3023
Sök

JAAAAAAA!!!!!!! OS Guld!

BMW Power
2 362 Inlägg
26 februari 2006
Haha big_smile skämt o sido.. men som sagt tycker att de va riktigt roligt att Sverige och Finland kom till final.. att ändå två länder från norden "dominerar" resten utav världen.. ganska grymt ändå smile inte för att t.ex Kanada och Usa är sämre, men påstår mer att det är under OS det egentligen gäller.. där ska man ju ta fram egentligen vem som är bäst.

mvh Kevin
Senast redigerat av FugitivE (26 februari 2006)

BMW, bogsering med wire :/

231 Inlägg
26 februari 2006
calibra_nox skrev:
Sedan finns ju förstås "allas vår gode" Conan O'Brien med sin Finland-addict big_smile
Det här hoppas jag inte att någon tar illa upp av nu, men jag bara måste lägga in den ;D

http://www.berusad.org/img/fotoalbum/949/452.jpg

Hmm jag har för mig att det var han som firade att så många svenskar dog i tsunamin. (inte säker, är bara vad jag hört) Har svårt att tycka att han e rolig faktist. Och Som finlandssvenska är alla dessa gemförelser en aning svåra ibland. Är faktist riktigt trött på dem istället. Men de lär väll alltid förekomma.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
26 februari 2006
FugitivE skrev:
Haha big_smile skämt o sido.. men som sagt tycker att de va riktigt roligt att Sverige och Finland kom till final.. att ändå två länder från norden "dominerar" resten utav världen.. ganska grymt ändå smile inte för att t.ex Kanada och Usa är sämre, men påstår mer att det är under OS det egentligen gäller.. där ska man ju ta fram egentligen vem som är bäst.

mvh Kevin

Det är ju sant big_smile 2 nordiska grannländer big_smile

Carpenter
310 Inlägg
26 februari 2006
Firade conan o brian att svenskar dog i tsunamin??

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
26 februari 2006
Delerium skrev:
Firade conan o brian att svenskar dog i tsunamin??

Hmm, det vet jag inte, har inte hört nåt om det neutral Är inte så inkommen tongue

Billackerare
737 Inlägg
26 februari 2006
Trådstartare
Feffy skrev:
calibra_nox skrev:
Sedan finns ju förstås "allas vår gode" Conan O'Brien med sin Finland-addict big_smile
Det här hoppas jag inte att någon tar illa upp av nu, men jag bara måste lägga in den ;D

http://www.berusad.org/img/fotoalbum/949/452.jpg

Hmm jag har för mig att det var han som firade att så många svenskar dog i tsunamin. (inte säker, är bara vad jag hört) Har svårt att tycka att han e rolig faktist. Och Som finlandssvenska är alla dessa gemförelser en aning svåra ibland. Är faktist riktigt trött på dem istället. Men de lär väll alltid förekomma.

Nä... det var väl det där galna präst äcklet (i USA) som hatade svenskar bara för att (pastor?) Åke Green skulle åtalas för att han hade hetsat mot homosexuella i en predikan eller nå´t. Den blåsta amerikanen tyckte väl att alla svenskar var guds fiender och att vi alla skulle dö... ungefär. Sjuk jävel är han iallafall. Skapligt kul var det också när en massa svenska hackers hade sabbat en hel del för honmóm efter hans uttalanden som publicerades i svenska tidningar, aftonbladet bl.a. big_smile Hehehehehe!

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
26 februari 2006
Hahaha big_smile I USA finns alla sorter wink

Vårdare!
60 Inlägg
26 februari 2006
wööööööwwwwwww!!!!!!! där fick finnpajsarna ännu en gång ! Svergie !!!! Lidas ! O Lunkan !!! Knatte Fnatte och Tjatte kedjan gick ju bra!.... lr inte!

Opel Power ''Fresh Thinking Better Cars''

Nknn
26 februari 2006
haha!! så jävla skönt!!! satt bara o skrek den sista minuten... men det bästa av allt var ändå att finland och sverige kom till final... för en gångs skulle fick div-nationerna Canada och USA bita i det sura äpplet så att säga.. GG! big_smile

141 Inlägg
26 februari 2006
Så jävla fegt att lägga sig i en match för att få möta "lättare motståndare" och sen gå vidare. Osportsligt och oförtjänt guld, sorry men jag glädjs inte åt sånt där, spelar ingen roll vem som spelar. Ska man vinna en turnering så ska man göra det av att man varit bäst och det har Finland och Ryssland varit i år, vilka också borde spelat finalen.

