blir mer ljud än effekt. några hästar till märks inte på en sådan tung bil. Sedan så fattar jag inte varför du har mål att köra i 200 men den frågan hör inte hit
Nedförsbacke och stark hemlängtan kan göra att du kommer upp i 200 med KN-filtret. Har du tur så klarar du dig med original filtret och sparar dämed några kr.
VÄLDIGT stor skillnad på "mätarhastighet" samt hur fort det egentligen går. i snitt visar bilar ca 5% för hög hastighet i 100km detta ökar sedan i kvadrat ju snabbare du kör. så prova sätt på gpsen nästa gång du kör i 200 med din gamla 740 så upptäcker du att det bara går i 180
VÄLDIGT stor skillnad på "mätarhastighet" samt hur fort det egentligen går. i snitt visar bilar ca 5% för hög hastighet i 100km detta ökar sedan i kvadrat ju snabbare du kör. så prova sätt på gpsen nästa gång du kör i 200 med din gamla 740 så upptäcker du att det bara går i 180
Beror ju helt på däck-dimensioner osv Min hastighetsmätare visade 3km/h för mycket i alla hastigheter. Dvs 209km/h var 206km/h osv.
VÄLDIGT stor skillnad på "mätarhastighet" samt hur fort det egentligen går. i snitt visar bilar ca 5% för hög hastighet i 100km detta ökar sedan i kvadrat ju snabbare du kör. så prova sätt på gpsen nästa gång du kör i 200 med din gamla 740 så upptäcker du att det bara går i 180
Beror ju helt på däck-dimensioner osv Min hastighetsmätare visade 3km/h för mycket i alla hastigheter. Dvs 209km/h var 206km/h osv.
Med andra ord har du alltså hjul som ökar i omkrets desto fortare du kör för att kompensera den missvisning som normalt ökar desto fortare man kör...?