4143
Sök

SNL SNOWBIKE! Verision 1.1 klar

Kanon..
1 473 Inlägg
9 december 2008
Har du nåt som förhindrar att framskidan snurrar runt så att säga?

Saab
344 Inlägg
9 december 2008
coolt smile skulle vara grymt häftigt om man skulle byggt en tandemcykel på samma vis wink haha

615 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
leksak skrev:

Absolut, fick skära spår i trucken för att få in den i gaffeln, så eftersom "stången" på trucken är för bred så kan den bara röra sig inom spåret.. om du fattar tongue Kan ta en bild annars smile
Senast redigerat av Fizzer (9 december 2008)

Let's stance!

615 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
keffy89 skrev:
coolt smile skulle vara grymt häftigt om man skulle byggt en tandemcykel på samma vis wink haha

haha, bara att ta en tandemcykel och bygga likadant på big_smile

Let's stance!

Kanon..
1 473 Inlägg
9 december 2008
Fizzer skrev:
leksak skrev:

Absolut, fick skära spår i trucken för att få in den i gaffeln, så eftersom "stången" på trucken är för bred så kan den bara röra sig inom spåret.. om du fattar tongue Kan ta en bild annars smile

Ah dåså, halvjobbigt om skidan ställer sig rakt ner med framänden när man hoppar big_smile

615 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
leksak skrev:
Fizzer skrev:
leksak skrev:

Ah dåså, halvjobbigt om skidan ställer sig rakt ner med framänden när man hoppar big_smile

haha ja eller helt uppochner tongue

Let's stance!

utbildad klant
2 197 Inlägg
9 december 2008
sälen nice:P undrar om många kommer glo;)

Mvh O.Frankeståhl

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 december 2008
Jag skulle leda bakskidan på något sätt, blir nog annars svårt i ojämnheter.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

36 Inlägg
9 december 2008
Ska ni ha en skida bak så behöver ej bakändan vara ledad i sidled, eller behöver och behöver..det skulle inte fungera!

Men ska ni ha 2 skidor bak för stabilitet så behöver bakändan vara "saxad" alltså ledad så att det går att vinkla den utan att skapa ett större tryck på skidorna!

Har förövrigt funderat på ett liknande bygge sedan -97 då jag pajjade allt vad knän hette på snowboard men ändå saknar känslan av att ljudlöst åka nerför ett fjäll..men nu har ju en massa andra redan gjort det så, ska bygga en åt sonen av en BMX iaf!
Senast redigerat av Ottosson79 (9 december 2008)

615 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
Ottosson79 skrev:
Ska ni ha en skida bak så behöver ej bakändan vara ledad i sidled, eller behöver och behöver..det skulle inte fungera!

Men ska ni ha 2 skidor bak för stabilitet så behöver bakändan vara "saxad" alltså ledad så att det går att vinkla den utan att skapa ett större tryck på skidorna!

Har förövrigt funderat på ett liknande bygge sedan -97 då jag pajjade allt vad knän hette på snowboard men ändå saknar känslan av att ljudlöst åka nerför ett fjäll..men nu har ju en massa andra redan gjort det så, ska bygga en åt sonen av en BMX iaf!

Nej nej, absolut inte ledad i sidled, det dom tycker är att jag ska göra så att den kan vicka upp och ned fram och bak (lite som en gungbräda). Men jag tror inte att det behövs alls, ser inte ut som det är gjort så på de riktiga kitten som går att köpa. Och jag tror det blir konstigt att ha även som dom säger, för hur blir det då när man lutar sig i svängen? Då kommer ju skidorna att stå som i ett V, och då lär man ju bara vips snurra runt sin egen axel?

Vi får helt enkelt se hur det blir bäst, blir nog klar i morgon så pass att jag kan testa den om vi har någon snö i skidbacken här hemma smile

Hjälp mig att luska ut om bakskidan bara kan tippa ner bakänden eller om den även kan tippa frammåt: http://www.youtube.com/watch?v=IZNW_Y3OOb4
Senast redigerat av Fizzer (9 december 2008)

Let's stance!

Kanon..
1 473 Inlägg
9 december 2008
Fizzer skrev:
Ottosson79 skrev:

Nej nej, absolut inte ledad i sidled, det dom tycker är att jag ska göra så att den kan vicka upp och ned fram och bak (lite som en gungbräda). Men jag tror inte att det behövs alls, ser inte ut som det är gjort så på de riktiga kitten som går att köpa. Och jag tror det blir konstigt att ha även som dom säger, för hur blir det då när man lutar sig i svängen? Då kommer ju skidorna att stå som i ett V, och då lär man ju bara vips snurra runt sin egen axel?

Vi får helt enkelt se hur det blir bäst, blir nog klar i morgon så pass att jag kan testa den om vi har någon snö i skidbacken här hemma smile

Hjälp mig att luska ut om bakskidan bara kan tippa ner bakänden eller om den även kan tippa frammåt: http://www.youtube.com/watch?v=IZNW_Y3OOb4

Jag tycker det ser ut som att det finns ett litet spel åt båda hållen så som det blir med en skåra som jag skrev.
Tänk dig att åka i tex puckelpist typ, hur blir det då?

Kanon..
1 473 Inlägg
615 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
leksak skrev:
http://www.freeride.se/content/1090/
Den ser rolig ut...

Exakt just den modellen som polarna köpte från just Norge, tror priset var ca 12.000kr:O

Let's stance!

615 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Blir eventuellt en provkörning ikväll, slänger upp en film om det inte är för mörkt för kameran smile

Let's stance!

Neerd
1 596 Inlägg
10 december 2008
de hade ngt liknande i finland faktist:) men en sak  som jag la märke till var att i mitten av skidan fram fanns det en järnfena elr vad man ska säga.. alltså på undersidan. antiglegen till styrningen elr ngt^^

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

615 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
alex_side skrev:
de hade ngt liknande i finland faktist:) men en sak  som jag la märke till var att i mitten av skidan fram fanns det en järnfena elr vad man ska säga.. alltså på undersidan. antiglegen till styrningen elr ngt^^

haha, fast det tror jag ju knappast att det behövs, inte sett en enda film från USA när dom har det, och det går ju att svänga med snowblades när dem sitter på fötterna smile

Let's stance!

413 Inlägg
10 december 2008
väldigt fränt med snowbike..har en gammal heldämpand cykel ram nere i källaren kanske skulle prova att bygga mig en sån:)jaja väldigt snyggt blir det iallafall:D
Mvh:Andreas

615 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Nu har jag precis provkört den big_smile
Tyvärr under dåliga förhållanden då jag bara hade tillgång till en bäcksvart pulkabacke med snö som smält och sedan stelnat till is :S

Blir till att öva en del tror jag dock lol

Let's stance!

413 Inlägg
10 december 2008
va härligt du:D är uppe i jämtland är det kanon mycket snö så det blir perfekt om man får till en snobike:D

615 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
addesaab skrev:
va härligt du:D är uppe i jämtland är det kanon mycket snö så det blir perfekt om man får till en snobike:D

BYGG!!!! big_smile

Let's stance!

Sök