligt ?

Värt att betala för ombesiktningen och då vara garanterat säker från böter på över 1000:-? Ja faktiskt. Men ställ av den och gå/cykla så slipper du bekymra dig, du ansvarslöse trafikfara wink

744 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
ShyGuy skrev:
hewra skrev:
Meanstreaker skrev:

Värt att betala för ombesiktningen och då vara garanterat säker från böter på över 1000:-? Ja faktiskt. Men ställ av den och gå/cykla så slipper du bekymra dig, du ansvarslöse trafikfara wink

hehe nu ska vi inte vara såna wink den ska faktiskt in på mek nu på onsda angående bakbalksbussningarna smile

Hemmasittare
241 Inlägg
30 september 2008
Vet inte om du kör oförsäkrat också? Men gör du det och råkar krocka kan det blir dyrt i alla fall. Läste en tråd om en kille som råkat krocka oförsäkrad och avställd bil: http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=202556
Senast redigerat av C-Douglas (30 september 2008)

744 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
nej nej den är försäkrad och skattad och imorrn är det bakbalksbussnings byte smile sen bromsröret sen får den faktiskt framföras på vägarna wink

Hemmasittare
241 Inlägg
30 september 2008
Är det silentblocken du ska byta? Hoppas det går bra iaf smile Jag bytte på min e34 touring. Det satt som berget.. hmm

744 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
haha jope det är dom wink haha jag ska lämna in den på en verksta för byte av dom wink skulle kosta bara 1200 big_smile sen skulle ja inte få ta in den på fordon förän vecka 44 :S men då ska jag in me 440: in ist å byta koppling tongue hehe

Sök