Har köpt en Alfetta -84 med insprut för en billig peng ihop med en kompis. Tanken är att få igång den, ska nog inte vara så svårt men vi får nog ta hjälp av en hel del startgas. När vi väl fått igång den ska vi se hur bromsar och sådant ser ut.
När den väl är up n' runnin' så är ska hon tvångsmatas. Saken är den att vi har inte meckat någon turbo själva förut, och skulle vilja veta vilken turbo vi ska använda, har spanat lite i motorrummet och tror det ska få plats. Motorn är en rak4 på 2l med insprut.
Så nu behöver vi er hjälp och erfarenhet. Kommer förmodligen projekttråd i vinter.
Har köpt en Alfetta -84 med insprut för en billig peng ihop med en kompis. Tanken är att få igång den, ska nog inte vara så svårt men vi får nog ta hjälp av en hel del startgas. När vi väl fått igång den ska vi se hur bromsar och sådant ser ut.
När den väl är up n' runnin' så är ska hon tvångsmatas. Saken är den att vi har inte meckat någon turbo själva förut, och skulle vilja veta vilken turbo vi ska använda, har spanat lite i motorrummet och tror det ska få plats. Motorn är en rak4 på 2l med insprut.
Så nu behöver vi er hjälp och erfarenhet. Kommer förmodligen projekttråd i vinter.
MVH/PJ & Erik
frågan e väl om den motorn e byggd för att hålla för turbo...
Det går ju att kompsänka med dubbla toppackningar eller att svarva av kolvarna. Annars å kan man köra etanol för att undvika att det spikar. Sen någon lämplig turbo det beror ju alltid på vad man är ute efter för effekt. Hur har du tänkt att göra med mappning/sprut?
Det går ju att kompsänka med dubbla toppackningar eller att svarva av kolvarna. Annars å kan man köra etanol för att undvika att det spikar. Sen någon lämplig turbo det beror ju alltid på vad man är ute efter för effekt. Hur har du tänkt att göra med mappning/sprut?
Vet inte riktigt vad vi ska göra åt sprutet. Har du någon ide?