3683
Sök

Vad är rimlig kostnad för ett mekgarage?

32 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Tjena,

Lite nyfiken, folk runtomkring mig är ständigt på jakt efter mekgarage åt sina kärror, och det har skapat diskussioner, folk har väldigt olika uppfattning vad ett garage är värt!

Vad tycker ni är rimligt att betala i månaden för ett garage som är ca 40 kvm (med plats för två bilar om man trängs lite, eller gott om plats för en bil), isolerat och med el, och bra säkerhet?

Mellan 1000-2000 spänn i månaden tycker jag själv det är värt, om det är ett bra, säkert garage...

Mästare
2 947 Inlägg
16 november 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/79899/502629_2orwj9.jpg
Och eventuellt högre ifall det ligger avskilt från Bebyggelse.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
16 november 2008
Beror så mycket på, ska el ingå? Finns det rinnande vatten? Sen är det väl som alltid upp till var och en, jag hade inte haft några problem att pröjsa 2-3k för ett litet en bilsgarage, så länge det som jag behövde göra var möjligt.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 november 2008
Skriv ut bilden ovan ca 3 miljoner gånger så kan du bygga dig ett fint garage big_smile

Men seriöst nu så är det ganska omöjligt att säga.
Beror på efterfrågan, var den finns, ålder på garaget osv osv...

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

maskinförare
125 Inlägg
16 november 2008
de garaget jag är i så betalar vi 250kr per person i månden för 400kvm. vi är 5 pers så de är gott om utrymme. smile

vart jag mig i världen vänder ska jag rita streck i alla länder :-)

12 086 Inlägg
16 november 2008
Jag betalar 1300kr för del i större garage

Uppvärmt
Högt till tak
Svets, kompressor, slip, pelarborr, pressverktyg mm
I Motala, 4km hemmifrån

Jag tycker möjligen det är lite dyrt, hade aldrig betalat mer än 1500kr.

12 086 Inlägg
16 november 2008
skyen skrev:
de garaget jag är i så betalar vi 250kr per person i månden för 400kvm. vi är 5 pers så de är gott om utrymme. smile

Det va billigt, kallgarage förmodar jag?

maskinförare
125 Inlägg
16 november 2008
japp de är de. har en diselbrännare för att få upp värmen. man kan ju inte klaga på priset i alla fall.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 november 2008
Jag skulle kunna betala ett fett överpris bara jag skulle få tag på ett varmgarage med god plats för en bil.

Tyvärr inte det lättaste.

Så allt är egentligen relativt, behöver du verkligen ett garage och det är ett måste att ha, jaa då får man ibland öppna plånboken mer än man räknat med.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 767 Inlägg
16 november 2008
En rimlig kostnad är exakt så mycket som du kan tänka dej att betala för dina mekmöjligheter! smile

Det beror extremt mkt på läget, i vissa delar av vårt land så kan du hyra en smärre vagnshall med lift och smörjgrop för nån tusing i månaden, i sthlm och gbg får man knappt ett källarförråd på 4m2 för samma peng... smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

maskinförare
125 Inlägg
16 november 2008
de gäller bara att ha lite tur så att man inte behöver hosta upp allt för mycket-.

354 Inlägg
16 november 2008
Allt mellan några hundra till ett par tusingar.. själv får jag mitt garage betalat smile

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
16 november 2008
Hade utan tvekan betalat 1500 - 2000kr för det garaget jag har nu.

Skryter inte nu utan skriver bara vilken tur jag har.
Lackbox
Smörjgrop
Tvätthall
Truckar/traverser här och var (för motor byten)
svarvar och fräsar manuella och cnc
Migg pinne och gas svets.

Har inte alla de ställena utan kan bara ha bilen på ett ställe i taget men går oftast att flytta bort det som står i vägen på de andra ställena.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

1 854 Inlägg
16 november 2008
Betalar 450/mån inklusive värme vatten el

Vet inte hur många kvadrat men bilen får plats och det finns lite mekmöjligheter.

Ända nackdelen är nedförsbacken till garaget.

689 Inlägg
16 november 2008
vi e 4 stycken som betalar 3000 för ett garage på 120 kvadrat, alltså 750kr per man o månad.. finns vatten o tryckluft i lokalen plus en tvätthall brevid som vi får använda..
lokalen ligger ensligt och ingärdat plus att de e videoövervakat o delar av lokalerna larmade plus att bevakningstjänst e där o kollar till varje natt så man kan sova gott om nätterna

354 Inlägg
17 november 2008
n_andersson skrev:
vi e 4 stycken som betalar 3000 för ett garage på 120 kvadrat, alltså 750kr per man o månad.. finns vatten o tryckluft i lokalen plus en tvätthall brevid som vi får använda..
lokalen ligger ensligt och ingärdat plus att de e videoövervakat o delar av lokalerna larmade plus att bevakningstjänst e där o kollar till varje natt så man kan sova gott om nätterna

Det är helt okay anser jag,, nästan billigt smile

4 586 Inlägg
17 november 2008
jag har ett rätt litet varmgarage bilen får rum och det går att meka och springa runt utan problem. För 300:- i månaden får jag vatten,el,värme samt har 10 meter till garaget ifrån lägenheten

Försöker iaf
1 998 Inlägg
17 november 2008
Fan va billigt ni har de. Hittare inga under 2000 i månaden. Även om de ä små garage. El å tryckluft bör va mä i priset

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

I <3 my Honda
483 Inlägg
17 november 2008
Vi är 3 som belala 1100kr för 50kv garage med bra isolering och ha till gång med svets, tryckluft och vatten.

Edit: felstavat
Senast redigerat av Racing84 (17 november 2008)

Sök