2681
Sök

BMW E34 525i turbo!! update 26/5 disasters katastrof!!!

Turbokonvertering e34 525i manuell oxfordgrön. Garrett GT2860rs Siemens Deka 630cc ECU Master EMU classic

8 437 Visningar
Uppdaterades senast 10 juni
72 Inlägg
25 mars
Trådstartare
#1
Tja!

Jag har äntligen börjat mitt projekt jag alltid velat göra. Turbokonvertera en BMW.
Inte säker på om jag alltid tänkt på just e34 men den har iaf dominerat de senaste åren.

Tänkt att jag ska göra det när jag har eget hus med garage men då de verkar dröja så passar jag på när jag får ha på jobbet.
(Byggsmide verksta)

Det jobbiga är ju självklart att behöva köra in bilen fredag eftermiddag för att senast köra ut söndag kväll. Men de får duga smile
Planen var från början att få igång bilen efter påskhelgen. Då har jag iaf haft 4 hela dagar på mig i verkstan. Plus ca 4helger innan det. (Visar sig dock att de går ungefär 2steg fram och sen 2/3steg bakåt hela tiden)

Men då detta är min första gång som jag turbokonverterar så kommer ju allt självklart ta 10ggr längre tid än tänkt :p

Det är alltså en 525i manuell från -94.
Gått över 30000mil.
Oxfordgrön
Avtagbar dragkrok

Planen & hur det blev
Nu när jag hade bestämt mig för att turbokonvertera så va första tanken att jag skulle göra de billigt. Jag har ju hört om folk som tar någon gammal dieselskrotbil med stor turbo och använder de mesta som går.
Jag tänkte själv typ äh jag hittar någon begagnad turbo, köper intercooler och spridare o va de nu mer behövs så fixar jag det under en långhelg. Tjena big_smile

Kollade efter färdiga kit då jag inte hade någon kunskap om vad exakt som behövdes. Hittade ett par sidor som sålde. De kostade ca 40tkr för kompletta kit med piggyback sprut. Tyckte det lät skitdyrt..
Skulle kanske köpt det för nu har jag redan bränt över den summan och har inte allt klart riktigt. Dessutom behöver jag själv bygga och uppfinna för att komma vidare. Jag lär mig mer men det ingår ganska mycket frustration.
Så misstag efter misstag har det varit hittills men jag ändå lite framåt.

Hittade iaf en Garrett kullagrad med intercooler oanvänd och tänkte att de här blir ju bra. Märkesturbo för halva priset smile
Insåg efter att den är ganska liten men samtidigt rätt kul att börja smått.

Mål
Turbokonvertera ca 300hk till att börja med
Få en pålitlig hållbar bil
Efter att motorn går som den ska, blir det även lite upprustning utseendemässigt.
Räta ut bucklor
Byta/laga rostiga skärmar
Skaffa bromsad diff (beställd)

Setup
Garrett gt2860rs kullagrad
0,6bar
Siemens deka 630cc
ECU master EMU classic
Oöppnad motor till att börja med.

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-165794ec7137264b9f8f33746f47b546.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-c73354d3e708afa565e206b1b586b719.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-574d4610cc5c09277fd9a2749fb9b809.jpg

Beställt nästan allt till turbokonverteringen och har gjort en del.
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-ed6d0f3a4d26d7c6ef81814b220a7f54.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-373e65656c543cca38b818f49429e21c.jpg


Köpte ett grenrör som va i gjutjärn med t3 fläns och började bygga en adapter till t25 som tubon är
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-414474a36446264bd3fc0e50dd0d0db4.jpg
Svetsade fast skruvarna och planade den ”nya flänsen” och sen gängade nya hål
Grenröret va inte direkt jättebra gjort men får duga i början iaf
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-468778f6c103d246737ef21e08deb20f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-c7d037498e33aebf6bd2de112887dd81.jpg

Försökte slipa till den dåliga gjutningen. Porta gångarna som var fulla med skägg samt slipa runt skruvhålen för att en ha möjlighet att få dit muttrarna.
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-29573f3da1600a01cd2cf695cb36984b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-f9b0ebf783d0a7ebbabef6615b8c48c5.jpg

Vissa småsaker kan jag störa mig väldigt mycket på och det är till exempel en dörr som saknar dörrstop. Speciellt om det är förardörren.. Vet inte hur tidigare ägare misshandlat fram detta
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-e913fd819000b3c90dd52a88edfbe633.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-54a1a32340a181a40e00c3ebcd6fb386.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-5ac754c2504489778ed4998f5017b0d1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-71c0c63b1209b61994f25654b16e58b4.jpg

Hade visst ingen bra bild på lagningen men svetsade iaf ihop den och riktade plåten i dörren och nu stoppar den bra smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-0918f29b4bd76a54a11164980c7820ad.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-8ecd0ecff0f30fb972681a922ede8b43.jpg
Senast redigerat av h3nrys (26 maj )

72 Inlägg
26 mars
Trådstartare
#2
Har hållit på med bilen i några helger nu så lägger upp lite retroaktivt.

Har experimenterat med turbons placering ganska mycket. Var naiv och trodde det skulle passa rakt av med min 20mm adapter som jag tillverkat (i flera dagar).


Turbon behövde vändas och flyttas både upp samt åt sidan för att inte ta i nånstans.
Så de blev att kapa bort den och börja tillverka nåt annat.
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-958f65b9710f6976065fefcfcd2b4df3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-3810231901d0b31e7f24bb18ccfca4fe.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-fdcf22491baf28e8257c9e9b702c5248.jpg
Det kändes bra först men tyvärr hamnade den för nära huven. Med den nere var det endast några mm till turbon som man kände när man tryckte lite på plåten.
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-f6488e19f9c96f076fc76ddcb7127b16.jpg

72 Inlägg
27 mars
Trådstartare
#3
Nästa steg blev att istället hänga upp turbon i nån fixtur för att få exakt position istället för att gissa sig fram.
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-e49e3fa8251ec38a1da34950f6565126.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-b4cfd173f0d91f1ad5fe05391410f248.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-e97e96aefb035675eb845022802bc5a9.jpg

Kapade bort tidigare rör från flänsarna. Satte ena på grenröret och andra på turbo och sen häfta dit en plåt som håller det på plats.
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-ca6cf028c15b22ffa95dbe538f7090d5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-4351fedc182dde76e8198cfe13644123.jpg
Inte så fin men de får duga då den senare kommer bytas ut.
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-aea68d6f46558819d201c6ee950dc0d6.jpg

36 Inlägg
27 mars
#4
Kul bygge! Skulle tro att du redan är väl medveten om detta men en gt2860 på en 2.5L maskin är en väldigt liten turbo. Gör egentligen inget om du inte har tänkt ta dig över 300 hp men kan vara bra att fundera över om det inte är värt att gå upp i turbostorlek när du ändå ska lägga ner pengarna och arbetet smile

Vilket AR är turbinhuset?

72 Inlägg
27 mars
Trådstartare
#5
nossxela skrev:
Kul bygge! Skulle tro att du redan är väl medveten om detta men en gt2860 på en 2.5L maskin är en väldigt liten turbo. Gör egentligen inget om du inte har tänkt ta dig över 300 hp men kan vara bra att fundera över om det inte är värt att gå upp i turbostorlek när du ändå ska lägga ner pengarna och arbetet smile

Vilket AR är turbinhuset?

Mjo är ju lite liten men ville hellre ha en märkes turbo än en billig och hitta denna beggad oanvänd smile
Ska klara upp till 360hk tror jag.
Kanske byter senare men målet är ju även att lära mig bygga.
Står ju två A/R mått. .60 står de på kompressorhuset men även .86 i beskrivningen

36 Inlägg
28 mars
#6
h3nrys skrev:
nossxela skrev:
Kul bygge! Skulle tro att du redan är väl medveten om detta men en gt2860 på en 2.5L maskin är en väldigt liten turbo. Gör egentligen inget om du inte har tänkt ta dig över 300 hp men kan vara bra att fundera över om det inte är värt att gå upp i turbostorlek när du ändå ska lägga ner pengarna och arbetet smile

Vilket AR är turbinhuset?

