2898
Sök

Nån med bilvett som kan ge tips på bra första bil?

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 september 2008
#21
Rquired skrev:
caromania skrev:
Efterfrågades inte nån med bilvett?
Så ingen av de som svarat har alltså bilvett? Och förmodligen anser du att du själv saknar bilvett eftersom du inte svarar på topic?
Det stämmer. Jag är helt vettlös. Faktiskt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

33 Inlägg
26 september 2008
#22
beror ju helt på vilken prisklass ,man tänker handla!
0-25000.- VW Golf mk2, Honda Civic (båda bra ljudbilar med goda vägegenskaper med sänkningssats)
25000- Audi a4, VW Passat(bra ljudisolerande från väg ljud och för att bygga ljud invändigt finns i olika motor alternativ bara att välja
Fördelen med nyare bil är ju utrustnings möjligheterna! Alla modellerna jag angett finns det goda stylings möjligheter och utbud till.
Finns ju dock dyrare bilar av modellerna jag angett, priserna bara rikt linjer!
Nakdelen är ju att alla är fram eller fyrhjulsdrivna

Volvo V40 Fas I Greenline

872 Inlägg
26 september 2008
#23
Golf 2 e jävligt goa bilar, där finns ju även allt från snåla 1,6 diesel till större kompressormatade 4hjulsdrivna bensinleksaker

If its too loud you are too old!

1 150 Inlägg
26 september 2008
#24
Sam176 skrev:
Satsa på en VW Golf III GTi, vanligaste är 16v men det finns 8v också. De är bränslesnåla, sitter en 2.0 liters sugmotor och de är roliga att köra smile Finns utrymme för att bygga ljud och sånt smile

//Sam
8 v är vanligast 16 v finns de inte många av ....................... bättre koll men 2an är de tvärtom:)


2 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
#25
Tack så mycket för alla svaren, har fått en del mycket fina tips som jag ska ta mig en rejäl funderare på=)

755 Inlägg
26 september 2008
#26
min volvo turbo..

44 Inlägg
26 september 2008
#27
v70 tdi.. på med en r-front o lite kuliga fälgar.. ev lb-reg.. åker billigt, skönt o är inte allt för slö


553 Inlägg
27 september 2008
#28
Skulle nog ha satsat på en Bmw e36 eller e34, om jag ska ha en rolig bil att köra i den prisklassen skulle jag nog försökt att hitta en e36 328 Coupé för runt 50 000 smile

Avstängd
268 Inlägg
28 september 2008
#29
ljuuung skrev:
Ja som rubriken lyder så vill ja gärna ha tips på bra första bil. Kan tänka mig något mellan 20-50k.
Några punkter som är ett plus i kanten:

1. Den får gärna vara snygg (hur man definerar snygg är väll olika, men man vill ju kunna njuta av sin bils utseende hehe).

2. Bränslesnål hade ju inte varit helt fel eftersom bensinpriset bara stiger, men de är inget måste:P

3. Byggvänlig, tänker då till att bygga/montera ljudsystem, invärtes styling osv osv.

4. Rolig att köra, får gärna var tryck i bilen!smile

Säger ju inte att de måste innehålla allt de här, ville bara lyfta fram vad man letar efter eftersom man inte har nån erfarenhet tidigare av att äga en bil men de har förhoppningsvis ni. Bara komma med vilka tips som helst galna som random smile

Mvh/ David d[-_-]b
Jag hatar Volvo.. Men skaffa 740 om du ska lära dig köra och burna/drifta mycket.. Har du råd.. Skaffa nybil som jag.. big_smile

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

2 123 Inlägg
28 september 2008
#30
doch skrev:
ljuuung skrev:
Ja som rubriken lyder så vill ja gärna ha tips på bra första bil. Kan tänka mig något mellan 20-50k.
Några punkter som är ett plus i kanten:

1. Den får gärna vara snygg (hur man definerar snygg är väll olika, men man vill ju kunna njuta av sin bils utseende hehe).

2. Bränslesnål hade ju inte varit helt fel eftersom bensinpriset bara stiger, men de är inget måste:P

3. Byggvänlig, tänker då till att bygga/montera ljudsystem, invärtes styling osv osv.

4. Rolig att köra, får gärna var tryck i bilen!smile

Säger ju inte att de måste innehålla allt de här, ville bara lyfta fram vad man letar efter eftersom man inte har nån erfarenhet tidigare av att äga en bil men de har förhoppningsvis ni. Bara komma med vilka tips som helst galna som random smile

Mvh/ David d[-_-]b
Jag hatar Volvo.. Men skaffa 740 om du ska lära dig köra och burna/drifta mycket.. Har du råd.. Skaffa nybil som jag.. big_smile
Tycker inte det är rätt att skryta om att man köpt en ny Kia, det är ju knappt en bil : /


Sök