Hej tänkte lägga upp en projekttråd om min 325a.
Det som är tanken med denna vintern är att få ihop en snabb och hållbar bil som kan användas lika bra på gata som på banan.
Ska förbättra väghållningen en hel del. Tex: powerflex bussningar i både fram och bakvagn, coilovers, Stag i motorrum,bagaget och under bilen.
Bromsarna ska få en riktig uppdatering, Till en början Brembo borrade och slitsade fram och bak, Redstuff belägg runt om. Få se om det blir andra bromsok.
Motorn ska få lite mera power, Antingen så slänger jag i 2.7 motorn eller s50 motor.
Problem med s50i motorn kan vara reggning + massa arbete gemfört med 2.7 motorn.
Ska börja projektet med att riva ner bakvagnen helt och blästra och måla om, sen byta bussningar.
Sen får vi se vad som kommer prioriteras, Troligtvis väghållning + bromsarna och allmän upp fräschning av bilen under.
Det kommer bilder under helgen allt eftersom jag börjat riva i bilen.
Har ni tips, funderingar eller saker att sälja som skulle kunna hjälpa mej i projektet så skriv bara ett inlägg.
Mvh Dennis
Utgångs projektet:
Projektet 2008-2009Lite bilder från garaget i helgen.
Nya bromsar ska på och coilovers samt nya bussningar.
Började riva i framdelen i helgen.2.7 liters, Ska tas ut och fräschas till om motorrummet ska fräschas upp. Sladdar ska dras om och så.Annan färg på fälgarna eller inte?