3396
Sök

Bygga fästen till sportstol

"Glidare"
254 Inlägg
27 februari 2006
Trådstartare
Då är det dags att bygga fästen för att få den nya stolen att passa. Frågan är vad besiktningen godkänner? Hade tänkte att använda orginal skenorna som finns, sen dra fast två plattjärn i dem som man i sin tur sätter stolen på. Godkäns det av besiktningen? Finns det några bättre sätt att göra det på? Sporstolens fästen är smalare än orginalsstolens.

4 571 Inlägg
27 februari 2006
mx_3_ skrev:
Då är det dags att bygga fästen för att få den nya stolen att passa. Frågan är vad besiktningen godkänner? Hade tänkte att använda orginal skenorna som finns, sen dra fast två plattjärn i dem som man i sin tur sätter stolen på. Godkäns det av besiktningen? Finns det några bättre sätt att göra det på? Sporstolens fästen är smalare än orginalsstolens.

funderade på samma sak, tänkte göra nått liknande

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
27 februari 2006
vad är de för stolar. bild?

Dom rycker mest i sätet å kollar att de verjkligen sitter, vickar de blir de 2 eller i värsta fall körförbud med omedelbar verkan, då får du hämta bilen med släp å de är inte roligt om man har en tipp topp bil å de står massa volvoraggare utanför med skrothögar å väntar på bes.
(har erfarenheten)
Är de bältes sträckare i bilen?

Vanligt montage av typ Rallystol är alltid godkännt, problemet bli ju att man inte kan flytta sätet framåt å bakåt.
Senast redigerat av Lucifer84 (27 februari 2006)

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

"Glidare"
254 Inlägg
27 februari 2006
Trådstartare
Jap, bältessträckare finns. Men vill ha så att man kan skjuta stolen fram och bakåt. Om man drar åt stolen ordentligt så borde det altså gå igenom? Finns det några andra förslag på hur man ska göra?

Har dock en till fundering, skulle plattgärn hålla? Om man skulle krocka till exempel som jag hoppas att jag inte ska göra, kommer inte järnet att ge vika då? Eller? nått annat material förslag? Max 4 mm tjockt.

Edit dålig bild finns inne på min sida, ska ta nya idag.
Senast redigerat av mx_3_ (27 februari 2006)

Envis optimist
454 Inlägg
27 februari 2006
Har bytt stolar i min bil och var lite orolig före besiktningen men dom kollade då inte ens på stolarna nå extra. Så länge de sitter fast och är godkända(från annan bil eller godkända sportstolar) så är det nog lungt.

Esc Racing
98 Inlägg
27 februari 2006
ja besiktade med stolar som satt på orginalskenorna och ja hade fäst dom i skenorna me vinklar och bult gick hur bra som helst i beskitningen

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
27 februari 2006
men de är väl bottenmotage på dom stolarna du har, då är de ju bara att göra som ovanstående säger att han har gjort. plocka bort underredet från bilen å ta det med dig in i köket å lägg de på köksbordet tillsammans med stolen å sätt dig å fundera riktigt noga så kommer du på hur du ska göra de är jag säker på. Men glöm för f*n inte å sätta i spärren till bältessträckaren, löser den ut blir de dyrt. får du köpa ny, kanske till och med nytt underrede. står på sätet hur du ska göra, eller en klistelapp nån annanstans.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök