2488
Sök

Vad ska man välja? Supra vs Mustang

12 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
2 helt olika bilar står jag och väger mellan, Toyota Supra MKIV och Mustang GT500 från 2005. Vill gärna höra vad folk tycker om dessa bilar (folk som har någon av dessa helst, men alla åsikter är välkommna) och vilken av dessa skulle ni välja om vi säger att ni hade ca 200k för att lägga ut på någon av dessa smile

4 506 Inlägg
9 oktober 2008
Mustangen:
+ Om du gillar V8, Muskelbilar
- Förmodligen inte lika snab som en Supra längs en kurvig bana, Men vet ju ej vad du ska ha bilen till..

Supra:
+ Japansk muskelbil med oändligt många eftermarknads prylar (Finns ju även till Mussen dock)
- Börjar få några år på nacken, och att hitta ett exemplar som ej är våldat kan bli svårt. = Mer pill..

Kan du andas kan du dö.

12 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Mustangen:
+ Om du gillar V8, Muskelbilar
- Förmodligen inte lika snab som en Supra längs en kurvig bana, Men vet ju ej vad du ska ha bilen till..

Supra:
+ Japansk muskelbil med oändligt många eftermarknads prylar (Finns ju även till Mussen dock)
- Börjar få några år på nacken, och att hitta ett exemplar som ej är våldat kan bli svårt. = Mer pill..

Håller med om att de kan bli mycket pill om man skaffar sig en supra, vilket inte är så bra för min del då jag inte har så mycket tid själv att meka me bilen hmm

Kommer nog mest glida runt på sommrarna, hitta några fina raksträckor som man kan dra på ordentligt. Inte så mkt getaway i stockholm för min del troligen.. Därför lutar det lite grann åt mussen
Senast redigerat av Gregstah (9 oktober 2008)

1 587 Inlägg
9 oktober 2008
Ja tror ja hade valt Mustangen, Supran känns alltför vanlig tongue Men det är väl en smaksak.. Försök på nåt sätt att få tag i bilarna så du får provköra båda.. Känn efter själv typ tongue

501 Inlägg
9 oktober 2008
Du får inte en GT500 för 200k, en vanlig GT får du.. men en gt500 kostar det dubbla.. Minst..

Annars så är båda Fina bilar.

OBS: Ironi

Filmmakare
175 Inlägg
9 oktober 2008
Mustangen alla dagar big_smile visst supran är en fin bil men var man än tittar ser man en supra i något gathörn. Bor själv inte i en så stor stad och det rullar minst 2 st supror här. Nej välj mustangen och glid runt med underbart V8 muller och känn dig som kungen i stan wink

Tror dessutom mustangen drar till sig fler blickar än supran wink

Men det är bara vad jag tycker smile

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 oktober 2008
Jag har varken kört en musse eller en supra men jag hade valt mustangen, suprorna känns ju bara så förbannat uttjatade numera.

Som sagt, var man än kollar så ser man ett halv-dussin supror tom i små skithålor som den jag bor i.

En mustang är ju ändå alltid en mustang.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

987 Inlägg
9 oktober 2008
Hade nog valt supran, även om det är lite osm folk skriver att dom börjar bli vanliga

i like it load

dARKiE
5 031 Inlägg
9 oktober 2008
svårt val,..  tror ändå det hade fallit på mustangen i slutändan.. smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

212 Inlägg
9 oktober 2008
Jag hade valt mustangen. För det första så kryllar det av supra bilar nu, överallt. sen känns mustangen mycket mer riktigt. smile

47 Inlägg
9 oktober 2008
Helt klart en Ford Mustang..!

635 Inlägg
9 oktober 2008
Mustangen så klart.. dom nya är ju riktig snygga !! cool

1 814 Inlägg
9 oktober 2008
Provkör båda två, och supran ska du testa en något trimmad ex för att känna på potentilen i den.

Efter provkörningen borde det nog vara säkert vilken som är för dig smile

blacken
9 oktober 2008
Mustangen alla gånger..

3 059 Inlägg
9 oktober 2008
Ja en äkta GT500 brukar ligga runt 400k och uppåt vid dom årsmodellerna..
Skulle jag välja mellan en GT / GT500 eller en supra så hade det klart blivit mustangen.

60 Inlägg
9 oktober 2008
varför skulle man välja en tung och lat mustang när man har en snabb och sportig supra ? om du orkar höra på amerikanska gnälliga V8 och vill ha en förbrukning på 12 l/mil så ta mustang

1 059 Inlägg
9 oktober 2008
tycker mustangerna är minst lika vanliga,sen känns dom tråkiga o plastiga invändigt tyvärr.
Supran är väl också ganska vanlig nu men är inte så gubbig o har turbo och är potent för massor hk.
supra vs viper är svårare:)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

blacken
9 oktober 2008
candyboy skrev:
varför skulle man välja en tung och lat mustang när man har en snabb och sportig supra ? om du orkar höra på amerikanska gnälliga V8 och vill ha en förbrukning på 12 l/mil så ta mustang

Mustang tung och lat? gnällig?. Skulle inte tro det..
http://jalopnik.com/cars/over-the-back- … 256197.php

Mästare
2 947 Inlägg
9 oktober 2008
Supra, nya Mustangen är ful, lite manlig men ful.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Häst
1 099 Inlägg
9 oktober 2008
Hade nog valt Supra'n jag med.
Hade antagligen varit ett svårare val om jag funderat på att skaffa en av bilarna på riktigt. smile

Än är inte den sista idioten född..

Sök