3986
Sök

Ge mig ett jobb!!

Nismo
758 Inlägg
22 oktober 2008
Är också arbetslös, sover till eftermiddagarna, är med polare/flickvän. Somnar jao runt 4-5. Tänkte lägga mig snart wink (04:19)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 oktober 2008
arbetslös här me sad
blir galen på skiten sökt över 200 jobb på mågra månader
åkt till massa olika företag ingen som har något ledigt
sen är de la svårt utan utbildning me
men de enda folk blir lite intresserade av är när man säger att man varit bonne lol
sen säger dom att dom ska ringa men aldrig nån som ringer
dom kan väl ringa å säga ja eller nej så man slipper allt jävla väntande mad

hmm kanske borde sova nu ?
05.45 yikes
har fan inget liv

306 Inlägg
22 oktober 2008
blir arbetslös från och med 1 januari. och har nu permission från jobbet med fullt betalt för det finns inget att göra.
och tror att det kommer vara svårt att få jobb nu med tankte på hur mycket folk som har/kommer bli uppsagda sad
på mitt jobb med mej inräknad kommer ca 40 pers få gå. och nu pratas det om att säga upp 30 till:(

men skall ju starta företag nu med sambon i januari big_smile
så om någon är intresserad av stereos eller xenon eller något är det bara att säga till big_smile
hoppas då man får tag i en lokal så man slipper att sitta hemma sen hela tiden.
Senast redigerat av skumtezz (22 oktober 2008)

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P

3 059 Inlägg
22 oktober 2008
Är du inte med i nån a-kassa eller nått så du kan stämpla?
Fast då tvingar dom en att vara inskriven på arbetsförmedlingen också..

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Smajly skrev:

Vem är det du frågar??
Jag har A-kassa.. Men det är ju inte på många kronor... Se föregående sida

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

801 Inlägg
22 oktober 2008
Sitter också med skägget i brevlådan sad

3 059 Inlägg
22 oktober 2008
Mr_M_ skrev:
Smajly skrev:

Vem är det du frågar??
Jag har A-kassa.. Men det är ju inte på många kronor... Se föregående sida

Jo de va till dig..
Sorry, missade det inlägget..

Ja de e ju surt.. de brukar inte vara så stora summor man får.. har dock bara behövt dom en gång o de va för över 12 år sen..
Men på den tiden behövde man inte springa till arbetsförmedlingen hela tiden o söka jobb för att få ersättning.. så mycket som har ändrats med tiden.. Nu ska man nästan straffas om man är utan jobb.
Senast redigerat av Smajly (22 oktober 2008)

3 354 Inlägg
22 oktober 2008
man behöver inte springa till arbetsförmedlingen idag heller. bara man söker jobb och meddelar dem hur det går så går det bra.
Senast redigerat av Seth (22 oktober 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

3 519 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Seth skrev:
man behöver inte springa till arbetsförmedlingen idag heller. bara man söker jobb och meddelar dem hur det går det bra.

Precis.. Jag har kontakt med odom typ 1 gång i månaden.. Dom fattar ju ingenting ändå

3 059 Inlägg
22 oktober 2008
men det är ändå dom som vill styra.. söker man inte si o så mycket är risken att man blir utan ersättning..

3 354 Inlägg
22 oktober 2008
men e det inte arbetsförmedlingens fel. det är väl kassan som har den regeln.
Senast redigerat av Seth (22 oktober 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

3 519 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Dom har ju ingen koll på vilka jobb man söker ändå.
Fast visst söker man för att man vill ju ha jobb. Men ändå..
Hela systemet är ju åt helvete.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
22 oktober 2008
starta eget?

3 519 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
richardoo290 skrev:
starta eget?

Tankarna går om det hela tiden.
Ideér finns det gott om. Men många av dom ideérna finns det ju redan många om. Även häromkring.
Oså får man problem med att hitta en lokal. För det finns det däremot inga.

Och vill ju helst inte a nå starta eget "lån".. för om man går i konkurs sedan så står man ju där med att behöva betala tillbaka också.

