3332
Sök

Ge mig ett jobb!!

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Orkar fan inte sitta hemma längre. Vill ha ett jobb. Vill ha pengar så jag kan köpa mig en vettig bil. Vill kunna köpa ett hus. Vill ut och resa.

Lättbaden är väl att jag inte är ensam om att vara arbetslös. Men det känns ju fortfarande inge bra hmm
Känns åt helvete!!!

Skit liv man har!!!

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
21 oktober 2008
Du är inte ensam mannen. Har sökt jobb hela sommaren utan resultat fast nu har jag i alla fall tvingat arbetsförmedlingen att betala en riktig utbildning åt mig. Får hoppas på bättre lycka efter den.

Börjar ju bli lite drygt att vakna kl 2 på dagen och sitta framför datorn till 4 på morgonen tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
IceEyes skrev:
Du är inte ensam mannen. Har sökt jobb hela sommaren utan resultat fast nu har jag i alla fall tvingat arbetsförmedlingen att betala en riktig utbildning åt mig. Får hoppas på bättre lycka efter den.

Börjar ju bli lite drygt att vakna kl 2 på dagen och sitta framför datorn till 4 på morgonen tongue

Känns skönt att häöra att du gör exakt samma sak som mig dag in och dag ut. Drygt som fan ju.
Vad ska du gå för utbildning?

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

FreddeK
21 oktober 2008
skönt att höra att du vill jobba och bygga ett liv. Ser att du bor i Lindesberg, kanske en för liten stad med för dåliga förutsättningar?

Sen kommer ju frågan vad du vill jobba med? truckkort, lastbilskort är ju alltid bra att ha och jobb finns inom dom områdena.

115 Inlägg
21 oktober 2008
Sitter i samma sits som du är så jävla surt att bara gå hemma.. hmm

12 086 Inlägg
21 oktober 2008
Vettiga växer inte på träd, men jobb finns alltid.
Det handlar bara om att bredda sina vyer.

Jag hatar inte arbetslösa, men jag älskar alla med din inställning!
Skit i arbetsförmedlingen, anmäl dig och lämna det bakom dig. Ut och sök, ring runt och fråga runt. Erbjud extraarbete på resturanger, mindre affärer, industrier mm. Du kan ju givetvis söka mer seriösa jobb men det är nog svårt i dessa tider.

KHRacing
21 oktober 2008
Jag kan rekommendera dig till Manpower om du vill det, har gjort det till flera på denna sidan redan.
(sedan är det upp till Manpower att höra av sig om man fyller i deras infosida)

mvh K (de har inga krav på kk)

* Klåpare
1 718 Inlägg
21 oktober 2008
Jag vet hur det är och vill passa på att tipsa om det som räddade mitt liv.

En 2-årig KY-utbildning inom energiteknink gör dig till drifttekniker, och då öppnas många dörrar. Pluggade själv denna utbildning på Örebro Universitet och kunde sen söka jobb på Sakab, Rockhammarsbruket, Fröviforsbruket, Meritor, Örebro Energi, ABB, YIT mm. mm. mm.
   Det är mycket praktik så kontakter knyter du väldigt snabbt. Och det är en högavlönad bransch...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
21 oktober 2008

Whine whine!

huh?
10 427 Inlägg
21 oktober 2008
Som det ser ut nu så blir det kärvt med jobb för min del i mitten av december tongue
Surt som fan, kommer tappa nästan 10000 före skatt varje månad. Hyfsat kännbart. roll

3 059 Inlägg
21 oktober 2008
Mr_M_ skrev:
Orkar fan inte sitta hemma längre. Vill ha ett jobb. Vill ha pengar så jag kan köpa mig en vettig bil. Vill kunna köpa ett hus. Vill ut och resa.

Lättbaden är väl att jag inte är ensam om att vara arbetslös. Men det känns ju fortfarande inge bra hmm
Känns åt helvete!!!

Skit liv man har!!!

