2543
Sök

Vad tycker ni om Arbetsförmedlingen?

KTM 660
537 Inlägg
4 december 2008
O fan. Är lite trötter nu sista halvtimmen på jobbet.
Trodde väll självklart att han hade medelat det innan.
Är väll en självklarhet att man gör tycker jag.
Då köper jag dina argument och håller fullständigt med i dom

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
JockeRX7 skrev:
Hamilton skrev:
te_wik skrev:

Ja men frågan är ju, vad är ett giltigt skäl att inte komma då?
Ligga på dödsbädden, minst!?

Samma borde väl gälla för dom då, som min handläggare.
host host, jag har ont i halsen. Nog fan kan han sitta i sitt varma sköna kontor ändå,
de är itne ett giltigt skäl att inte vara på jobbet då.

Rätt ska vara rätt.

Sen är inte ett möte enligt mig nåt som man får ett brev om, "du MÅSTE komma".
Ett möte ska man boka in när bägge parter har tid.

Mvh Tommy

Ligger väll i ditt intresse att ha tid, ja menar är man arbetssökande så har man väll all tid i världen.
Vilka skäl som är gilltiga får du fråga arbetsförmedlingen om, men vedhuggning är ju inte ett av dom.

Säkert lätt att sitta o tänka som du gör för du har ju väll jobb och har inte varit i hans situation?
Tror du också hade åkt och hjälpt din pappa om han var skadad och inte kunde göra en sak som var tvungen att bli gjord.

Precis. Nog trodde jag att förmedlingen hade kunnat boka om mig till ett annat informationsmöte när de ändå har 2-3 st sådana i veckan.

Nedu, hellre åker jag hem och hjälper min kära far än att jag sitter och är tillgänglig 24/7 så dom kan kalla mig närsom helst.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

7 100 Inlägg
4 december 2008
dom är värdelösa!!
få gå på en massa skitmöten stup i kvarten!
kunde inte komma på ett möte för ja hadde ingen bil,då sa dom att ja skulkle ta bussen,men de hadde ja ju inte råd med,men lik förbannat så var ja tvungen ändå!

och att dom hjälper en att få jobb?my ass heller på att dom gör de mad

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:
JockeRX7 skrev:
Hamilton skrev:
Om jag skulle varit i samma sitts så skulle jag meddelat att jag inte är anträffbar just dom dagarna. Svårare än så behöver det inte vara.
Jag var i en liknande sitts -06 när jag var och vårdade min mor som bara hade veckor kvar att leva och det var inga problem alls..... och då var jag i ett helt annat land desutom i 30 dagar.

Då har du gjort nått liknande själv.
Varför då säga att det är upp till hans intresse

Skillnaden var att jag meddelande INNAN jag åkte och evt möten kunde flyttas då jag hade ett gilltigt skäl enligt dom.

Hur FAN ska man kunna höra av sig innan? Jag hörde av mig 2-3 dagar innan mötet, ungerfär då jag fick kallelsen!

Hur ska jag veta att far min kommer att skada knät och att jag måste fara och hjälpa till hemma?

Om du nu kan sia in i framtiden är det ju bra för dig, men kom faan inte och snacka massa skit här.

Familjen är viktigare än nå skitmöte som jag redan vart på i kommunen jag bodde i innan.

Familjen verkar ju ha varit viktigare i ditt fall oxå så, va gnäller du?
Senast redigerat av te_wik (4 december 2008)

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
JockeRX7 skrev:

Självklart har jag meddelat dom innan mötet ägde rum. Inte är det ju lönt att göra det i efterhand, då hinner man ju hitta på va skit som helst.

Mvh Tommy

Körv
3 535 Inlägg
4 december 2008
te_wik skrev:
Hamilton skrev:
JockeRX7 skrev:

Skillnaden var att jag meddelande INNAN jag åkte och evt möten kunde flyttas då jag hade ett gilltigt skäl enligt dom.

Hur FAN ska man kunna höra av sig innan? Jag hörde av mig 2-3 dagar innan mötet, ungerfär då jag fick kallelsen!

Hur ska jag veta att far min kommer att skada knät och att jag måste fara och hjälpa till hemma?

Om du nu kan sia in i framtiden är det ju bra för dig, men kom faan inte och snacka massa skit här.

Familjen är viktigare än nå skitmöte som jag redan vart på i kommunen jag bodde i innan.

Vill du veta en sak? Livet är inte rättvist. Så är det ibland..

Jag däremot känner att jag fått en hel del hjälp av dom. Och självklart har jag blivit avanmäld av olika anledningar, men jag har bara mig själv att skylla dom gångerna.
AMS kanske inte är så bra överhuvudtaget. Men dom finns iaf, och det är väl alltid något?

Och mig har dom hjälpt minsann, börjar utbildning för CE-kort inom kort.

Truckdriving Man

KTM 660
537 Inlägg
4 december 2008
te_wik skrev:
JockeRX7 skrev:

Självklart har jag meddelat dom innan mötet ägde rum. Inte är det ju lönt att göra det i efterhand, då hinner man ju hitta på va skit som helst.

Mvh Tommy

Då var det inte jag som var trött då tongue

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

1 814 Inlägg
4 december 2008
Almänna intrycket: dåligt.

Har inte vart där o sökt jobb men vart med nån, ingen taggad personal om man säger så wink

204 Inlägg
4 december 2008
Hamilton skrev:
Vad är problemet du har uteblivit från ett obligatoriskt möte....

Är man arbetssökande så ska man stå till arbetsmarknadens förfogande och det var ju rätt uppenbart att du inte gjorde det under den här veckan.