Mjo är ju lite liten men ville hellre ha en märkes turbo än en billig och hitta denna beggad oanvänd smile
Ska klara upp till 360hk tror jag.
Kanske byter senare men målet är ju även att lära mig bygga.
Står ju två A/R mått. .60 står de på kompressorhuset men även .86 i beskrivningen

Jag förstår helt, resonerade själv liknande när jag fick tag i en GTX3071r till ett bra pris vilket också var i minsta laget för effektmålet till min 1JZ. Jämför man GT2860 med original CT15b turbo till 1JZ-VVTi så är de inte helt olika i storlek. Vet att det går att nå ca 280-290 WHP med orginal CT15b, och skulle tro att GT2860 flödar bättre än original Toyota turbo så runt 300 WHP borde gå.

CT15b
Kompressor inducer/exducer: 46/65mm
Turbin inducer/exducer: 60/48mm

GT2860rs
Kompressor inducer/exducer: 47/60mm
Turbin inducer/exducer: 54/47mm

72 Inlägg
28 mars
Trådstartare
#7
Aa de vore ju sjysst om de va så!

Kan inte riktigt det här med A/R

72 Inlägg
28 mars
Trådstartare
#8
Börjat rensa fronten för att få plats med intercoolern.
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-e46753d0f48d843fb56f853358e8a55e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-59c2b811946cc67ae1a1eea9cd94841e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-7be02f3daeac04931a283299912da503.jpg

Liten intercooler. Tror det är lilla från Biltema. Tror ni den räcker?
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-989bc8af44dc360192ef1806f68dbbd2.jpg


Tog och kapade bort dom små anslutningarna och svetsade fast större som jag tog från ett av aluminium rören jag beställt.
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-3e363973f516a9897d21192d7c064527.jpg

Håller på o övar på TIG
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-ee6b18f0888affbfc7d722294f4f8057.jpg

72 Inlägg
29 mars
Trådstartare
#9
Nu fan måste de bli bra med placeringen..
Gjort nya flänsar och riggat upp turbon igen & häftat fast
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-02a6ab6541176b7ffb45c2531140784d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-7e716d7fbecbb3084b59213956346f65.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-8ec52913a246a28cf7d3349cafbf4bc6.jpg

Blev ungefär 20mm från huven så de borde väl funka.
Viktigaste dock (vrf jag ändrade igen) är att siliconslangen närmast turbon inte är i kontakt eller för nära grenröret.
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-63c1d35a1e8251e89061aa754f3c5222.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-b587a95cda2dffbc609a57f3cd241932.jpg

72 Inlägg
29 mars
Trådstartare
#10
Tips på stötdämpare som ger bra väghållning men ändå lite komfort?

Fick mess om att min nya LSD diff är skickad också big_smile

72 Inlägg
30 mars
Trådstartare
#11
Känns som jag härom samma sak hela tiden..
Men nu hoppas jag att placeringen och adaptern slutligen är rätt.

Gjorde nya adaptern av en bit 90graders rör som jag försökte forma med hjälp av hydralpress och en bit stång som jag slipat till. Den la jag i röret och pressade ihop.
Dock var röret lite stort så fick snitta o svetsa ihop de mindre.
Slutresultatet blev inte jättevackert men mycket bättre än förra smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-f5d377faa770a033f5fb55e9425a6f28.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-72fc44eba58d15845825cb4961d4f092.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-adfa8d4550f415139f7d986d259fdd6d.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-3a754c1c5cf5e438baf11e49bf18facd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-ae5e558329ef1ded42dd922955f41510.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-f7b0da3a68f8d6126e2de66932f61382.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-2ef2d982fc1acf47a23babe5f47199e2.jpg

Nu kan jag fortsätta med intercoolern och rördragningen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-dba749f163e9beda30f57ca53087f301.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-c6e822a65f418b18d44b0b4233f6c0d8.jpg

Tyvärr hade jag ju beställt alldeles för lite material.. men tur biltema är öppet.
Passade på att köpa lite material för avgasröret också
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-b014c3c388bb6a646ac49024d575555d.jpg
Senast redigerat av h3nrys (30 mars )

72 Inlägg
1 april
Trådstartare
#12
Fortsättning
Igår höll jag på med rördragningen hela dagen. Den va ju mycket svårare än jag tänkt. Speciellt IOM att jag hade för lite material. Blev en del kapning och svetsning.
Tog även bort lite delar som tillhör AC för att få bättre plats. ( Den var redan urkopplad ändå)
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-46dd4176f0e21eeb28bcaa8c86a4717d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-8c33b81c838b2a71327e79a01c7f7133.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-4f1ea890cbb023af0d36022c73c620f4.jpg

