Ojoj, vilket pådrag.
Ringde en person på Vägverket för något år sedan och frågade just om vad som skulle hända om jag krockar med bilen, vist jag kan bli av med kortet men det kan jag även med en laglig bil om det är jag som gjort fel. Det som händer om jag blir tagen av polisen är en registrerings besikning 1200kr och böter. Men kortet ska inte vara i fara så länge jag håller hastigheterna och uppför mig som människa.
Och tar man det bara lungt, " där man ska ta det lungt " så ska det stå mycket till att man klantar te det. Och om någon annan gör fel så är det bara att vara jävligt klar med att inget polis ska komma till platsen.
Och krockar man rejält, så kommer jag nog inte mer kunna gå. Så dåh skiter jag i om jag har ett körkort eller inte, eftersom jag garanterat har en motor i knät dåh.
OBS!
Bilen kommer framföras på gatan, men mer på kvällstid då det är relativt lungt på vägen.
Alldeles för riskabelt att herja runt med den där för mycket här jag bor!
För här alla "Svenssonpoliser".
Vafan, jag kom på en sak! Tog ju nyss körkort då fick jag lära mig att om man monterar dragkrock eller byter motor i sin bil, så har man en månad på sig att göra en registrerings besikning. En vit löngn skulle kanske göra tjusen om man blev stoppad!?
- Nja, är ute o provar bilen. Ska boka besikningstid till bilen, har ju byt motor som du kanske hör!?
//
Revolvolution