2547
Sök

Volvo 142 T5. / Senaste nytt: SÅLD!

247 Inlägg
26 april 2009
Då måste hela motorn flyttas och bromsar & bussningar uppgraderas.. Ja det drar iväg i pengar fortare än man tror.

Håller med dig Revolution, det blir för dyrt i pengar och tid.

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

188 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
mickey skrev:
Då måste hela motorn flyttas och bromsar & bussningar uppgraderas.. Ja det drar iväg i pengar fortare än man tror.

Ja, abslout.

Reservdansk
6 271 Inlägg
26 april 2009
mickey skrev:

Tror du det kommer kosta lika mycket som böterna för att köra ett helt olagligt fordon ifall han blir tagen?
Sen kommer han väl antagligen tvingas till regbesiktning, eller?

På samma sätt som när man trimmade moppe, och ifall man blev tagen, så fick man böter, kanske lämpet åkt, och så var man tvungen att besiktiga moppen, och uppvisa att den var helt original för att få framföra den igen.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

90 Inlägg
27 april 2009
mickey skrev:

Varför måste motorn flyttas? Den sitter väl bra där den sitter? tongue

Så tråkigt om man blir stoppad och får böta en jävla massa, plus att du då får anmärkning hos polisen, vilket inte är allt för trevligt hmm

Reservdansk
6 271 Inlägg
27 april 2009
GERT35 skrev:
hörru turbola   varför kan du bara skriva  tråkiga inlägg här.  peppre killen i stället  han e ju ganska ung och gör ett skit bra jobb hur många killar i hans ålder skulle våga göra ett sånt här projekt   

skärpning...... preppra i stället för att skälpa  e mitt motto

Jag håller totalt med om att det är ett grymt bygge, det är inget snack om saken. smile

Men att uppmuntra honom till att begå en brottslig handling är väl ingen peppning? wink
Händer det en olycka, så gäller ju inga försäkringar, även om försäkringsbolaget går in och ersätter den andra bilen (om det nu inte är en singelolycka) och sen kommer dom kräva killen på vartenda korvöre han äger, och hur jäkla kul är det? tongue

Det står ju till och med i Garagets egna regler:
§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.
Senast redigerat av TurbOla (27 april 2009)

Reservdansk
6 271 Inlägg
27 april 2009
GERT35 skrev:
öhh vi alla vet nog vad lagen säjer  nog fan bryter du mot lagen okså  inte fan fiser du runt i 90  eller 70  på vägana

Vad du tror om min förmåga att hålla hastigheten på vägarna har väl inget med saken att göra?

GERT35 skrev:
DU BEGÅR JU OKSÅ BROTTSLIG HANDLIG I SÅ FALL DU HAR JU MEDGETT ATT DU HAR ÅKT I HELA 120KM MED JAPPS DÄMPARE PÅ BILEN  WOW

Japsdämpare? Va? Jag hänger inte med alls?
Du inser att 120km/h faktiskt är lagligt?

GERT35 skrev:
att regga in bilen  med det han har gjort  då kommer det nog inte att bli nogra större problem  ganska enkelt att få igenom  142

Nej, då så. Vart ligger då problemet?

GERT35 skrev:
en polare  kalle petterson  stoppade ner en t5 motor  i en a manta     och  det var inga problem där med inreggning

Intresseklubben antecknar. Förstår inte vad Kalle Petterson eller en Manta har med den här tråden/diskussionen att göra?

GERT35 skrev:
jaja   fortsätt du o lek polis då

Precis tagit körkort, har en liten 142a med en 225hk, tror du han kommer köra snällt då?
Killen gör ju som han vill, men det går ju totalt åt helvete för honom ifall nåt händer...
Tycker en reggning är värt det, så att bilen blir laglig, och går att försäkra och besiktiga också.

Förstör nu inte hans projekttråd med ditt tjaffs, och lär dig gärna stava. smile

1 278 Inlägg
27 april 2009
TurbOl
om du inte har något positivt att säga så kan du väl sluta skriva i den här tråden, Fluffy gör hur han vill med bilen.

Street Knight

Reservdansk
6 271 Inlägg
27 april 2009
syabo skrev:
TurbOl
om du inte har något positivt att säga så kan du väl sluta skriva i den här tråden, Fluffy gör hur han vill med bilen.

Jag tycker fortfarande att projektet är helrätt och bra gjort, håller bara inte med om att man inte bör regga den, och istället köra olagligt.

Är det en negativ kommentar?
Jag har skrivit flera gånger att han gör som han vill, men det är ingen som fattar eller läser det? roll

Administratör
2 978 Inlägg
27 april 2009
Inget mera OT nu för då blire bärsärkargång på riktigt !

En kopp av den svarta såsen...

188 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Ojoj, vilket pådrag.
Ringde en person på Vägverket för något år sedan och frågade just om vad som skulle hända om jag krockar med bilen, vist jag kan bli av med kortet men det kan jag även med en laglig bil om det är jag som gjort fel. Det som händer om jag blir tagen av polisen är en registrerings besikning 1200kr och böter. Men kortet ska inte vara i fara så länge jag håller hastigheterna och uppför mig som människa. 

Och tar man det bara lungt, " där man ska ta det lungt " så ska det stå mycket till att man klantar te det. Och om någon annan gör fel så är det bara att vara jävligt klar med att inget polis ska komma till platsen.

Och krockar man rejält, så kommer jag nog inte mer kunna gå. Så dåh skiter jag i om jag har ett körkort eller inte, eftersom jag garanterat har en motor i knät dåh. smile

OBS!
Bilen kommer framföras på gatan, men mer på kvällstid då det är relativt lungt på vägen.

