3262
Sök

går bilen igenom beskitningen med japseblås?

72 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
går bilen igenom beskitningen med japseblås? har en saab 900 Turbo -98år och undrar om jag ta bort sista ljudämparen och sätter ditt japse blås går den igenom besiktningen då?

TACK PÅ FÖR HAND!

85 Inlägg
28 november 2008
I de flesta fall bör det göra det (9/10 skulle jag gissa på), men hittar du en nitisk jävel kan de antingen klaga på buller, eller helbilsgodkännandet.

Jag hade försökt smile
Senast redigerat av Billsson (28 november 2008)

Bmw E36 316i / Finbil
Volvo 744 GLT / Vinterbil
Volvo 244DL / Projektbil

Sanizz
28 november 2008
En polare hade en Saab 9-3 med 3" och den gick igenom. Tror inte att de skall vara några problem. Mvh Lambi

Jlmmy
28 november 2008
Tror det skiljer sig från vilken snubbe du har på besiktingen, Men jag har alldrig hört att någon har fått anmärkning på japs dämp ialfall smile

Min gick igenom och dom sa inte ett knyst smile

mvh

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
28 november 2008
Jlmmy skrev:
Tror det skiljer sig från vilken snubbe du har på besiktingen, Men jag har alldrig hört att någon har fått anmärkning på japs dämp ialfall smile

Min gick igenom och dom sa inte ett knyst smile

mvh

notera att hans bil är helbilsgodkänd,inte din..

Knegare
139 Inlägg
29 november 2008
Inga problem med ljudnivån iaf, finns ingen lag på hur hög ljudnivå en bil får ha, det är vad jag själv fått höra från bilprovningen. Så om någon skulle klaga är det bara att fråga vilken lag han hänvisar till smile
O om du dessutom behåller mellandämparen så kan du vara helt lugn smile

En gång V6, alltid V6 =)

2 452 Inlägg
29 november 2008
där har du fel om bilen låter för mycket med japsdämparen så går den inte igenom vare sig den är helbilgodkänd eller inte...lagen säger att decibelen inte får överstiga 89 db...men du kan ju sätta i mellanrör i japsdämparen...

döden kommer tillbaka

Knegare
139 Inlägg
30 november 2008
turbodeath skrev:
där har du fel om bilen låter för mycket med japsdämparen så går den inte igenom vare sig den är helbilgodkänd eller inte...lagen säger att decibelen inte får överstiga 89 db...men du kan ju sätta i mellanrör i japsdämparen...

var står det att ljudnivån inte får överstiga 89 dB?? Jag har ju inte kollat upp detta själv, men jag frågade om ljudnivån på min bil med dubbla japsedämpare, ville veta hur mycket ljuddämpare jag behövde på systemet för att klara besiktning, men han sa att det var inga problem alls, o min bil låter ganska mycket =P Killen sa att det finns ingen lag för ljudnivån på bilar, endast för motorcyklar där nivån ej får överstiga 105 dB om jag inte minns fel..

En gång V6, alltid V6 =)

Mästare
2 947 Inlägg
30 november 2008
Proby: Det är tvärtom!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Saabvilde!
1 708 Inlägg
30 november 2008
Kompisen har besiktat sin A4 -95 med japs utan anmärkning på det.

Mvh Michael

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

KHRacing
30 november 2008
SBP har db-krav ja

12 086 Inlägg
30 november 2008
Billsson skrev:
I de flesta fall bör det göra det (9/10 skulle jag gissa på), men hittar du en nitisk jävel kan de antingen klaga på buller, eller helbilsgodkännandet.

Jag hade försökt smile

Exakt, dom två grejorbna kan han slå ner på.. inget annat.
Helbilsgodkännandet är ju ganska lätt att ta reda på bullergränsen är hög.

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
30 november 2008
min åsikt är att det spelar ingen roll även om den tex släpper för mkt koldioxid, det beror på vilkne person som besiktar den. jag råkade p en från samma land som jag, o han var jätteschyst.eller så kan du ha nån idiot som bara kommer att klaga fast det inte är nåt fel.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

655 Inlägg
28 december 2008
Själv blev man ju stoppad av snuten, och fick Reg besiktning bara för att ja hade ögonlock och japs! Så känns inte som de ska gå igenom, men dom poliserna hade nog bara dåligt att göra..

Sök