2956
Sök

740 tic går ej bra

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 september 2008
husmus skrev:
nybytt tongue

de går att tjyvköra spridarreläet men ja kommer inte ihåg vilka som ska kopplas ihop... ;-(

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
ofan. vore ju ganska skönt om man kunde göra så. slipper man köpa nytt i onödan tongue fan att du bor så långt bort sad vore grymt om man kunde provbyta saker.. lite billigare på det viset

-den satt som en fläskläpp-

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 september 2008
husmus skrev:
ofan. vore ju ganska skönt om man kunde göra så. slipper man köpa nytt i onödan tongue fan att du bor så långt bort sad vore grymt om man kunde provbyta saker.. lite billigare på det viset

om du hittat reläet kolla va som står på de..kan hända att de e ett vanligt relä med volvokontakter på..

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
okej. kan springa ner å kika.. kan kolla lite nummer om det finns också. brb big_smile du kan väl adda mig på msn om du har. du fick ju min msn när jag skicka mejl till dig

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 september 2008
husmus skrev:
okej. kan springa ner å kika.. kan kolla lite nummer om det finns också. brb big_smile du kan väl adda mig på msn om du har. du fick ju min msn när jag skicka mejl till dig

har inge sånt...här foto på reläet
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=473583
Senast redigerat av mrbuggy (29 september 2008)

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
äääh.. har inget =/ iaf inte vad jag kunde se med ficklampa. kolla runt expansionskärlet. men ser inget relä =/ tog iaf en till provtur vilket var skoj. men vill gärna kunna göra det på dagtid också tongue

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
ääh skumt. kollade dina bilder. har fäste för det där relät. men sitter inget där =/ vafan!?!?!

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 september 2008
husmus skrev:
ääh skumt. kollade dina bilder. har fäste för det där relät. men sitter inget där =/ vafan!?!?!

hur menar du....FÄSTE FÖR...?finns de kablar till de då...Hmmm...de kan sitta på annat ställe också...

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
ne asså.. det sitter bara nåt fäste där. ser ut som att ditt relä skulle passa där men finns heller inga kablar. men kanske för att det är en 760 tic? men borde väl inte va nån skillnad? eller...

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 september 2008
husmus skrev:
ne asså.. det sitter bara nåt fäste där. ser ut som att ditt relä skulle passa där men finns heller inga kablar. men kanske för att det är en 760 tic? men borde väl inte va nån skillnad? eller...

e de en 740 eller 760 nu då....e de en 760 kan jag inte säga med säkerhet hur de är...va e de för årsmodell på den då... å MOTOR...??

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
760 tic -85. b230et och ser likadan ut som min polares gamla 740 tic -86 iaf... va automat från början men bytt till m47 manuell

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
29 september 2008
husmus skrev:
men har ingen polare som kör 740 tic =/ skulle va as nice om någon kunde ställa upp på att titta förbi mig nån dag med sin 740 tic så man kunde pröva lite. bara jag får igång motorn så ska jag börja renovera kaross/framvagn/bromsar med mera. men vill få igång motorn först för att inte slösa för mycket pengar i onödan så funkar inte motorn som den ska tongue

är det FT motorn så är det förmodligen samma som en vanlig sugmotor, så var det på min, tog från en 740 gl ja tongue

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 september 2008
husmus skrev:
760 tic -85. b230et och ser likadan ut som min polares gamla 740 tic -86 iaf... va automat från början men bytt till m47 manuell

nåja...ett spridarrelä har du nånstans  i vilket fall...b 230 ET  e samma som FT  den byter nog bara namn efter 88 när katten kom...Inte hundra på de

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
okej. får kolla upp det där imorrn eller när jag har tid. kan hålla dig informerad om hur det går iaf. tack som fan för alla bra tips!

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 september 2008
husmus skrev:
okej. får kolla upp det där imorrn eller när jag har tid. kan hålla dig informerad om hur det går iaf. tack som fan för alla bra tips!

viktigt att du hittar reläet....hör av dej bara så fortsätter vi om de behövs... ;.-)

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
tack så mkt smile

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
har plockat isär en hel del slangar och kablar och rengjort hit och dit och bilen verkar funka bra nu förutom att den inte har tomgång vid kallstart och blöddrar lite grann. kanske fortfarande är fel på det där spridar reläet men hittar inget. har kikat överallt idag i ljus men hittar inget. men har nu även fått igång c-låset och el hissarna då det va brustna kablar vid förardörrens öppning tongue så nu är det bara bromsar kvar inför påställning och besiktning och sedan trim smile men vill fan åtgärda det där med kallstarter och att den blöddrar. ingen som vet vart spridar reläet sitter på en volvo 760 tic, b230 et -85 ???

Entreprenör
1 784 Inlägg
1 oktober 2008
husmus skrev:
har plockat isär en hel del slangar och kablar och rengjort hit och dit och bilen verkar funka bra nu förutom att den inte har tomgång vid kallstart och blöddrar lite grann. kanske fortfarande är fel på det där spridar reläet men hittar inget. har kikat överallt idag i ljus men hittar inget. men har nu även fått igång c-låset och el hissarna då det va brustna kablar vid förardörrens öppning tongue så nu är det bara bromsar kvar inför påställning och besiktning och sedan trim smile men vill fan åtgärda det där med kallstarter och att den blöddrar. ingen som vet vart spridar reläet sitter på en volvo 760 tic, b230 et -85 ???

de verkar konstigt att du inte hittar nåt...Hmmm...va har du för spridare då....svarta.....gulbruna...eller..?

å sen har vi tomgångsmotorn då...eller kallstartsspridaren...
Senast redigerat av mrbuggy (1 oktober 2008)

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
jag har svart/gröna... men kallstartsspridaren låter ju som en bra idé. vad menas med det? att dom går endast när bilen är kall eller? för det verkar som att min bil går bäst när den är kall men att det fortfarande blöddrar som att det går i nåt nödläge hela tiden. men alldeles nyss va jag ute å brumma i ca 15 minuter runt omkring där jag bor och motorn går förvisso som en klocka nu men nu är ju största problemet vid starten och tomgången. hmm.. mer info skulle behövas om kallstartsspridaren och vad exakt händer om tomgångsmotorn går sönder? borde väl aldrig ha tomgång då? jag får ju det efter en halv minut när jag varvat lite.

Entreprenör
1 784 Inlägg
2 oktober 2008
husmus skrev:
jag har svart/gröna... men kallstartsspridaren låter ju som en bra idé. vad menas med det? att dom går endast när bilen är kall eller? för det verkar som att min bil går bäst när den är kall men att det fortfarande blöddrar som att det går i nåt nödläge hela tiden. men alldeles nyss va jag ute å brumma i ca 15 minuter runt omkring där jag bor och motorn går förvisso som en klocka nu men nu är ju största problemet vid starten och tomgången. hmm.. mer info skulle behövas om kallstartsspridaren och vad exakt händer om tomgångsmotorn går sönder? borde väl aldrig ha tomgång då? jag får ju det efter en halv minut när jag varvat lite.

Hmmm..startar den utan problem så e de förmodligen inte kallstartventilen...hade du bytt eller provtryckt BTR:en...? å exakt vad har du bytt ??

Sök