Så en bra idé på vad man kan starta. En bra lokal. Så visst öppnar sig många dörrar då

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
22 oktober 2008
Mr_M_ skrev:
richardoo290 skrev:
starta eget?

Tankarna går om det hela tiden.
Ideér finns det gott om. Men många av dom ideérna finns det ju redan många om. Även häromkring.
Oså får man problem med att hitta en lokal. För det finns det däremot inga.

Och vill ju helst inte a nå starta eget "lån".. för om man går i konkurs sedan så står man ju där med att behöva betala tillbaka också.

Så en bra idé på vad man kan starta. En bra lokal. Så visst öppnar sig många dörrar då

äsch, snacka ihop dig med 1-2 andra.. kompisar eller nån du raggar upp via nätet, sen öppnar ni eget och satsar sten-hårt.. skulle ni kursa så är ni iallafall 2-3 som får ta skiten och då blir de inte lika jobbigt.. sen är de givetvis lättare att starta om man är fler än 1.. tänk bara på att det är hårt i början.. ingen lön osv..

ideer? jadu gör det du tycker är roligast.. då blir jobbet roligare och kunderna nöjdare..
Senast redigerat av richardoo290 (22 oktober 2008)

998 Inlägg
22 oktober 2008
Starta eget det han man tänkt många gånger. Skulle vara skit kul och starta en plåt/lack/mekaniker verkstad i Göteborg.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
22 oktober 2008
varför måste att som ska starta eget ha lokal? billigare att köra det hemifrån och sälja vi internet till att börja med, eller få/låna en lokal/plats som inte kostar tills du börjar gå runt.

sedan går majoriteten av alla företag med förlust första året, hur ska du leva på?

Muttley
22 oktober 2008
Mr_M_ skrev:
tkd_rille skrev:
Mr_M_ skrev:
Orkar fan inte sitta hemma längre. Vill ha ett jobb.

de två meningarna passar inte ihop tycker jag. 

tänk så här
orkar fan inte sitta hemma längre..  men sitt inte hemma då? ut och sök jobb och gör något vettigt av din fritid. sök jobb längre hemifrån alla jobb och så du kan inte bara söka till de du är utbildad idag.

vill ha ett jobb...
går inte få om du sitter hemma.

Nu tog du väl ändå i. Tror inte du riktigt vet hur det är att vara arbetslös i mitt läge.
Jag sitter själv i en 1a. Och den lilla a-kasse ersättningen jag får går åt till hyra och räkningar. Är inte många kronor över till fritid. Och att sedan att åka någonstans blir dyrt med bensin. I Lindesbreg finns inte många företag som behöver folk. Då måste jag ta mig till Örebro som ligger ca 4mil söder om stan. Vilket man inte har råd med alla gånger att åka till. Allt kostar  nu förrtiden.. Och dyrare blir det. Internet har jag som räkning. Så kan ju lika gärna sitta och söka jobb hemma.

Men visst. ibland så åker jag runt och hör med arbetsgivare runt om..
har ingen gymnasie utbildning, så det blir svårare ändå för mig

jag var arbetslös kanske nästan ett år efter skolan efter jag jobbat hos farsan lite och så. eller nja 10 månader max.
   jag anser att ska man lättast få ett jobb så ska man visa sitt stora intresse och träffa personalchefen så han får se vad de är för någon som söker.
finns buss?. klart allt kostar här i livet.
men om du inte hade gått upp så sent om dagarna och sökt mer jobb än du gör nu så hade du kanske fått komma på anställningsintervjuer och liknande. synd att sitta hemma.
klart de blir svårare utan utbildning men lager och lättare montörjobb behöver ingen utbildning heller.

672 Inlägg
22 oktober 2008
De finns massor me jobb... finns de inte på orten så flytta.

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

3 519 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
smiler skrev:
De finns massor me jobb... finns de inte på orten så flytta.

Ja jo.. Men nästan alla jobb består av lärar jobb osv eller att man måste ha en lång utbildning eller erfarenhet.
Så du kan inte riktigt säga att det finns massor av jobb. Så många som får gå från sina arbeten hmm

Sök