Börjar få till aluminium svetsningen nu smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-ea5ceddc8d6613ec94866d817e395143.jpg
Inte perfekt men mycket bättre. (Svetsar bara MAG på arbetstid)
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-b4b6deb0d31e002511693942146f3ad8.jpg

Här var de lite trångt. Fick nästan pressa mellan röret
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-0c574a1df5775b888847731e870e1f23.jpg

Mycket mer plats när ac kompressorn försvann. Ibland kan man uppskatta rosthål också big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-32fd87e08fd7b1a345834a8830932b01.jpg

En kollega har tillverkat ett bra verktyg för att pressa en krage till rören som blivit kapade smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-4a4be845efa076f3b24e5453da03e1f4.jpg
Senast redigerat av h3nrys (1 april )

72 Inlägg
3 april
Trådstartare
#13
Kanske skulle tagit en pause när jag saknar rätt rör men ville få klart dragningen. Lite som Frankensteins monster.. https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-2a3d951827c812c74a35ae072c4bd1d1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-48e56774c036a3bef6aedf8305c61b22.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-eb717ef2554a66d96b8cd72920a255c9.jpg

Fick tillbaka listerna också och blev ganska nöjd trots att de inte är 100
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-1d6f677e5bb3ba76a89bea11d79ac108.jpg

72 Inlägg
4 april
Trådstartare
#14
Fyfan.. detta är precis som våra svetsdukar. Dammar som glasfiber och kliar överallt.
Värsta jag vet!
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-685ac4db154ec0579a300872d2b05982.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-f09523dd591478ff25cc4f684c47ca16.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-99025648c2919f5fe93afe7b89fece55.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-cc0d6724002e9f7e0221fffef2c28154.jpg

Måste ju kunna dra dubbellakrits när det är dags!
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-0b5e0004f9221797662081deb68f8cfa.jpg
Senast redigerat av h3nrys (4 april )

72 Inlägg
9 april
Trådstartare
#15
I helgen blev det bygge av downpipe. 3” rostfritt.
Kul med TIG men resultatet i svetsarna varierar väldigt mycket då jag experimenterar med ampere, storlek på volfram mm.
Man vill ju ha en regnbågsfärgad svets och inte grå. Men va typ omöjligt i så tunt rör.
Tur att det ska lindas in :p

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-c84b202b9d25d2877f7e784ea303cc04.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-669e18157370cbaf1aaa06512763c110.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-cf1b71d21b622902bdbc84bb7ff0f09d.jpg
Lite svårt att få till ytorna när man kapar med rondell. Vår såg har för grova tänder så de förstör antingen röret eller så tar det evigheter. Och sen försöka punka med en hand och hålla ihop med andra..
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-a509eb007aef90118440ab594f704224.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-0822d02d1f878267572578e962aa5061.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-31c6d6f2e085baa3013553d90109477d.jpg

Satte dit två stycken ingångar för bredbandslambda.
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-77066e0f54a5c5cbe052c7ba1b2bb005.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-c4e2ec39def3625e026e5798b6374ec6.jpghttps://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-76a8e77d775cb1b9254fd9cb9f11aaf3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-8dea0ee75ee9b6d55b25cfa66fc1e3e5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-cf2e41b79c05ca2276083b9957cad9ff.jpg

45 Inlägg
9 april
#16
Tjusigt! big_smile

72 Inlägg
14 april
Trådstartare
#17
Fortsatt tillverkning av avgasrör efter downpipe. Har använt upp de rostfria rör jag har. De räckte till mitten där jag satt ljuddämparen som också är rostfritt. Efter det kanske de får bli lite mer snik rör. Va ju förbannat dyrt trots de va från biltema. ;(
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-497070243f78d69d118fb54689d91d94.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-67c585664b26e058ccc664469150b0fd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-d88d774c669d41d327f34c4c789c3df7.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-dfe14f110baaeca8c5c1ad10132e5495.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-fa30f2835d44070483a7aad7b0e4dcf5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-fd1e1236ad0022e7c3cccea2ada3603d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-0012d200aa6f17e848c19f87a68b1b64.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-60bd6737be41a05e96d2e72d8fede943.jpg