305 Inlägg
26 februari 2006
Håller med Alexx  .
Sopigt lägga sig i en match för få lättare motstånd . taktik må hända  men man ska sattsa 100% i OS  inte klanta sig så som sverige gjorde . Finland jobbade Järnet hela vägen och va helt klart mer värda guldet .......

Hoppas på VM  .  ska bli kul se vilka vi ska lägga oss mot då  .  Finland eller Kanada kanske? wink

719 Inlägg
26 februari 2006
Tycker det är för mycket dåliga vinnare och förlorare i denna tråd.

- Sverige vann dom spela bra när det behövdes.
- Sverige spela i världsklass under slutspelet precis som finland.

Matchen som sverige la sig i gilla jag inte alls heller, men lättare motstånd i mina ögon var inte Schweiz i år Canada spelade usellt hela OS igenom.

Sen förtjäna ett guld har man alltid gjort om man vinner alla slutspels matcher så säg inget annat.

Man brukar ju säga att man vinner brons och förlorar guldet. Så känns det för stunden vet alla som varit med om det senariot, men ungefär i det momentet när man får medaljerna så känns det ändå ganska bra och som en vinst!

Hatten av för Finland som gjorde ett mkt fint turnering och är väl värda sitt silver och ett grattis till Sverige för också en väl genomförd turnering även om det såg lite illa ut under grupp spelet.

PS. Jag höll på Sverige, har medborgarskap i båda länderna och det var ett jävla liv hemma då familjen höll på olika lag tongue DS.

live free, die young.

Nknn
26 februari 2006
jag håller med scratch... och o andra sidan, var det inte lite typiskt osvenskt att lägga sig? Jag tycker det var på tiden att vi blåögda svenskar för en gångs skull gör allt för o vinna.,. ni såg ju hur det gick 02.. spelade kanon mot kanada i gruppspelet o vann stort.. seda åka ut mot vitryssland i kvarten bara för att vi inte var bäst när det gällde.... nee det här guldet var landslaget värt mer än nånsin.. och fan va glad jag är över att dem fick det.. för det är ju sista gången vi får se sundin, foppa, lidström o gubbarna spela ihop!!

tänk på det.

1 854 Inlägg
27 februari 2006
De va ett jävla liv om lägg match, dåliga förlorare säger jag bara!!
Varför säger folk att det va en läggmatch, slovakien va det starkare laget då .slut

De som förtjänade Guldet va helt klart Sverige för dom vann FINALEN smile

De va nog den mest spännande match jag sett på länge såå sköönt att vi vann smile

och till slut, Sluta däppa o va nöjda med silvret det skulle jag va om Sverige hade torskat.

Kaffeknarkare.
135 Inlägg
27 februari 2006
oavsett om de var en lägg match dom spela lr inte tyckte jag iaf sverige förtjäna guldet. Visst finland har varit jävligt stark men inte stark nog för isåf skulla dom kunna tryck ner Lundqvist ännu mer.. Men har man stålmannen i målburen så kan ingen spöa sverige tongue

Bästa ställningen måste ändå vara bakifrån. Fast spegelvänt.

517 Inlägg
27 februari 2006
Jag tycker att det var bra att sverige vann, många spelare kommer förmodligen gå i "pension" innan nästa OS, så det kommer nog dröja länge innan vi får upp en ny guld-generation som denna.

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
27 februari 2006
VM tar vi! de ni, kan ni hoppa upp å sätta er på...ni ska få för OS-guldet ni knyckte big_smile
VM -95 e nåt alla minns....OS -06 kommer snart att vara glömt tongue

6 Inlägg
27 februari 2006
snackade med en polare i Kanada som har läst om sveriges "lägg" match i deras tidningar. Dom ser det enbart som en strategisk taktik grej, absolut inget fel med det. Dom skulle gjort precis likadant själva och fattar inte ramaskriet runt det.

Volvo Nörd
85 Inlägg
27 februari 2006
Ghost_Face skrev:
Jag tycker att det var bra att sverige vann, många spelare kommer förmodligen gå i "pension" innan nästa OS, så det kommer nog dröja länge innan vi får upp en ny guld-generation som denna.

Det är ju många spelare som spelade i Kanda och Usa som är minst 4 år äldre än Sudden å Foppa.

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D

Nknn
27 februari 2006
740_mannen skrev:
Ghost_Face skrev:

Det är ju många spelare som spelade i Kanda och Usa som är minst 4 år äldre än Sudden å Foppa.

Vilka då? wink och o andra sidan, spelar det nån roll.. sudden och grabbarna har ju sagt själva att det inte blir ett till OS.

Sök