Får man fråga hur gammal du är?
Med tanke på att du säger att du har ägt 77 !!! bilar. Hur fixar man det utan jobb?
Senast redigerat av Smajly (21 oktober 2008)

3 354 Inlägg
21 oktober 2008
Mr_M_ skrev:

Känns åt helvete!!!

Skit liv man har!!!

Sitter i samma sits här med. nu har man t.o.m blivit så desperat så att man har gått till arbetsförmedlingen:P. Tycker det är dåligt att de som vill ha jobb inte får det även om de kan vara lite oerfarna.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

3 182 Inlägg
21 oktober 2008
själv har man ett så kallat fast jobb men jag är tyvärr inte lycklig för det, lönen suger riktigt fett ok då jobbar man på ett familjeföretag, jag är förlovad med min 23årige  tjej sen 6år tibax vi har en dotter på 9mån o bor i en fukt skadad hyresrätt i hagsätra, vi kollar efter bo rätter men det är för dyrt med vår inkomst. så jag siger bara att man blir inte lycklig av att ha ett jobb. själv vill jag inte ha det jobb ja har men har tyvärr inget val.

998 Inlägg
21 oktober 2008
Är också arbetslös. På arbetsförmedlingen sa dom att dom inte kan hjälpa mig förens jag blir långtidsarbetslös. Va fan är det för svar? inte bättre att får bort folk innan dom blir långtidsarbetlösa.

Har sökt runt 120 olika jobb sen augusti har varit på några interljuver. Har sökt till alla mcdonalds och burgerking i göteborg, gjorde samma sak nu som jag gjorde innan jag började att läsa till lackerare.
Man börjar bli trött på att inte göra något alls och bilen tar stryck, har inte tvättat den på över 8 månader sad  men men man får väl bita ihop och fortsätta ringa och åka runt.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

RS
886 Inlägg
21 oktober 2008
Skit i arbetsförmedlingen! Det är fullständigt värdelöst. Ut och prata med arbetsgivare på olika platser. Kan dra ett exempel där en arbetsgivare blev förvånad att man vågade gå dit och prata med han och visa intresse för deras jobb. Han sa att det var många som bara ringde, de allra flesta skicka till och med bara ett mail och sånt gillar inte arbetsgivare...såna mail tyckte han var fullständigt värdelösa och sånt kastades bara utan att läsas.

Focus RS

3 354 Inlägg
21 oktober 2008
det var ovanligt. de som jag har sökt till ville att en skulle skicka brev.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

RS
886 Inlägg
21 oktober 2008
Seth skrev:
det var ovanligt. de som jag har sökt till ville att en skulle skicka brev.

Ja annonseras det ut tjänster där dem specifikt säger att dem vill ha svar via brev så visst. Men detta exempel hade dem inte annonserat ut någon tjänst, och jag tror inte att det skadar ändå att man går dit och presenterar sig så dem får se vem man är.

Focus RS

998 Inlägg
21 oktober 2008
Åker ibland ut till olika arbetsgivare, det ända svar jag fått är tyvär finns ingen ledig plats.

Hade jag haft akassa som jag hoppas att jag får genom alfa snart då brukar dom på ams vara mer intresserade men dom har aldrig hjälpt mig ändå.
Tur att man inte behöver gå en jobbsökar kurs igen haha vilket skämt.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

123 Inlägg
21 oktober 2008
Som sagt, arbetsförmedlingen är bara waste of time, det enda som är bra med arbetsförmedlingen är platsbanken.
Sitter också i din sits, fast då jag fick lite vikariat som tidningsbud nu så känns det ändå som att jag är på rätt väg.
Men vart arbetslös sedan maj innan jag hittade det. Och detta är bara denna veckan ut och söndagar :S

3 354 Inlägg
21 oktober 2008
ja visst när det är så så visar man naturligtvis upp sig. hade velat visa upp mig mer men är företaget lite större så är det nog bättre för dem med brev.

Sök