2537
Sök

va gör man för att få 800hk i en 855t5r

66 Inlägg
12 november 2008
#61
racefan skrev:
finns det nån volvo 5 med 700hk+ som tål hård bankörning?
vet ingen som bromsat dom hästarna o sen bevisat att det håller på bana. 402 m e ju inte den belastningen på en motor som bana.

Hört talas om den blåa Volvo 240? Kommer inte riktigt ihåg vad han sa, men han la ner runt 200.000kr för 750 pollar, nylacka hela bilen samt skivor+ok från koenigsegg..

förvisso fick nog killen lite rabatt då han var produkt chef eller liknande på koenigsegg..




2 st helt nya lastbilsturbos hade han monterat om jag inte minst fel.. Önskar man kunde konsten att trimma en bil (A)


EDIT; Efter 200.000 kr och SJUKT många timmars arbete sålde han den för 65k, Vilket slöseri.. Så nu skulle han försöka få upp en audi 80 till 1000hk.
Senast redigerat av ThellaaN (12 november 2008)

1 059 Inlägg
12 november 2008
#62
marco garver?

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 november 2008
#63
camaro67 skrev:
frågan är om de inte skulle gått fortare med en rwd.

Rymdraketer accelererar fortare än RWDbilar och det rakt upp, så rymdraketer är betydligt vettigare köp.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Meister
6 763 Inlägg
12 november 2008
#64
racefan skrev:
e väl bara o ta stcc som en jämförelse. snabba långa banor rwd,korta banor med många kurvor fwd.
Spelar ju ingen roll om man har 700 hk fram eller bak om man kör med dåligt chassie.

Är de inte tvärt om? Snabba är fwd snabba på och knixiga och långsamare är rwd snabbare på? Men de är ändå dubbla effekten vi pratar om. Sen lär 600hk kosta framdäck. De ser man ju tec i stcc att fwd nästan alltid byter fram medans bmw kan byta ytterhjul.


Meister
6 763 Inlägg
12 november 2008
#65
torpis skrev:
camaro67 skrev:
frågan är om de inte skulle gått fortare med en rwd.

Rymdraketer accelererar fortare än RWDbilar och det rakt upp, så rymdraketer är betydligt vettigare köp.

Vem var de som kom ifrån zatzy sa du?


1 059 Inlägg
12 november 2008
#66
jo kan va tvärt om,tröttnade bara på diskutionen om det är nån ide o ha 700 hk o fwd.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

terazzi
12 november 2008
#67
Säger bara två sakers: Kajs S2a wink eller Yxans R32 GTR, där snackar vi fina bilar wink

1 004 Inlägg
12 november 2008
#68
terazzi skrev:
Säger bara två sakers: Kajs S2a wink eller Yxans R32 GTR, där snackar vi fina bilar wink

vad har japps skit med tuffa volvo maskiner att göra?
Senast redigerat av 262turbo (12 november 2008)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

2 924 Inlägg
12 november 2008
#69
terazzi skrev:
Säger bara två sakers: Kajs S2a wink eller Yxans R32 GTR, där snackar vi fina bilar wink

Jo absolut men vad har det me denna tråden att göra? hmm

~ Life is short, have FUN! ~

terazzi
12 november 2008
#70
Nån här sa bana o vad ska man med så många hästar om man inte kan hantera dem ^^
700 hk+ på fwd? why?
När man kan ha 4wd och bättre grepp wink

2 924 Inlägg
12 november 2008
#71
terazzi skrev:
Nån här sa bana o vad ska man med så många hästar om man inte kan hantera dem ^^
700 hk+ på fwd? why?
När man kan ha 4wd och bättre grepp wink

För att man har 4wd behöver absolut inte betyda att man kan hantera 700hk lättare....4wd med mkt effekt är svårare att hantera i flera fall... roll
Senast redigerat av peegee (12 november 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

51 Inlägg
12 november 2008
#72
Snacka om att tråden har spårat ur.

Lika bra ni lägger ner.
Det spelar ingen roll vad man än gör med sin volvo.
För enligt "experterna" här på forumet är ju en gammal pissig stötstångs motor monterad i något skeppliknande chassi med coilovers från en hästdroska från 1800 talet värst av allt.
Varför. Jo dom har ju bakhjulsdrift! smile

Jävla nötter tack för mig.
Senast redigerat av anton_j (12 november 2008)

Sport luktar avgaser, idrott luktar svett!

Meister
6 763 Inlägg
12 november 2008
#73
262turbo skrev:
terazzi skrev:
Säger bara två sakers: Kajs S2a wink eller Yxans R32 GTR, där snackar vi fina bilar wink

vad har japps skit med tuffa volvo maskiner att göra?

Ahh en äkta volvoåkare.. Visst en 700hk volvo femma är fränt. Men en vanlig t5:a är inte direkt upphetsande. R32 Gtr är ju inte direkt skit även om den kommer ifrån japan. En 700hk rb26:a lär hålla betydligt mycke bättre än en volvofemma. Så skit vet jag inte


terazzi
12 november 2008
#74
peegee skrev:
terazzi skrev:
Nån här sa bana o vad ska man med så många hästar om man inte kan hantera dem ^^
700 hk+ på fwd? why?
När man kan ha 4wd och bättre grepp wink

För att man har 4wd behöver absolut inte betyda att man kan hantera 700hk lättare....4wd med mkt effekt är svårare att hantera i flera fall... roll

Ja jo det vet jag och menade inte stampa på nån känslig tå, va lixom inte meningen att folk skulle ta illa upp men bra du förstod vad jag menade iaf smile
Missförstånd sker så lätt..

