4191
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

SQ
1 343 Inlägg
8 november 2008
snickarlärling 75% av fullön... 14-15 efter skatt.. beroende på hur många arbetsdagar månaden har.. 21-23 dagar..

Ljudnörd!

Administratör
11 960 Inlägg
8 november 2008
Irrelevanta inlägg raderade. Håll er till ämnet tack.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

110 Inlägg
8 november 2008
sätter upp villor / jobbar på fabrik,

får ut typ 15, mer o mindre beror på om jag ligger ute eller inte.

Eliminator
1 441 Inlägg
8 november 2008
LIVINL0UD skrev:
Saken är den att jag INTE ringer ut till kunder utan det är inkommande samtal, sen håller jag med om att TM säljare är ganska jobbiga ibland, men det är ju deras jobb.

Varför be någon dra åt helvete, det är ju ganska omoget. Tror det räcker att säga att man INTE är intresserad och lägga på!!!

Sokrates skrev:
Helt otroligt.

Varenda gång en sån där dj-a säljare ringer mig, ber jag dem fara åt he-e oavsett från vilket företag eller hur bra erbjudande de har.

/Tommy.

Grejen är det att när samma företag återkommer ett par ggr i veckan blir man bara så trött, jag har inte bett dem ringa.
Tyvärr så har jag förutom mitt vanliga jobb 2 företag så NIX funkar inte av den anledningen.
För ett tag sedan ringde det tom på mitt mobilnummer, det var en Volvosäljare som ville pracka på mej en bil. Snacka om att de är desperata.
Såg på textTV att Volvo går 50000:- back på varje bil de tillverkar.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

1 582 Inlägg
8 november 2008
Ok men då förstår jag att man blir förbannad till slut om de ringer så pass ofta. Har du bett dom att sluta ringa då wink

Måste ju vara jävligt jobbigt om säljare ringer på mobilen, då hade jag till och med blivit ganska förbannad. Måste vara ganska så jobbigt för Volvo tongue

Sokrates skrev:
Grejen är det att när samma företag återkommer ett par ggr i veckan blir man bara så trött, jag har inte bett dem ringa.
Tyvärr så har jag förutom mitt vanliga jobb 2 företag så NIX funkar inte av den anledningen.
För ett tag sedan ringde det tom på mitt mobilnummer, det var en Volvosäljare som ville pracka på mej en bil. Snacka om att de är desperata.

/Tommy.

Allansson
8 november 2008
Jobbar 2 skift på ett hyvleri. Plockar ut typ 17-18000 efter skatt.

DFFL
9 020 Inlägg
8 november 2008
JontaK skrev:
Herrejesus, hade jag haft Garaget-medlemmarnas snittlön så skulle jag köpt minst ett par nya bilar, och haft råd med det också! wink
Jag tror jag ska börja be om allmosor från mina kära medanvändare.

Själv har jag ut ca 10 000 från försäkringskassan, mitt yrke är professionell whiplashskadad.
Innan dess jobbade jag natt på industri i Alingsås. Persiennlackerare med en snittbruttolön på 28 500kr i månaden med en hel del övertid inräknad.

Är väl som genomsnittskuken på FB. tongue
(Typ 38cm)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

249 Inlägg
8 november 2008
LIVINL0UD skrev:
Ok men då förstår jag att man blir förbannad till slut om de ringer så pass ofta. Har du bett dom att sluta ringa då wink

Måste ju vara jävligt jobbigt om säljare ringer på mobilen, då hade jag till och med blivit ganska förbannad. Måste vara ganska så jobbigt för Volvo tongue

Sokrates skrev:

/Tommy.

Jag brukar kolla upp vilket TM företag som ringer, sen ber jag dom ta bort mitt nummer ur deras nummerlistor som deras säljare får..

Brukar funka.

---
Annars är väl årslön kanske mer intressant?

Kalaskillen
246 Inlägg
8 november 2008
Reparatör på ett indursriföretag (GKN) som tillverkar järndetaljer.
Timlön = 125kr, dagtid. får 21000 före och 16 efter ungefär

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!

