Det blir nog bra! Motorn hade perfekt komp på alla cylindrar, känns skönt. Ska prova mot växellådan imorgon och säkerställa att allting passar. Kanske provar motorn i bilen snart till och med!
Var nere en sväng ikväll och skarpade lite asfaltsmatta. Imorgon ska jag ta det på tanken = ingen varmluft, så det kommer ta sin lilla stund. För att inte tala om all underredesmassa som skall bort när bilen kommer upp på pallar!
Det blir en heldag i verkstaden imorgon med b.la. provning av motor+växellåda, uppallning, prova bakdel+skärmar och självklart ännu mer skrapande av asfaltsmatta...
Var nere en sväng ikväll och skarpade lite asfaltsmatta. Imorgon ska jag ta det på tanken = ingen varmluft, så det kommer ta sin lilla stund. För att inte tala om all underredesmassa som skall bort när bilen kommer upp på pallar!
Det blir en heldag i verkstaden imorgon med b.la. provning av motor+växellåda, uppallning, prova bakdel+skärmar och självklart ännu mer skrapande av asfaltsmatta...
Ohh, kul att du kommer igång nu:) kul med motorn också:) Kanske inte roligaste detta med asfaltsmatta har jag förstått, men onödigt vikt så:D
Var nere en sväng ikväll och skarpade lite asfaltsmatta. Imorgon ska jag ta det på tanken = ingen varmluft, så det kommer ta sin lilla stund. För att inte tala om all underredesmassa som skall bort när bilen kommer upp på pallar!
Det blir en heldag i verkstaden imorgon med b.la. provning av motor+växellåda, uppallning, prova bakdel+skärmar och självklart ännu mer skrapande av asfaltsmatta...
Var nere en sväng ikväll och skarpade lite asfaltsmatta. Imorgon ska jag ta det på tanken = ingen varmluft, så det kommer ta sin lilla stund. För att inte tala om all underredesmassa som skall bort när bilen kommer upp på pallar!
Det blir en heldag i verkstaden imorgon med b.la. provning av motor+växellåda, uppallning, prova bakdel+skärmar och självklart ännu mer skrapande av asfaltsmatta...
Ska du köra med orginaltanken?
Jupp, originaltanken är liten, lågt placerad och dessutom i metall. Det är inte värt att köpa fuel-cell så jag kommer montera en 4 liters cache (catch) tank istället.
Nya motorn passade inte med den diffade lådan jag köpt. Det känns hopplöst att köpa en gammal Fiesta-låda och fixa till och därför kommer jag göra förmodligen mig av med både motorn och lådan. Det var ju bra så länge jag redan hade delarna så att säga, men nu lutar det därför åt att det kommer att hamna något helt annat än Ford under huven. Det finns liksom inte anledning att köra all-Ford när det ändå krävs massa jobb!
Allting går inte alltid enligt planerna, men det behöver ju inte alltid vara något dåligt.
Var nere en sväng ikväll och skarpade lite asfaltsmatta. Imorgon ska jag ta det på tanken = ingen varmluft, så det kommer ta sin lilla stund. För att inte tala om all underredesmassa som skall bort när bilen kommer upp på pallar!
Det blir en heldag i verkstaden imorgon med b.la. provning av motor+växellåda, uppallning, prova bakdel+skärmar och självklart ännu mer skrapande av asfaltsmatta...
Ska du köra med orginaltanken?
Jupp, originaltanken är liten, lågt placerad och dessutom i metall. Det är inte värt att köpa fuel-cell så jag kommer montera en 4 liters cache (catch) tank istället.
Nya motorn passade inte med den diffade lådan jag köpt. Det känns hopplöst att köpa en gammal Fiesta-låda och fixa till och därför kommer jag göra förmodligen mig av med både motorn och lådan. Det var ju bra så länge jag redan hade delarna så att säga, men nu lutar det därför åt att det kommer att hamna något helt annat än Ford under huven. Det finns liksom inte anledning att köra all-Ford när det ändå krävs massa jobb!
Allting går inte alltid enligt planerna, men det behöver ju inte alltid vara något dåligt.
Men hur är den tanken ur säkerhetssynpunkt då? Vad säger reglerna på bana? Tråkigt när saker inte passar som man har tänkt sig. Har du några tankar på vad de kan hamna för maskin i monstret annars?
Angående bränsletanken så är det inget problem vad jag vet. I många sammanhang värderas till och med originaltank som bättre över fuel-cells, just på grund av att den sitter ordentligt monterad och risken för läckage och liknande är mindre. Problemet med en fuel-cell blir i mitt fall att den blir monterat högre upp och att alla inte tål alkohol som jag kommer att ha i tanken, det finns liksom ingen anledning att ha den då skummet ändå måste bort. Dessutom är dessa SVINDYRA! För att få ha tanken inne i kupén behövs också diverse kåpor, skydd och höga krav på slangar osv...
Väldigt stökigt helt enkelt, originaltanken funkar fin fint med sina 30-40 liter som även borde innebära bra skvalpskydd.
Haha, tack ska ni ha! Men Aston Martin var kanske lite att ta i?
Jag har skrapat lite mer idag, ca 4 kilo asfaltsmatta är borta i kupén. Har säkert 2-3 kilo kvar att skrapa. Det är faktiskt ganska kul, även om det är varmt... Provade även gälar på huven, självklart håller man sig inom "familjen Ford" och använder Ford Escort Turbo huvgälar.