3703
Sök

Romantiker: Tips på saker man kan göra.

403 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Hejsan . smile

Tängte först säga vad jag menar med tråden
Först skulle jag vilja ha lite tips å råd å sånt om hur man kan göra saker å ting romantiska å uppskattade av sin partner eller någon man vill visa man tycker om , sen tängte jag att folk skulle kunna dela med sig av sina egna erfarenheter vad man gjort eller vad man har täng att göra kanske va vet jag
Nu  e det dags för alla killar / Män här inne bli lite romantiska

Jag heter då Victor och och har Snart (ganska säker) en flicka som heter Jennifer.
ska berätta lite hur de ligger till med dehär "snart" det är såhär att vi har känt varandra i dryga 2 år sen har kontakten brytigt sen togs den upp igen sen bröts den igen  sen nu så har vi tagit kontakt igen träffat varandra under runt 6 veckor och kommer bra överens riktigt bra och har altid gjort  både jag och hon e mer kära än någonsin men vi har inte "officiellt" sagt att vi är ihop än ,och de tycker jag att man borde  så därför
tängte jag såhär.

Hon kommer komma Fredagen den 12 december på kvällen ska jag hämta henne vid stationen om hon inte åker bil.
så då har jag tängt att köpa något ofattbart många röda A4 papper som jag ska klippa i typ 2x2cm  hjärtan något sanslöst många och spri dem först en å en i trapphuset upp för trappan högst upp som jag bor på å sedan in igenom dörren som sedan går vidare i en säg typ 1dm bred slinga som hon kommer få följa som kommer gå runt i lägenheten å in till mitt storarumsbord där det står ett kort drängt i massvis med rosblad å i kortet ska det stå  vill du bli tillsammans med mig ,får jag chans på dig ,vill du bli min , Eller något i den stilen ja ni fattar.
Å tillsammans med detta
så spelas hennes och min favoritmusik lågt i bakrunden nämligen Creedence Clearwater Revival
och massvis med tända doftljus , senare hade jag tängt att vi skulle laga någon god mat och bara umgås med varandra.

Ös på med kommentarer om förbättringar och kritik och gärna vad ni själva har gjort för någon som ni tycker mycket om.

några sköna Creedence Clearwater Revival låtar

Who'll Stop The Rain
Long As I Can See The Light
Someday Never Comes

https://www1.garaget.org/gallery/archive/4998/514816_o0tywz.jpg
Här är hon alla som e nyfikna. (hon har inget imot att ja lägger upp den)
Senast redigerat av LartiC (5 december 2008)

Det löser sig som gubben sa som sket i vattnet.
PROJEKTET http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=93456

OEM <3
6 957 Inlägg
5 december 2008
Låter som ett lyckat koncept...fast du kanske inte behöver sprida de röda pappret i trappan?
Om hon kommer till stationen via kollektivtrafik, möt upp henne med den största ros du kan hitta
hos din närmsta florist.

Sen kan du ju ta taxi hem? ifall att vädret e skit vill säga, bär hennes väska tongue

Ta de försiktigt med doftljusen..för många kan bara ge huvudvärk...kanske räcker med vanliga
värmeljus ist`? ifall du ska laga god mat vill man ju känna matdoft, inte doftljus från typ jysk tongue

Överlag låter de som detta kan gå vägen! Återkom med info den 13;e då..förhoppningsvis lyckligt kär wink

Over and Out!

Mvh Björk, som ska sova nu big_smile

BTW såg att du va från Vara, där behövs ingen taxi ifall att du inte bor i Edsvära, Kvänum typ tongue
Senast redigerat av Bjork (5 december 2008)

OEM <3

403 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Okey
Ska tänka på dedär med doftljusen;)
Sen har jag typ 250 m till stationen  tongue haha
Och en stor ros fick hon av mig första gången vi träffades som inte var allt för länge sen så de känns nästan lite löjligt att göra det så snart igen.
men men tack för tipsen big_smile

Det löser sig som gubben sa som sket i vattnet.
PROJEKTET http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=93456

