3025
Sök

Hur får man bort hundhår?

7 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Urff...

Skall sälja en bil med tygklädsel och... tja.... jag börjar ge upp med detta med hundhåren i den. Någon som har tips? Jag har försökt med dammsugare, schampoo, klädvårdsborstar mm mm... Funderar på silvertejpremsor cool

Men å andra sidan kanske det är någon som har koll på läget smile Någon som har tips?

5 089 Inlägg
10 november 2008
börja med att ta bort hunden *hihi*
nä men jag brukar ta en kraftig damsugare och gnugga, även en blöt hand brukar funka och dra fram och tillbaka.

\Lindgren

4 670 Inlägg
10 november 2008
sådanna hära gummihandskar man kan köpa är riktigt bra emot hundhår smile

sådanna man kan ha när man städar o liknande brukar vara gula

Bara trä på o gnugga wink

1 749 Inlägg
10 november 2008
"kamma" med ett bågfilsblad.
Det var mitt tips.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Fattig student
1 282 Inlägg
10 november 2008
Ta vanlig maskerings tejp, tejpa den runt handen med klistret utåt och "klappa"sätet (eller smek).. Funkar finfint

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

FreddeK
10 november 2008
klädroller

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
10 november 2008
fråga på din lokala rekondfirma hur dom gör.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

1 813 Inlägg
10 november 2008
jag använde damsugaren på jobbet sög som fan den sen tog jag något medel jag köpte på ad center för rengörning utav bilklädsel och gnugga som fan finns på biltema tror jag oxå sen damsuga igen bagagemattan tog jag ut å körde högtryckstvätten på och något grymt starkt medel som dom har när dom tvättar truckar=) funkade fint dock ingen jätte långhårig hund som varit i min bil då

Åk före du så väntar jag på dig där..!

3 059 Inlägg
10 november 2008
mickius skrev:

Detta är perfekt.. funkar på det mesta.. Helt vanliga diskhandskar/städhandskar.. finns i olika färger smile

593 Inlägg
10 november 2008
Dammsugare med matt"munstycke" och sen gnugga, då blir det som nytt!

345 Inlägg
11 november 2008
Industridammsugare me runt munstycke o gnugga noggrannt -> prima resultat. Annars sådan där hår mm. borttagningsrulle för kläder? kan tänka mig att det fungerar någorlunda...

I brist på annat :)
526 Inlägg
11 november 2008
patrikke skrev:
"kamma" med ett bågfilsblad.
Det var mitt tips.

Lät fruktansvärt destruktivt.... hmm

Måste annars hålla med om att tejp funkar riktigt bra, alternativt köpa en "roller" som används för att ta bort just hår och damm från kläder. Funkar skitbra på kläder, funkar säkert bra på bilklädsel också.

IKEA: 10-20kr har jag för mig tongue
Senast redigerat av nuffe (11 november 2008)

407 Inlägg
11 november 2008
Smajly skrev:
mickius skrev:

Detta är perfekt.. funkar på det mesta.. Helt vanliga diskhandskar/städhandskar.. finns i olika färger smile

Kan bara hålla med, fick bort allt i en bil jag hade en gång i tiden..

Glidarn
408 Inlägg
11 november 2008
herrberg skrev:
Urff...

Skall sälja en bil med tygklädsel och... tja.... jag börjar ge upp med detta med hundhåren i den. Någon som har tips? Jag har försökt med dammsugare, schampoo, klädvårdsborstar mm mm... Funderar på silvertejpremsor cool

Men å andra sidan kanske det är någon som har koll på läget smile Någon som har tips?

silvertejpremsor funkar kanon!!

(obrut)

StoraStyggaVargen
11 november 2008
tejp och sen klappa!

4 663 Inlägg
11 november 2008
finns klister roller till kläder brukar ja använde att få bort min hundhår  funkar kanon wink
mvh robin

247 Inlägg
11 november 2008
Återförsäljare av recondprylar har en borste för ca 100 kr som är till för just detta.

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

23 Inlägg
14 november 2008
Handskarna är ju överlägsna, tejp/roller och dammsugare funkar inte på alla hår, så det beror lite på vad för jycke håren kommer ifrån.
Är det en långhårig med mjuk päls funkar ju oftast roller och dammsugare är den korthårig med slät päls blir håren som små nålar och gräver sig in och sitter bra. Dom brukar till och med vara svåra att dra ut ur fotsulorna så dammsugare har inte en chans att suga bort dom.

Fordonslackerare
49 Inlägg
15 november 2008
det enklaste är att använda en fuktig trasa eller en fuktig disksvamp och gnugga lätt tills håren samlar sig i en klump, dammsug sen och eventuellt kör med klädroller det sista du gör,..börjar du med tejp eller roller så lär du få köpa massor av detta....slöseri..

Sök