3807
Sök

Har du gått miste om en bra bilaffär nån gång?

Hemmasittare
241 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Ja som rubriken lyder helt enkelt. Varför i så fall? Vad hände?

Själv ångrar jag att jag inte köpte en Cheva suburban -92a när jag hade chansen. Killen skulle bara ha 20000 för den och dom står i ungefär 40000 i det skicket som den var. Visserligen var det lite jobb, men jag ångrar mig i alla fall. Jag var först med att ringa, kolla och provköra osv, men sen ville jag tänka lite på det hmm När jag väl bestämt mig att jag ville ha den var den ju så klart såld.
Senast redigerat av C-Douglas (13 november 2008)

2 182 Inlägg
13 november 2008
Kanske håller på att gå miste om en nu, en Olsdmobile Cutlass för 10lax, tusan att ja ska va så sen med å ringa sad

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

182 Inlägg
13 november 2008
För ca. 2 år sen skulle jag köpa in en Bmw 2002 Turbo -74, hittade en i originalskick för 180 000kr, men då tyckte jag priset var högt så jag la ett bud på 130 000kr, killen sa att han skulle avvakta i några dagar, han ringde efter 3 dagar och sa att bilen vart såld för 150 000kr sad. Nu ligger de runt 300 000kr och har inte sett en enda säljas här i Sverige sen dess. sad

Mvh Jojje

Fire And Silk
2 254 Inlägg
13 november 2008
Skulle få köpa en 850R som en samlare hade haft sedan ny, den hade gått 2000mil (ingenting). Importerad ifrån Italien inte ens registrerad i Sverige, han begärde 50k för den som den stod, och skulle kolla på den bara ett pardagar senare, och hade någon undertiden sett den och bjudit 60k, säljare hade självklart släppt den direkt. sad   Bil fan va som ny!

MVh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 november 2008
Gick miste om en nybes/nyskatt 525 E34 för 3.5K, såg inte så vacker ut men fan vilken rolig vinterbil det hade blitt.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

97 Inlägg
13 november 2008
När de var nere i tyskland å letade S2:a å mig 1999 så ringde de å fråga om jag ville köpa en BMW 325 -98 när fullt utrustad å med 19" hjul. 100k ville en skrot ha för den bara för att det blivit ett jack i a-stolpen!
Självklart ville jag köpa en nästan ny 325:a för bara 100 tusen smile
Men precis då blev det strejk så det fanns ingen bensin att tanka....... Så killarna var efter 3dagar tvungna att åka därifrån utan bilen sad Kanske va någon som tyckte jag var snett ute å ledde in mig på audi igen big_smile

A7 quattro 3.0tdi -11
Bilder

4 506 Inlägg
14 november 2008
Många skulle jag vilja säga.
Sitter på Blocket när jag ej har ngt att göra.
Gjort de sedan jag vart 15. Offtast när jag
ej har cash utav ngn anledning.

Kan du andas kan du dö.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
2 december 2008
jag hoppas verkligen att jag får de jag vill ha från en bilaffär , bilen är en nissan 200 SE , jag är så rädd om jag går  miste om den

Nissan Silvia

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 december 2008
_Wallis_ skrev:
Många skulle jag vilja säga.
Sitter på Blocket när jag ej har ngt att göra.
Gjort de sedan jag vart 15. Offtast när jag
ej har cash utav ngn anledning.

Samma här.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 december 2008
Oh jaa... En Audi 100 Turbo quattro som inte startade pga trasig LMM.

har letat som fan efter ett projekt länge, sen kom denna ut på blocket.
Besiktad och klar, endast LMM`en pajj. Å en sån hade jag liggandes hemma. 500kr.

Tom i hembyn fanns den.

såg annonsen kl 03.00 på en söndag natt. Annonsen hade kommit ut kl 19 samma kväll.
Ringde kl 8 på morgonen... = Såld sad

Jag mådde dåligt över det i flera dagar hmm

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (2 december 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 december 2008
Borde inte denna tråd ligga i allmänt istället för off topic eftersom det är bil relaterat?

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 december 2008
_Glenne_ skrev:
Borde inte denna tråd ligga i allmänt istället för off topic eftersom det är bil relaterat?

egentligen.. jaaa hmm

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 december 2008
Men förmodligen lär väll nån moderator flytta den när dom ser den, förhoppningsvis iaf.. visseligen spelar det väll ingen roll vart den ligger heller men endå tongue

122 Inlägg
2 december 2008
Stog en A6 Avant 2,4a 98 eller 99 med skinn, automat, alufälgar osv, vid en plan i ett industri område ett bra tag här i strängnäs, skickade sms till vv kollade ägaren, tänkte ringa och fråga om man fick buda på bilen men det blev aldrig av.

Bilen hade blicit krockad i sidan så en dörr var dålig.

Såg den senare hos en "bekant" och han berättade att han köpte bilen för 10 lax ! sedan en ny dörr för 1500kr.

Då var man lagom sne !
Senast redigerat av Emil741 (2 december 2008)

Egentligen TSDI

-utan 940
1 728 Inlägg
2 december 2008
År 2001 såg jag en annons på en röd Ford Mustang Fastback 1965 i nyskick för 90'000kr, den fanns i Sverige och jag hade mer än så på banken men jag gick i skolan och tyckte det var mycket pengar trots att normalpriset för en sån bil även då var över 200'000kr. Den blev såld ganska snabbt iaf.

Sök