3575
Sök

Slutstegs krasch IGEN

16 197 Inlägg
9 januari 2009
Uteffekt: 2x155W RMS 4ohm, 2x290W RMS 2ohm, 1x590W RMS 4ohm bryggkopplat. 2ohm stabil. 0,02% THD. RCA-in/out. Subsonic filter 20Hz/18dB. HP-filter 25-5000Hz (12dB/okt). LP-filter 40-4000Hz (12dB/okt). Bandpassfilter 50-5000Hz/12dB. Frekvensomfång 10-40000Hz. S/N 100dB. Känslighet 0,3-8V. Avsäkrad 75A. Mått: 492x52x230mm.

den här infon hitta ja på BRLs hemsida.. å steget e 2ohms stabilt.. men INTE bryggat utan i stereo.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

807 Inlägg
9 januari 2009
evilaudio skrev:
Uteffekt: 2x155W RMS 4ohm, 2x290W RMS 2ohm, 1x590W RMS 4ohm bryggkopplat. 2ohm stabil. 0,02% THD. RCA-in/out. Subsonic filter 20Hz/18dB. HP-filter 25-5000Hz (12dB/okt). LP-filter 40-4000Hz (12dB/okt). Bandpassfilter 50-5000Hz/12dB. Frekvensomfång 10-40000Hz. S/N 100dB. Känslighet 0,3-8V. Avsäkrad 75A. Mått: 492x52x230mm.

den här infon hitta ja på BRLs hemsida.. å steget e 2ohms stabilt.. men INTE bryggat utan i stereo.

säljer dom en låda som är i 2 ohm så måste steget också vara stabilt i 2 ohm, säger sig självt, eller? Dom sålde ett paket till han, han köpte inte lösa delar...

I'd rather die like a man, than live like a coward

16 197 Inlägg
9 januari 2009
antar att de e en GAS "dubbellåda" han köpt å den e på 2*4 ohm.. dvs en bas till varje kanal å inget annat..

807 Inlägg
9 januari 2009
näää en JBL låda hade han köpt

16 197 Inlägg
9 januari 2009
drazen_gti skrev:

såg de nu.. vilket e helt galet eftersom steget inte pallar å bryggas i 2ohm.

807 Inlägg
9 januari 2009
precis, så hur fan kan dom sälja ett sånt paket och sen klaga på kunden? Inte alls bra...

16 197 Inlägg
9 januari 2009
en bra fråga... men ser att dom bytt steg i "kitet" nu till en monoblock...

10 287 Inlägg
9 januari 2009
Gonatt....roll

/Göran

evilaudio skrev:
drazen_gti skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

16 197 Inlägg
9 januari 2009
Sharky skrev:
Gonatt....roll

/Göran

evilaudio skrev:
drazen_gti skrev:

va?

10 287 Inlägg
9 januari 2009
Gonatt slutsteg alltså

/Göran

evilaudio skrev:
va?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

16 197 Inlägg
9 januari 2009
Sharky skrev:
Gonatt slutsteg alltså

/Göran

evilaudio skrev:
va?

jaha... smile   jo de blir godnatt rätt fort.

15 Inlägg
9 januari 2009
Jo men är det inte det att jag klagar på BRL och dom har ju tagit bort C2 steget från det paketet och jag blev inte otrevligt bemöten när jag kom dit. Men jag förstår BRL mycke med att dom frågar så mycke vad man har för kablar och allt. För majoriteten här har man sett köper nya bra stereogrejer och sen köper dom billigaste kabelkitet på typ Jula och har 4st extraljus på bilen med ett gammal OK/Q8 batteri och 40amp generator så det blinkar och klipper steget hela tiden och dom undrar varför inte grejerna håller.

807 Inlägg
9 januari 2009
Wollbro skrev:
Jo men är det inte det att jag klagar på BRL och dom har ju tagit bort C2 steget från det paketet och jag blev inte otrevligt bemöten när jag kom dit. Men jag förstår BRL mycke med att dom frågar så mycke vad man har för kablar och allt. För majoriteten här har man sett köper nya bra stereogrejer och sen köper dom billigaste kabelkitet på typ Jula och har 4st extraljus på bilen med ett gammal OK/Q8 batteri och 40amp generator så det blinkar och klipper steget hela tiden och dom undrar varför inte grejerna håller.

tycker inte att dom ska fråga så mycket när dom säljer ett paket som så tydligt inte lirar alls bra ihop. Hittade en gammal bilsporttidning med en BRL annons och det står såhär för det paketet:

"Baspaket med stort B. Vi har tagit GAS Silverseriens värsta tvåkanalssteg och kombinerat med JBL´s grymmaste dubbel 12:a. Det här paketet spelade så högt i vårt lab att halogenlampan i taket skakade sönder."

Kolla med labbet hur dom kopplade grejerna:)

OBS jag har inget mot BRL i sig, tycker bara att det suger att man lurar folk på det här viset.
Senast redigerat av drazen_gti (9 januari 2009)

15 Inlägg
9 januari 2009
Hahaha ursäkta om jag skrattar med det var just den dära annonsen jag läste när jag köpte grejerna smile

807 Inlägg
9 januari 2009
skratta på du, det är dina pengar:)

jobbar påre
751 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
hehe jag har läst igenom lite grejer hära ni har skrivit:P dom kom till mig å sa att ja hade för klena kablar, klen kondensator och diverse grejer.
jag är inte helt ute å cyklar när de gäller el osv, alltså jag beställde en hyfsad kondensator osv, köpte kabel för typ 800spänn (grövsta j*veln som gick å fåtag i här istan) och mätte upp vid steget och de gav 14 volt typ stabilt vid belastning ändå brann steget. men jag ringde å förklara för han hur de var,och då gav han sig tillslut och han skickade mig ett GAS monosteg istället, och de har spelat på hur bra som helst=) kan även tillägga att de kan ha varit så att adaptern som gör om högtalarsignalen till lågnivå kan ha vart en aning snik, så ja köpte en för 600spänn då den billiga gav oren signal, så kan även vara den som har gjort så att steget la av hela tiden.. men som jag har förstått så var ja inte ensam om att de steget inte gillade BRL basarna ^^

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök