3121
Sök

Ford Puma - Time Attack

1 338 Inlägg
24 januari 2010
Sagt det förut men tåls att säga igen, Den kommer bli ascool! big_smile
Blire Elmia i år med bilen då? smile

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

798 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Ja, nu går det framåt i alla fall! smile

Jag hoppar nog över Elmia, jag kommer inte kunna skynda klart med projektet. Det är så mycket annat jag håller på med på fritiden att jag inte bara kan bygga bil, men jag hoppas att den är provkörbar i slutet på sommaren. Det går ganska fort när man väl får fart på byggandet, det är det som är fördelen jämfört med en vardagsbil - på en racebil måste man inte tänka på alla smådetaljer i form av bekvämligheter och funktioner.

453 Inlägg
25 januari 2010
Grymt coola fälgar. Kommer bli en riktigt frän bil när den är klar

37 Inlägg
4 februari 2010
Några nya bilder? big_smile Kommer bli nordens fetaste puma! big_smile mvh Adam

116 Inlägg
6 februari 2010
Kanske, efter min då! Nej, men skämt åsido, den kommer bli grymt cool, keep it up!

798 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
Har beställt en ny bakdel eftersom den jag har aldrig kommer bli bra. Den är så tjock/hård att det är jättesvårt att få den bra. Dessutom blir den så väldigt tung... Fick ta smällen att beställa en ny med S1600-rallyspecifikation.

http://www.v10.pl/archiwum/rajdy/auta/ford_puma_s1600/ford_puma_s1600_3.jpg

Vi har fortsatt att kika på motoralternativ. Börjar likna något nu, ska lyfta ur befintlig motor inom de närmsta dagarna. Dessvärre ligger jag hemma och har ont i halsen. Dessutom var jag med i en trafikolycka här om dagen och har efter det får rejält ont i framför allt ryggen och även lite nacke. Inte alls bra... sad
Senast redigerat av timnordlof (15 februari 2010)

M.J
120 Inlägg
15 februari 2010
Blir det iaf lite liknande som bilden, ja då blir det grymt läckert! smile

Oj, de va mycket olycka på en å samma gång.... krya på dig & hoppas du repar dig fort!

1 752 Inlägg
1 mars 2010
Kul o se att du är lite i farten igen!! Hoppas att allt går bra med dig o din rygg bara, jävla trist när nått sånt händer hmm

Lycka till o sköt om dig!

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

2 Inlägg
30 mars 2010
Nu har tråden fått soppatorsk igen Tim..
Har du tappat gnistan? sad
Senast redigerat av OLLERIXON (30 mars 2010)

798 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
OLLERIXON skrev:
Nu har tråden fått soppatorsk igen Tim..
Har du tappat gnistan? sad

Jag har verkligen inte haft tid! Ska lyfta ur motorn snart i alla fall, och så har jag fått nya bakdelen. Det har varit mycket nu innan Elmia, inte kunnat hålla på något med bilen då... sad

5 Inlägg
8 april 2010
jämt ett tips gör om buren så den "blir ett" med chassit, tänk även på det som är mellan stolen och ratten istället för att borra sönder bilen där sitter många hk smile

pikes peak

798 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
Liiindh skrev:
Galet grymt projekt!
Vart hittade du bodykitet? smile

Kittet är ett av de sista originalkittet från Ford Motorsports fabrik i Boreham. Tillverkat i kolfiber, förmodligen omöjligt att få tag på i dagsläget. Jag hade bara tur som fick tag på det! Typisk racingpassform, ganska mycket jobb att få det snyggt. tongue

Det finns dock mycket glasfiber-kopior att få tag på i England, bara att leta runt så hittar man!

798 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
dynamisk skrev:
jämt ett tips gör om buren så den "blir ett" med chassit, tänk även på det som är mellan stolen och ratten istället för att borra sönder bilen där sitter många hk smile

Bilen måste bli så bra som möjligt, det går aldrig att kompensera för ett dåligt chassi eller för mycket vikt. Det märker man snabbt när man börjar köra bana, saker man aldrig tänker på annars märks genast tydligt; däck, bussningar, viktfördelning, temperaturer och hjulvinklar för att nämna några.

Att lära sig köra bilen är en helt annan historia, men där går det alltid att utvecklas - till skillnad mot chassiet som är svårt att göra om om man gjort fel från början. smile

5 Inlägg
18 juni 2010
Nu...

Har jag kollat igenom i princip hela tråden. puh tog lite tid men det har varit skoj typ hela tiden wink

Riktigt kul att se alla framsteg, men synd nu på senare tiden att du inte fortsatt lika mycket. Du har dina anledningar och jag säger inget om det på det viset.. Hur går det efter olyckan förresten? Det var väl inte din nya Suzuki du krockade med? sad

Hoppas på att få se mer här framöver.  Det här är för bra för att stå stilla wink
Keep it up Tim!

Mvh Oskar
Senast redigerat av Ollieee (18 juni 2010)

1 Inlägg
15 april 2011
hurru Tim sätt igång å bygg lite nu smile

/ Johan

Det ska gåå foooort................

798 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
Jag har haft och har fortfarande ganska mycket med lägenhetsrenoveringen. Blir kanske lite bilbyggnde i vinter om jag orkar. Kan lägga upp lite bilder på lägenheten istället... smile

511 Inlägg
1 november 2011
Hur går det riktigt?längtar efter en stor uppdatering smile

?

1 060 Inlägg
26 december 2011
Blir det något mer??

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

Sök