2572
Sök

Hur påverkas er bilhobby av lågkonjuktur och varsel…?

293 Inlägg
2 december 2008
påverkar o påverkat jag fortsätta i vanlig takt. jobbar på ett företag som e norskägt = dom skiter i resten av världen.
Mitt jobb kommer fortsätta ett bra tag så länge företag beställer stora båtar smile

Projektet med bilen ja håller på att byta motor som kostar en del men inte mycket. sen planeras det för nytt avgassystem + en omlackering av bilen efter nyår/januari

sen e jag nöjd med min bil igen smile men det finns ju allid små saker som man vill skaffa t.ex nya sportstolar och bättre ljudsystem men det kommer nästa vinter.

Flickvänen jobbar dock bara timanställd men hon får in pengar
Jag e fast anställd så får bra med lön varje månad utan att oroa mig,
Sitter dock på 1lån som jag tog när jag flytta hemmifrån första gången för att köpa bil + nya möbler till lägenheten. vet om att jag betalar varje månad ,men har räknat med det kostar och ha lån, och försöker betala av så mycket som möjligt. För efter det lånet är betalt kan man lägga samma summa till ett sparkonto istället smile"som man kan använda till resor "bilen" big_smile

Men man påverkas lite för internetföretag med IT produkter kursar och många andra mindre företag klarar inte av att hålla sig i liv för att det inte är lika stor köpkraft längre men tror ekonomikrisen vänder igen nån gång gäller bara o tänka smart och inte ta massa lån

sorry om det e svår läst sad dyslektiker, rätt mig gärna om där e fel

2 924 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
JessieJames skrev:
_Grynet_ skrev:
Ja kommer nog inte påverkas så mkt i o m att ja inte har några lån eller skulder.

köper delar osv från staterna, vilket är lite surt nu när dollarn har gått upp så mkt.

Samma här, inga lån, inga skulder och billigare delar från staterna.

Sen kör jag för tillfället bara timjobb vid behov och de blir jag inte av med.. servitriser vid julbord behövs alltid smile haha

Idag sjönk SEK pga riksdagens chocksänkning av styrräntan och som gjorde att 1 USD = 8,57 SEK och ännu mer sänkning av vår SEK är tydligen att vänta inom kort sad
(I september var det motsvarande 1 USD = 6,50 SEK dvs ~32% lägre mot idag)

Väldigt tråkigt för importen (=dyrare bildelar m.m) mad

~ Life is short, have FUN! ~

huh?
10 427 Inlägg
4 december 2008
Lite exempel på prisskillnader på en krängningshämmarsats (som jag är intresserad av) pga kronans fall:

Maj 2008:
2392kr i Europa
1945kr i USA

December 2008:
3400kr i Europa
2730kr i USA

Kan ju inte direkt påstå att det har blivit billigare på ett halvår wink

2 924 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
steifan skrev:
Lite exempel på prisskillnader på en krängningshämmarsats (som jag är intresserad av) pga kronans fall:

Maj 2008:
2392kr i Europa
1945kr i USA

December 2008:
3400kr i Europa
2730kr i USA

Kan ju inte direkt påstå att det har blivit billigare på ett halvår wink

Orkar inte räkna wink vad låg EUR resp USD på i Maj?

~ Life is short, have FUN! ~

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
5 december 2008
Lite påverkas det nog, har inte hunnit tänka så mkt på det än för inkomsten är ju densamma men problemet är priset på delar från utlandet som kan stiga lite och så har jag mina "projektpengar" i ett fondkonto som givetvis dykt lite så vill inte ta ut nått därifrån nu fören det vänder.

Ska försöka att spara lite pengar och gömma i madrassen så är det lugnt sen wink .

- Time Attack -

Sök