Avgasröret sticker ner lite mer än resten av det som sitter under bilen. Ca 30-40mm. Försökte ändå trycka upp det så mycket som möjligt utan att det skulle ligga på skölden.
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-7711294ba5cd4e743b6e54ac914ffc53.jpg

Nästa helg är det dags att börja dra oljematning till turbon smile Fick med massor av kopplingar när jag köpte turbon när jag beställde de mesta från K64 (BMW turbospecialister) bad jag dom plocka ihop de som behövs för oljetillförseln så hoppas jag har det som behövs. Hade velat börja med det idag men hade nog behövt rulla ut bilen senare isf.
Blir väl från samma matning som går till vanosen. Returen verkar ju alla sätta i tråget. Finns det någon här som har några andra alternativ? Så man kanske slipper plocka ner tråget?
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-96574f23e5f5a2f999d1a62b929fa3b7.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-f082d1a27ac0ad29d8d6bc4e18a19b23.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-3ccb65dfb9cfeabd30233a7691cb198a.jpg

72 Inlägg
22 april
Trådstartare
#18
Denna helg blev det inte mycket gjort. Dels för att jag egentligen skulle jobbat men också för jag körde lite stopp på hur jag skulle fortsätta.

Tänkte fixa oljetillförseln till turbon och lyckades koppla från oljetrycksgivaren.

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-b8fb95c38f315e5affef3d5c6fe529f1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-3fdebd77418f674f17ca16ba91d5c9a1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-723139e89d3b01e83427250b94b6b002.jpg

Några nya vakuumslangar och en ny anslutning. Täppte igen den minsta.
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-2d5d7700207b86f87826e182c905c7cd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-90d6b1e6bb67e7bfcdfa9e11d29490ba.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-7ce8e22a7c399593fe8dc17ef6f0c4fa.jpg

Men fick iaf ta loss oljematningen igen för hann inte koppla returen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-d6e46680e08f9f542e85468d20e8a67e.jpg

Bytte även till dom nya spridarna och velade med att ta bort eller behålla tomgångsmotorn.
De slutade med att jag behåller den.
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-3d499a2d1ffe56ce5e6852661a166683.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-a2143ca07eb5151af808996a4fc3e802.jpg

Trodde bilen skulle funka som vanligt med dom nya spridarna men icke… fyfan vad mycket soppa den fick.. försökte hosta igång och enda gången den startade snabbt va när vi koppla loss pumpen.
Fick dra ur vakuumslangen till bränsletrycksregulatorn. Då gick de köra bilen hjälpligt till parkeringen

72 Inlägg
5 maj
Trådstartare
#19
Nu har de varit två helger utan något mek alls nästan.
Förra va jag i Åre och den här behövde jag jobba lördag.

Nästa steg är ju ändå att få till oljetillförseln.
De känns ändå som det kräver en större ansträngning med att höja motorn och ta ner oljetråget.
Tar det drf nästa helg.

Idag lyckades jag iaf att byta tillbaka till de gamla spridarna så jag ändå kan köra bilen till verkstan från parkeringen.

Hade även tänkt att byta soppa pump men den jag fått är mycket större än den som sitter i tanken.
Vet inte än hur jag ska göra med den faktiskt.

72 Inlägg
5 maj
Trådstartare
#20
Nu har de varit två helger utan något mek alls nästan.
Förra va jag i Åre och den här behövde jag jobba lördag.

Nästa steg är ju ändå att få till oljetillförseln.
De känns ändå som det kräver en större ansträngning med att höja motorn och ta ner oljetråget.
Tar det drf nästa helg.

Idag lyckades jag iaf att byta tillbaka till de gamla spridarna så jag ändå kan köra bilen till verkstan från parkeringen.

Hade även tänkt att byta soppa pump men den jag fått är mycket större än den som sitter i tanken.
Vet inte än hur jag ska göra med den faktiskt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-e0ad12a3e6d3860a5b2d70b697b230c8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184587/184587-cf629a6e5c8772bd9544f24abb012b34.jpg
Senast redigerat av h3nrys (5 maj )


Sök