Alldeles för riskabelt att herja runt med den där för mycket här jag bor! lol
För här alla "Svenssonpoliser".

Vafan, jag kom på en sak! Tog ju nyss körkort då fick jag lära mig att om man monterar dragkrock eller byter motor i sin bil, så har man en månad på sig att göra en registrerings besikning. En vit löngn skulle kanske göra tjusen om man blev stoppad!? big_smile

- Nja, är ute o provar bilen. Ska boka besikningstid till bilen, har ju byt motor som du kanske hör!?

//
Revolvolution
Senast redigerat av Revolvolution (27 april 2009)

204 Inlägg
28 april 2009
TurbOla skrev:
GERT35 skrev:
öhh vi alla vet nog vad lagen säjer  nog fan bryter du mot lagen okså  inte fan fiser du runt i 90  eller 70  på vägana

Vad du tror om min förmåga att hålla hastigheten på vägarna har väl inget med saken att göra?

GERT35 skrev:
DU BEGÅR JU OKSÅ BROTTSLIG HANDLIG I SÅ FALL DU HAR JU MEDGETT ATT DU HAR ÅKT I HELA 120KM MED JAPPS DÄMPARE PÅ BILEN  WOW

Japsdämpare? Va? Jag hänger inte med alls?
Du inser att 120km/h faktiskt är lagligt?

GERT35 skrev:
att regga in bilen  med det han har gjort  då kommer det nog inte att bli nogra större problem  ganska enkelt att få igenom  142

Nej, då så. Vart ligger då problemet?

GERT35 skrev:
en polare  kalle petterson  stoppade ner en t5 motor  i en a manta     och  det var inga problem där med inreggning

Intresseklubben antecknar. Förstår inte vad Kalle Petterson eller en Manta har med den här tråden/diskussionen att göra?

GERT35 skrev:
jaja   fortsätt du o lek polis då

Precis tagit körkort, har en liten 142a med en 225hk, tror du han kommer köra snällt då?
Killen gör ju som han vill, men det går ju totalt åt helvete för honom ifall nåt händer...
Tycker en reggning är värt det, så att bilen blir laglig, och går att försäkra och besiktiga också.

Förstör nu inte hans projekttråd med ditt tjaffs, och lär dig gärna stava. :)

Snacka om att sånt här stör mig, en person som tror han vet allt o leker polis kliver in i ens byggtråd o bara förstör med en massa onödigt tjafs, fy fan dig har man redan tröttnat på så våga dig inte in i min tråd.. alltså ja menar TurbOla... och inte GERT35 för han verkar ha huvudet på plats :) MVH BlueBerry
Senast redigerat av matte_88 (28 april 2009)

Sponsorer sökes till Opel Kadett C Caravan GAT/BUSBIL! M50b25
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104379

Reservdansk
6 271 Inlägg
28 april 2009
matte_88 skrev:
Snacka om att sånt här stör mig, en person som tror han vet allt o leker polis kliver in i ens byggtråd o bara förstör med en massa onödigt tjafs, fy fan dig har man redan tröttnat på så våga dig inte in i min tråd.. alltså ja menar TurbOla... och inte GERT35 för han verkar ha huvudet på plats smile MVH BlueBerry

Detta blir mitt sista inlägg om saken i fråga, moderatorerna tycker inte om detta tjafset i projekttråden.
Jag försöker komma med en åsikt, konstruktiv kritik.

Nämn fördelar med att inte regga bilen med motorn i?
Jag förstår inte varför alla kallar mig idiot för att jag föreslår att han ska göra bilen laglig.
Egentligen skulle man anmäla er allihop för brott mot garagets regler isåfall, dvs uppmaning till brott. wink

247 Inlägg
28 april 2009
Tänker inte motivera varför han måste göra en massa modifieringar, kolla på sfro för regler ang bes med motorbyte. Går inte ens att regbes med den motorn då den är för stark.

Hur har det gått med startförsökena på bilen då? Mer updates och bilder !!! wink

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

188 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
Mmm, var inne på att reg.besikta bilen innan jag köpte SFRO:s handbok. Då förstog jag att det inte var avgifter när man skulle rega om bilen. Utan att det skulle kosta en slant som inte finns, så dåh får man göra som många andra här på garaget.

Har faktiskt beställt en startmotor från en 960 bara för ett litet tag sedan. Kommer med lite tur på torsdag. Se om det blir ett nytt försök på fredag. smile

58 Inlägg
28 april 2009
Fränt bygge! Hoppas på en update snart kanske med en liten filmsnutt med motorljud?! smile

TurboOla: Du är en sån människa många hatar. Sluta lek polis.

188 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
RobZy skrev:
Fränt bygge! Hoppas på en update snart kanske med en liten filmsnutt med motorljud?! smile

TurboOla: Du är en sån människa många hatar. Sluta lek polis.

Det kommer förhoppningsvis bli en liten filmsnutt inom kort. smile

188 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
Startmotorn kom tyvärr inte idag, kommer väll på måndag, tisdag. sadsmile

188 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
Jahopp, och så var det äntligen min tur att få starta en bil. Känns lite smått gött, tyvärr läckte det lite bensin så ska åka in nu till "det berömda biltema" och köpa mig bränslerör. Nu är det inte många helger kvar innan bilen är på vägen igen. big_smile

//
Revolvolution

22 Inlägg
5 maj 2009
fy faan va gött fluffy:D

508 Inlägg
5 maj 2009
jag tycker att du borde göra den laglig, för om något händer kommer det kosta.. den summan det kostar att regga osv, det är en bråkdel vad du lagt ner, mindre roligt att punga ut allting själv, då allt inte är lagligt...

btw fint bygge!

Sök