4586
Sök

Ericssons Volvo 944 Turbo Civilbil Projekt. Avslutad "Bilen Såld"

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
jesper_NA skrev:
båda vänster hade jag vågat, ser ut o vara mer än 1.6mm höger fram... tveksamt.

hur mycket skulle du värdera ditt öppna filter till? tror du att du kan få ut lite mer pengar för volvon när du säljer skulle jag haft på det.

ah ska försöka hitta nå biliga skit däck till bes=D kankse finns några nånstans=D..

skulle säga att de inte är värt nått då det är 1 flera år gammalt biltema filter som satt på bilen innan äns jag köpte den... kan inte påstå de är värt nått har de enbart på för med öppet får man pysljudet. med vanliga lådan äre hel tyst

682 Inlägg
12 augusti 2009
MrEricsson skrev:
jesper_NA skrev:

hur mycket skulle du värdera ditt öppna filter till? tror du att du kan få ut lite mer pengar för volvon när du säljer skulle jag haft på det.

ah ska försöka hitta nå biliga skit däck till bes=D kankse finns några nånstans=D..

skulle säga att de inte är värt nått då det är 1 flera år gammalt biltema filter som satt på bilen innan äns jag köpte den... kan inte påstå de är värt nått har de enbart på för med öppet får man pysljudet. med vanliga lådan äre hel tyst

hum, då va de svårt tongue kör original burk då tongue

5 650 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
jesper_NA skrev:
MrEricsson skrev:
jesper_NA skrev:

hum, då va de svårt tongue kör original burk då tongue

ser ju mer "original" ut med den på så=D  fast antar de kvittar öppna filter ger ju inget iaf så .. bara lite dovare ljud på de utan turbo och kör man turbo får man fram pysljudet man vill ha=D

682 Inlägg
12 augusti 2009
tongue nämen kör original, o skicka med det andra

2 638 Inlägg
12 augusti 2009
Jag skulle lägga dit originalburken och skicka med det öppna filtret om köparen vill ha det. Hur många mm är det på däcken fram? Dels ska den ju gå igenom besiktningen och dels brukar ju den som köper bilen vilja ha iallafall hyffsade däck på bilen, tänkte mest att det är lättare att sälja då.

5 650 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
Jag skulle lägga dit originalburken och skicka med det öppna filtret om köparen vill ha det. Hur många mm är det på däcken fram? Dels ska den ju gå igenom besiktningen och dels brukar ju den som köper bilen vilja ha iallafall hyffsade däck på bilen, tänkte mest att det är lättare att sälja då.

ingen aning har ingen sån där pryl man mäter med inte äns en 5 krona hehe.. men känner man på de fram så äre ju betydligt mer fram än bak. då de är slicks bak.. mm fast denna gång jag stoppar dit burken så kommer jag kasta öppna filtret big_smile .... va nästan nytt filter i burken så

2 638 Inlägg
12 augusti 2009
MrEricsson skrev:
-Akerfeldt- skrev:

ingen aning har ingen sån där pryl man mäter med inte äns en 5 krona hehe.. men känner man på de fram så äre ju betydligt mer fram än bak. då de är slicks bak.. mm fast denna gång jag stoppar dit burken så kommer jag kasta öppna filtret big_smile .... va nästan nytt filter i burken så

Okej, har du inget skjutmått att mäta med då? Är det nytt filter i originalburken tycker jag absolut att du ska slänga dit det smile

5 650 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
MrEricsson skrev:
-Akerfeldt- skrev:

Okej, har du inget skjutmått att mäta med då? Är det nytt filter i originalburken tycker jag absolut att du ska slänga dit det smile

brossan hade en sån där mönster djup bla bla båda fram är på 1.6 mm så de ska va lagliga då..

blir 2 nya bakdäck då=D...

inte helt nytt men nästan ser bra frächt ut iaf.. fick bruken med nästan nytt filter för ½ år sen typ
men den är för tyst hehe=D men som sagt ser ju mer standard ut när man säljer den så=D

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 augusti 2009
Låt de öppna vara kvar, lockar med ungdomar då. Är oftast ungdomar som är ute efter turbo bilar så låt de sitta, men skriv i annonsen att original medföljer.

Däcken skulle jag ha bytt alla.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

5 650 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Låt de öppna vara kvar, lockar med ungdomar då. Är oftast ungdomar som är ute efter turbo bilar så låt de sitta, men skriv i annonsen att original medföljer.

Däcken skulle jag ha bytt alla.

Mvh Tommy

iof rätt smart ändå...

har inte råd med alla nya.. blir budget bak sen fram får gå som de är då de har 1.6 mm

12 086 Inlägg
12 augusti 2009
Du verkar ha vanliga däck, sånna brukar jag sno gratis halvdåliga bakom däckmojjen. Bättre än dina iaf, om du vill spara pengar alltså.

5 650 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
JapMax skrev:
Du verkar ha vanliga däck, sånna brukar jag sno gratis halvdåliga bakom däckmojjen. Bättre än dina iaf, om du vill spara pengar alltså.

ja inte kör man racing däck på en 17 år gammal volvo;)

jag brukar inte sno saker jag köper dom är inte så spec snål av mig...

kollade lite på internet finns ju typ däck för 300-400 st nya och de är inte så spec mkt visserligen har ajg nog inte råd med 4 st på engång men de är en annan sak de

Egenföretagare
999 Inlägg
12 augusti 2009
MrEricsson skrev:
JapMax skrev:

jag brukar inte sno saker jag köper dom är inte så spec snål av mig...

Dom skall ändå slängas så det är nog snarare så att man gör däckgubben en tjänst.. Har man dåligt samvete kan man ju fråga först smile

5 650 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
så där.. nu har jag fixat fram lite däck tills nästa vecka . rätt storlek 4 mm möster big_smile
600 kr med montering

5 650 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
fått lite outväntade utgifter blir en tur till sthml för jobb intervju grejjs .. vilket betyder volvon full tank tur och retur . vilket kan förstöra att man kommer igen bes nästa vecka.. fast får man jobbet så äre ju guld värt. då kankse man har volvon kvar + en celica så får se

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 augusti 2009
Lycka till på intervjun!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

5 650 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
sådär hemma igen nu är man då uthyrd montör.. så kankse kommer hända lite mer nu när lön kommer in=D

945 Inlägg
14 augusti 2009
Har du en celica på gång nu eller?, gött! Lycka till på intervjun! big_smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

5 650 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
Sickan_ skrev:
Har du en celica på gång nu eller?, gött! Lycka till på intervjun! big_smile

en snubbe som ev vill byta.. så får se.. intervjun avklarad som jag skrev i inlägget innan;)

Sök