174 Inlägg
8 november 2008
FireTraXX skrev:
Är väl som genomsnittskuken på FB. tongue
(Typ 38cm)

Det där är förmodligen dagens sanning och borde bli utmämnt till dagens post med tanke på det delikata ordvalet. big_smile

Scanna och posta 2007-års deklarationer vore ju det mest intressanta. big_smile

Eliminator
1 441 Inlägg
8 november 2008
Nu tillhör det inte tråden men, när man kollar av nummerpresentatören så är det minst ett samtal varje dag från säljare, ofta från dessa "robotar. Dessa nr är ofta förekommande: 0770330030, 0607010200, 0850904950, 02114986600, 011131370 mfl.

Sen tror de att man skall vara köpsugen,,,,,

Länge sedan jag bett dem sluta ringa, vilket jag gjort ofta.

Har funderat på att köra denna variant nån gång när en säljare ringer.

http://uk.youtube.com/watch?v=J5z4Vs26-TI

/Tommy

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
8 november 2008
steifan skrev:
dj_aggwa skrev:
pars skrev:
Operatör på två kartongmaskiner (marlbro, ciggpaket typ), skiftgående.
18 000 - 23 000 beroende på helgdagar.

Skulle vara roligt om nån som jobbar innom pappers-industrin kunde dela med sig.

"Jobbar", *host* anställd som elektriker på ett pappersbruk, plockar ut ca, 20 i månaden efter skatt beroende på övertid och beredskap bla bla bla  lol

Alltså måttligt överbetald cool  Får behålla jobbet med trots att jag bara jobbat där i lite drygt ett år, "special kompetensen" skulle dom ha kvar big_smile lol

btw, är 20 år. 21 på tisdag big_smile

Äh, eletriker är väl aldrig överbetalda. Behövs ju för att hålla produktionen rullande wink

iofs så ligger det nåt i de, har vart iväg 2 gånger idag bara för att hålla igång den. iofs så va en av gångerna en port som inte stängde, personalen frös.  tongue  Jobbas inte så hårt på mitt jobb så folk blir inte svetta direkt big_smile  Hade du varit där hade du förstått wink

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Evolution
1 627 Inlägg
8 november 2008
Ja här tjänar man ungefär 13 efter skatt med att köra ut och sälja bilddelar. ingen höjdarlön men man överlever

Fäll ner pungen och landa

Race For Fun!
379 Inlägg
8 november 2008
Jobbar som servicetekniker på SMV och reparera 100tons truckar smile har ut mellan 22-35k efter skatt beroende på hur mycket jag ligger ute...

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

906 Inlägg
8 november 2008
Ställningsbyggare, ligger jag ute med trakt så typ 25 efter, utan trakt så typ 15 efter:)

=)

1 661 Inlägg
8 november 2008
Jobbar på Driften, Ringhals.
Slappt och skönt jobb.
Har snittat 37 500:-/mån hittils i år med OB och övertid inräknat. (också vatt ledig ca 15-20v)
Har 2st 3000GT

Makaronborrare
993 Inlägg
8 november 2008
Fastighetsskötare. Tjänar 18200kr före skatt

DFFL
9 020 Inlägg
8 november 2008
calibra1992 skrev:

Vaktmästare alltså?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Rylander
8 november 2008
Tjänar inte ett skit sad bråkar med alfakassan och sjukkassan för att kunna få nån krona iaf .. så med de menas att jag är Arbetslös hmm någon som har ett jobb till övers kanske ? roll

Makaronborrare
993 Inlägg
8 november 2008
FireTraXX skrev:
calibra1992 skrev:

Vaktmästare alltså?

Kan man väl också kalla det tongue
Står fastighetsskötare i anställningsbeviset och det låter bättre.
Hör jag ordet vaktmästare tänker jag på en gammal sur 60åring som hatar allt och alla tongue

Sök