Tjena tänkte kika lite om ni har något tips på någon lättdriven bas som spelar på bra? har just nu en magnat xtc-300 som drivs av ett Magnat rx22 steg känns so att basen inte får den kräm den vill ha kan ju köpa ett storre steg men jag är inte så sugen på det. Mitt övriga system är: HU: Pioneer deh-4000ub Framsystem:fram Magnat XTR216 bak Magnat pro1602 Steg till framsystemet: Magnat tribal x four ljudet sitter i en honda civic type-r.
Så en lättdriven bas allså. rx22 steget lämnar 250rms watt. har även ett arizona eagle am-2190 som ska lämna 360rms watt bryggat men de vet man ju inte hur kalleanka de är med det. Vill nu ha bättre tryck än med magnat basen. TIPS?
de flesta "billiga" basar är lättdrivna och spelar på mkt bra med begränsad effekt
ett het "partiskt" tips enligt mig är RE RE 12S4 för typ 900kr
i sluten låda spelar den lagom av allt
Aa man blir ju sugen på att testa men frågan är ju om de kommer bli så mycke bättre en med magnat basen? har aldrig lyssnat på RE är de bra skit?:p Såg att nån i en annan tråd rekomenderade AUDIOTOP WF12.4 900kr även där nån som har någon erfarenhet av den lr? Blir nästan sugen på å köpa nån värre bas med dubbla talspolar å ett mono block:/
hittade lite annat intressant just. Impact 2712-04 och 3712-04 är de nått å satsa på i spec står de ju att dom inte behöver så mycke mos men hur är det irl? nån som hört nån av dom och har nått att säga?
jag kör själv på audiotop bas 12.4 och är riktigt nöjd med den, har svårt att tro man kan hitta nån mer prisvärd bas i den prisklassen. kolla in på www.audiotop.nu. där köpte jag själv min. gick snabbt o enkelt.
Alla här pratar om typiska bilbasar. De är trööögdrivna med en känslighet på runt 88db vid 1watt inmatad effekt eller 2,83volt. Tittar du på PA basar så kan du hitta de som lämnar 98db per inmatat watt. MEN de har mindre slaglängt typ 4-8mm. För att få upp bilbasen i samma ljudtryck måste du ha 4gånger så mycket effekt.
jag kör själv på audiotop bas 12.4 och är riktigt nöjd med den, har svårt att tro man kan hitta nån mer prisvärd bas i den prisklassen. kolla in på www.audiotop.nu. där köpte jag själv min. gick snabbt o enkelt.
ok kanske köper en sån. men va kör du din i för låda?
hittade lite annat intressant just. Impact 2712-04 och 3712-04 är de nått å satsa på i spec står de ju att dom inte behöver så mycke mos men hur är det irl? nån som hört nån av dom och har nått att säga?
Både 27 och 37 serien är mycket bra basar som är relativt lättdriva och låter bra! Funkar väldigt bra i portade lådor, 1st 3710 matad med ynka 350watt spelade i en citroen 139.5db Där snackar vi prisvärt!!
Alla här pratar om typiska bilbasar. De är trööögdrivna med en känslighet på runt 88db vid 1watt inmatad effekt eller 2,83volt. Tittar du på PA basar så kan du hitta de som lämnar 98db per inmatat watt. MEN de har mindre slaglängt typ 4-8mm. För att få upp bilbasen i samma ljudtryck måste du ha 4gånger så mycket effekt.
Jaa de kunde ju va nått. några tips på goa PA basar då?
ok kanske köper en sån. men va kör du din i för låda?
En sådan WF12.4 bas i 34 liter med 4"port 200mm lång, spelar på riktigt nice...
Mvh Jonas
2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue" www.ljudbyggaren.se
pa-basar till bil? inget att rekomendera då de inte gå så jäkla djupt utan en jävla stor låda. har man 2st audiotop wf12or så 97 liter låda och 2st 4 tumms portar 23cmlånga...perfa för golf.
member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)