jonash skrev:
dbjanoz skrev:
Det finns inget som garanterar att du får bättre prylar bara för att du betalar 7000kr istället för 5000kr. Men det är sannolikt.
Sant.
Dessutom så talar du inte om vilka andra steg de fick lyssna på det var ju lite synd att inte få reda på vilket steg som studio folket gillade mest. Smaken är ju ytterst personlig så inte ens de kom med samma svar om vilket de gillade bäst, det är mitt antagande
Det var lite blandat. Men, kontentan är den att för att göra ett bra klass D så kostar det lite. Dem billigare har relativt hög THD och ingen vidare kontroll på konen...
Anledningen till att vi andra dödliga köper det usla Sinus Live steget är att vi inte prioriterar eller ens har de pengarna för att köpa bättre prylar. Jag tycker dock att steget är prisvärt även om det inte är en HIFI värsting.
Sinus-steget är ett mycket bra nybörjar steg. Men det man skall ha i åtanke är att man gärna får förkovra sig lite. Det finns dem som på fullaste allvar tror att Sinus-stegen är så bra som det går att göra steg, och då har man ju en lång bit att vandra i sina kunskaper.
Kolla hos t.ex Carbonize i deras övriga sortiment - ni hittar en del dyrare saker där. Och....de är MYCKET bättre med. Liksom de produkterna som andra ÅF säljer som är dyrare - det finns ju en anledning.
(som ren anekdot så började jag med bilstereo när jag var 17 år, och jag trodde på fullaste allvar att jag hade ett utav de bästa systemen när jag köpte min Panasonic kassettbandare med växlare, samt ett Panasonic 4x100W steg, ett CDS framsystem och Pioneer 3vägs högtalare i hatthyllan....nånstans börjar man ju, men man blir väldigt mycket lyckligare när man går vidare....
)
mvh Jonas
17år inom bilstereo är väldigt längesedan mycket har hänt och de digitala mono stegen är ett stort steg i utveklingen.
Jag skulle svara "Ja" på frågan om Sinus Live SL-A1500steget kan driva 2st Kicker L7 basar. Men vill man ha ut det sista av basarna och har mer pengar så klart att man ska satsa på ett steg som spelar det där lilla extra bättre ljudmässigt. Men det betyder också att det är ganska bortkastat såvida man inte dämpar karossen bygger en riktigt stabil låda osv. Jag menar att det är hjälper t ex inte att lägga 4000kr extra på ett steg om plåtar och allt annat i bilen bistår med biljud
I övrigt kan jag hålla med dig Sinus Live steget dras med en aning högre THD när man pressar steget. Det tråkiga är att möjligheten att provlyssna på olika produkter mer och mer försvinner och försäljningen går mesta dels via internet. Bl a så skulle det varit trevligt att få provlyssna mer kit system men den enda gången man får chansen till det är om någon har det i sin bil. I vissa fall är det då installationen som sabbar upplevelsen av högtalaren. Bilstereo är och förblir ett ganska brett och komplicerat ämne då det handlar om allt från komponent val till lyssningsutrymmet
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?