3161
Sök

740 tic går ej bra

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
västerort tongue hässelby strand tyvär. ser att du bor i tyresö

-den satt som en fläskläpp-

Entreprenör
1 784 Inlägg
28 september 2008
husmus skrev:
västerort tongue hässelby strand tyvär. ser att du bor i tyresö

OK..ja skulle in å besikta...va därför ja tänkte
Senast redigerat av mrbuggy (28 september 2008)

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
fan.. vore skit grymt om du kunde. kan pröjsa för soppan wink

Entreprenör
1 784 Inlägg
28 september 2008
husmus skrev:
fan.. vore skit grymt om du kunde. kan pröjsa för soppan wink

Maila ditt tele till... benssan@msn.com    så kan ja kontakta dig imorron då...om inget annat kommer ivägen..

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
okej tack så mkt. men ring gärna kl.12-13 då jag har rast eller efter 4 nån gång.

Entreprenör
1 784 Inlägg
28 september 2008
Ok....

171 Inlägg
29 september 2008
ta ur intercoolern å kolla bara för hela gavlarna brukar kunna sitta löst hadde exakt samma fel på min tic och de va icn

Volvo 240glt -84
Volvo 240tic -81
Audi a4 2,0t quattro -06

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
oj. aa ska fan kolla det nu på en gång smile lär ju inte va så jobbigt. tack för tipset iaf

volvo tic frälst
357 Inlägg
29 september 2008
kollat så att kamremmen ligger rätt? du kan ju koppla förbi pumpreläet (mellan 30 och 87) och så rycker du av returslangen till bensinet och fyller en flaska i 30 sekunder, kommer inte ihåg men ska väll komma ca 1 liter då va ja för mig. sen kolla så att alla spridarna ''klickar''. men du kan ju kolla kamremmen, på min så stämde inte nollningarna på remskivan och kamaxeln överens så den stog ett kvart varv fel så jag fick märka upp en ny nollning.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
kamremmen kan jag väl kolla men blir lite svårt att fylla en flaska i 30 sek då motorn inte går så länge tongue men ska försöka titta iaf. hör av mig snart. ska ner å kika lite

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
vad är det för hylsa till remskivan? har alla verktyg här inne. orkar inte springa upp å ner tongue

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
okej. nu ska ni få höra nåt konstigt. tänkte att det är ju ganska kallt ute så testade starta motorn nu ifall det skulle göra någon skillnad och den gick igång som en klocka. men ett problem. ger jag för mycket gas så dör den i varv men tar jag det lugnt så är det okej. men lät det stå på tomgång ett par minuter och sen tog jag en provtur runt kvarteret. och det gick hur bra som helst förutom att den "poffar"/blöddrar när man snabb gasar lite. typ baktänder eller om den får för mycket soppa lr nåt.. kanske för lite? tips please.... varför går den så bra nu för? och inte igår på dagen =/

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 september 2008
husmus skrev:
okej. nu ska ni få höra nåt konstigt. tänkte att det är ju ganska kallt ute så testade starta motorn nu ifall det skulle göra någon skillnad och den gick igång som en klocka. men ett problem. ger jag för mycket gas så dör den i varv men tar jag det lugnt så är det okej. men lät det stå på tomgång ett par minuter och sen tog jag en provtur runt kvarteret. och det gick hur bra som helst förutom att den "poffar"/blöddrar när man snabb gasar lite. typ baktänder eller om den får för mycket soppa lr nåt.. kanske för lite? tips please.... varför går den så bra nu för? och inte igår på dagen =/

tjenare...satt å kollade lite å kom fram till att de e alldeles för långt till dej...men får försöka hjälpa dig ändå...de felet du beskriver hade jag precis på min...de va spridarreläet ..

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
ofan.. typ det ända jag inte bytt.. vart sitter det då? relä plattan?

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 september 2008
husmus skrev:
ofan.. typ det ända jag inte bytt.. vart sitter det då? relä plattan?

om du står framför bilen så sitter de till vänster...på samma ställe som expansionskärlet..på den plåten sitter ett svart avlångt relä....med fyra kablar till de...

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
okej. men vart köper jag nytt då? big_smile
fan.. grymt tack för hjälpen. hoppas det funkar efter jag byter det

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 september 2008
husmus skrev:
okej. men vart köper jag nytt då? big_smile
fan.. grymt tack för hjälpen. hoppas det funkar efter jag byter det

tror bara de finns på volvo faktiskt...jag har men de blir för krångligt...

143 Inlägg
29 september 2008
funkar inte d så kolla upp vanliga soppa pumps relät oxå,dom brukar kunna strula å bete sig lite udda när dom blir varma mm.Sitter bakom säkringarna..ett vitt har jag för mig att det var med 2 spolar

With bloody hands i cant deny

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 september 2008
Sylwe skrev:
funkar inte d så kolla upp vanliga soppa pumps relät oxå,dom brukar kunna strula å bete sig lite udda när dom blir varma mm.Sitter bakom säkringarna..ett vitt har jag för mig att det var med 2 spolar

Japp...finns på biltema numer...

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
nybytt tongue

Sök