Meister
6 763 Inlägg
12 november 2008
#75
anton_j skrev:
Snacka om att tråden har spårat ur.

Lika bra ni lägger ner.
Det spelar ingen roll vad man än gör med sin volvo.
För enligt "experterna" här på forumet är ju en gammal pissig stötstångs motor monterad i något skeppliknande chassi med coilovers från en hästdroska från 1800 talet värst av allt.
Varför. Jo dom har ju bakhjulsdrift! smile

Jävla nötter tack för mig.

Är de någon som har sagt de? Det finns ingen stans något om stötstångsmaskier. Inget om skepp med coilovers eller någonting. Och de är nötterna som tar upp saker som inte ens är nämt.


1 004 Inlägg
12 november 2008
#76
camaro67 skrev:
262turbo skrev:
terazzi skrev:
Säger bara två sakers: Kajs S2a wink eller Yxans R32 GTR, där snackar vi fina bilar wink

vad har japps skit med tuffa volvo maskiner att göra?

Ahh en äkta volvoåkare.. Visst en 700hk volvo femma är fränt. Men en vanlig t5:a är inte direkt upphetsande. R32 Gtr är ju inte direkt skit även om den kommer ifrån japan. En 700hk rb26:a lär hålla betydligt mycke bättre än en volvofemma. Så skit vet jag inte

kan tyvär inte hålla med om att volvo 5a är tufft..... men rödblock det är modellen smile hederligt osviktande gjutjärn, smile smile smile smile ps gör några skrattande gubbar bakom så jag förtydligar ironin smile smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

51 Inlägg
12 november 2008
#77
camaro67 skrev:
anton_j skrev:
Snacka om att tråden har spårat ur.

Lika bra ni lägger ner.
Det spelar ingen roll vad man än gör med sin volvo.
För enligt "experterna" här på forumet är ju en gammal pissig stötstångs motor monterad i något skeppliknande chassi med coilovers från en hästdroska från 1800 talet värst av allt.
Varför. Jo dom har ju bakhjulsdrift! smile

Jävla nötter tack för mig.

Är de någon som har sagt de? Det finns ingen stans något om stötstångsmaskier. Inget om skepp med coilovers eller någonting. Och de är nötterna som tar upp saker som inte ens är nämt.

Inte just i denna råd. Men kollar man i alla andra trådar nötet i fråga! (du) har skrivit så anser jag och många andra att det är de nötet tkr är värst av allt.

Med varma volvo hälsningar.

Sport luktar avgaser, idrott luktar svett!

Meister
6 763 Inlägg
12 november 2008
#78
anton_j skrev:
camaro67 skrev:
anton_j skrev:
Snacka om att tråden har spårat ur.

Lika bra ni lägger ner.
Det spelar ingen roll vad man än gör med sin volvo.
För enligt "experterna" här på forumet är ju en gammal pissig stötstångs motor monterad i något skeppliknande chassi med coilovers från en hästdroska från 1800 talet värst av allt.
Varför. Jo dom har ju bakhjulsdrift! smile

Jävla nötter tack för mig.

Är de någon som har sagt de? Det finns ingen stans något om stötstångsmaskier. Inget om skepp med coilovers eller någonting. Och de är nötterna som tar upp saker som inte ens är nämt.

Inte just i denna råd. Men kollar man i alla andra trådar nötet i fråga! (du) har skrivit så anser jag och många andra att det är de nötet tkr är värst av allt.

Med varma volvo hälsningar.

Nu vill jag gärna att du plockar fram de trådar där jag tydligen har skrivit något sånt.. Kan man inte införa ett iq-test som ett inträdesprov här?


51 Inlägg
12 november 2008
#79
camaro67 skrev:
anton_j skrev:
camaro67 skrev:

Är de någon som har sagt de? Det finns ingen stans något om stötstångsmaskier. Inget om skepp med coilovers eller någonting. Och de är nötterna som tar upp saker som inte ens är nämt.

Inte just i denna råd. Men kollar man i alla andra trådar nötet i fråga! (du) har skrivit så anser jag och många andra att det är de nötet tkr är värst av allt.

Med varma volvo hälsningar.

Nu vill jag gärna att du plockar fram de trådar där jag tydligen har skrivit något sånt.. Kan man inte införa ett iq-test som ett inträdesprov här?

Har ej tid ska sova.   Tkr du.. då hade du ju gått miste om allt på garaget. Vore ju synd för dig.

Sport luktar avgaser, idrott luktar svett!

Meister
6 763 Inlägg
12 november 2008
#80
anton_j skrev:
camaro67 skrev:
anton_j skrev:

Inte just i denna råd. Men kollar man i alla andra trådar nötet i fråga! (du) har skrivit så anser jag och många andra att det är de nötet tkr är värst av allt.

Med varma volvo hälsningar.

Nu vill jag gärna att du plockar fram de trådar där jag tydligen har skrivit något sånt.. Kan man inte införa ett iq-test som ett inträdesprov här?

Har ej tid ska sova.   Tkr du.. då hade du ju gått miste om allt på garaget. Vore ju synd för dig.

Du kan ju leta reda på de när du har tid. Sen kan du ju posta de här eller i ett pm..



Sök