Men man ska inte behöva sitta hemma och inte göra någon nytta och bara vänta och vara beredd. Aldrig att jag hade gjort det.

Man har vell ett liv man vill leva oxå?
Senast redigerat av Bettan_Nostdal (4 december 2008)

36 Inlägg
4 december 2008
Det är ju bra om folk läser vad han skriver i första inlägget, står ju klart och tydligt att han hörde av sig några dagar innan mötet......
AMS är Sveriges största skämt, vet ingen som har fått jobb genom skiten.

8 883 Inlägg
4 december 2008
te_wik skrev:
Hamilton skrev:
JockeRX7 skrev:

Jag gnäller inte.

Fotograf på tierpidag.se

8 883 Inlägg
4 december 2008
phettbengt skrev:
Det är ju bra om folk läser vad han skriver i första inlägget, står ju klart och tydligt att han hörde av sig några dagar innan mötet......

Läs då att första inlägget är  redigerat av te_wik (Idag 21:18:15) långt efter att de flesta svarat.

Fotograf på tierpidag.se

8 883 Inlägg
4 december 2008
Bettan_Nostdal skrev:
Hamilton skrev:

Är man arbetssökande så ska man stå till arbetsmarknadens förfogande och det var ju rätt uppenbart att du inte gjorde det under den här veckan.

Men man ska inte behöva sitta hemma och inte göra någon nytta och bara vänta och vara beredd. Aldrig att jag hade gjort det.

Söka jobb kanske kan vara ett allternativ eller..? sen finns ju telefoner/E-post nuförtiden också.
Senast redigerat av Hamilton (4 december 2008)

Fotograf på tierpidag.se

Mästare
2 947 Inlägg
4 december 2008
Hamilton skrev:
phettbengt skrev:

Läs då att första inlägget är  redigerat av te_wik (Idag 21:18:15) långt efter att de flesta svarat.

Men faktum kvarstår att du har fel.
Senast redigerat av KimVsWorld (4 december 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

8 883 Inlägg
4 december 2008
KimVsWorld skrev:
Hamilton skrev:
phettbengt skrev:

Men faktum kvarstår att du hade fel.

På vilket sätt har jag fel enligt dig i mina inlägg?

Fotograf på tierpidag.se

998 Inlägg
4 december 2008
Har aldrig fått någon hjälp där ifrån. Bara frågor varför jag inte har fått ett jobb, va jag gör där, vi kan ju inte hjälpa dig.

Och det där mötet är ett enda stort skämt, ingen som helst nytta av det. En person som står och pratar och visar bilder och ingen bryr sig. Har varit på 2 såna samma skit båda gångerna.
Sa också att jag redan varit på ett sånt men man måste ditt, fattar inte varför.

Tyckte du gjorde rätt i att åka hem och hjälpa till. Har själv gjort det flera gånger och ams har inte sagt något alls. Dom bryr sig inte ens att man är där.

När jag går ditt och uppdaterar min handlingsplan, så sitter man i kö i 2 timmar sen är man framme i 2 min och sen är man ute igen och undrar var detta nödvändigt.
Kan säga hur mycket skit som helst om dom.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Mästare
2 947 Inlägg
4 december 2008
Hamilton skrev:
KimVsWorld skrev:
Hamilton skrev:

Att han inte hade gett en giltig ursäkt i tid.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

8 883 Inlägg
4 december 2008
KimVsWorld skrev:
Hamilton skrev:
KimVsWorld skrev:

Att han inte hade gett en giltig ursäkt i tid.

Enligt AMS så var ju vedhuggning inget giltigt skäl.
Att du tolkar det som ett giltigt skäl är en helt annan sak

Fotograf på tierpidag.se

204 Inlägg
4 december 2008
Hamilton skrev:
Bettan_Nostdal skrev:
Hamilton skrev:

Söka jobb kanske kan vara ett allternativ eller..? sen finns ju telefoner/E-post nuförtiden också.

Det var inte riktigt så jag menade. Nu är det så att jag inte "sitter" på min röv och glor. Jag söker jobb hemmifrån. Varje dag! För jag tar fanimej inte bilen och kör till arbetsförmedligen för att söka lite jobb och hem igen sen. Vilka pengar jag jag betala den bensinen för?

Det jag menade var är att man har ett liv. Man vill inte sitta hemma hela tiden och vänta. Vara beredd på att om ams hör av sig så måste jag iväg. Förstår du nu hur jag menar eller det är lika bra jag ger upp för att du inte kommer fatta?

8 883 Inlägg
4 december 2008
Bettan_Nostdal skrev:
Hamilton skrev:
Bettan_Nostdal skrev:

Det var inte riktigt så jag menade. Nu är det så att jag inte "sitter" på min röv och glor. Jag söker jobb hemmifrån. Varje dag! För jag tar fanimej inte bilen och kör till arbetsförmedligen för att söka lite jobb och hem igen sen. Vilka pengar jag jag betala den bensinen för?
Det jag menade var är att man har ett liv. Man vill inte sitta hemma hela tiden och vänta. Vara beredd på att om ams hör av sig så måste jag iväg. Förstår du nu hur jag menar eller det är lika bra jag ger upp för att du inte kommer fatta?

Ja den här förklaringen var ju bättre än den första.
På frågan :Vilka pengar jag jag betala den bensinen för? så borde du rimmligen använda samma som till övrig bensin.

Fotograf på tierpidag.se

Sök