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 december 2008
Tycker det låter lite överdrivet... men ja... alla beter sig ju olika.
Hade jag varit den tjejen hade jag nog blivit mest rädd.... jag kör oftast INTE
den där överdrivna metoden, utan beter mig som vanligt. Och det brukar oftast
funka... Men men.
Senast redigerat av Hexenhammer (5 december 2008)

DFFL
9 020 Inlägg
5 december 2008
Usch va komplicerat.
Jag har alltid frågat "Är vi tillsammans?" (Inte exakt så kanske, men ungefär).
Funkar hur bra som helst.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 december 2008
Hade blivit lite skraj iaf tongue Okej om de e giftermål eller nåt, men om man nyss känner varann hehe, hade trott du vart en stalker eller nåt.
Litet är bra, lite som firetraxx..

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
5 december 2008
LartiC : bär hennes väska * om hon har * och ge henne en stor blomma å ge henne en stor kram när ni träffas , bjud henne på mat eller göra egen mat hemma , de e mitt tips , lycka till !

Nissan Silvia

DFFL
9 020 Inlägg
5 december 2008
Mortalis skrev:
Hade blivit lite skraj iaf tongue Okej om de e giftermål eller nåt, men om man nyss känner varann hehe, hade trott du vart en stalker eller nåt.
Litet är bra, lite som firetraxx..

När man friar så tycker jag också att man ska slå på stort.
Måste ju imponera så att hon verkligen känner att hon vill spendera resten av livet med en. tongue

Men vill man bara veta ifall man är tillsammans så är det bara att fråga.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
5 december 2008
Usch vad jag hatar romantik. hmm

Ju mer en kille har ansträngt sig desto mer känns det som att han tycker man är skyldig något tillbaka. Jag hatar det. Tycker inte ens om att få blommor. :S

Och det där med att bära väskan etc. Jag blir helt tokig på såna killar, som försöker hjälpa en med allting. Om jag ber om hjälp är det en annan sak men jag är inte handikappad!
Senast redigerat av ichibon (5 december 2008)

/ichi

OEM <3
6 957 Inlägg
5 december 2008
ichibon skrev:

Ju mer en kille har ansträngt sig desto mer känns det som att han tycker man är skyldig något tillbaka. Jag hatar det. Tycker inte ens om att få blommor. :S

Och det där med att bära väskan etc. Jag blir helt tokig på såna killar, som försöker hjälpa en med allting. Om jag ber om hjälp är det en annan sak men jag är inte handikappad!

Kanske bara vill vara vänligt genom att bära väskan?
Min flickvän som åker tåg till mig har ju rätt stor väska med sig tongue
Ser de som en sj.klarhet att bära den åt henne när man hämtar/kör henne smile

OEM <3

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 december 2008
ichibon skrev:

Fan så kul att det faktiskt finns sådana brudar. Alla jag har träffat har älskat det där
überromantiska sättet. Usch. Jag gillar inte det. Varför ska man spela ett spel? Varför inte
bara vara, liksom? Bara för att man gillar en tjej behöver man inte slava och göra bort
sig totalt! wink

DFFL
9 020 Inlägg
5 december 2008
ichibon skrev:

En av få. tongue

Ibland kan det vara kul att vara romantisk, inte för sin egen skull men för att få se henne bli glad.
Fast det funkar tydligen inte på alla. smile

Russel Crowe, Gladiator.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 december 2008
Jag tycker att i detta fall, du ska inte försöka att imponerar, var dig själv, inte minus och inte plus.
Om hon ha valt att blir med dig, det är för den du är och ingenting annat.
Det finns moderna tjejer som inte tycker om romantiska gentlemenner men som tur, det är bara en få tal.
Om ni har lite ledig samtidigt under jul, passa på att åka någontans tillsamans, det är alltid trevligt.
Lycka till!.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Raggarmuffin
138 Inlägg
5 december 2008
Hoppas de går bra att en tjej svara i denna tråd oxå..:9

Jag hade nog blivit lite skraj om jag kommit hem till någon me hjärtan överaallt... :S
Ja tycker romantik är snarare gulliga småsaker i varadagen än överdrivna jippon som bara känns överdrivet och falskt..
hon kommer ju förmodligen känna en väldig press på sig när hon ser va du har gjort. kommer säker bara bli spänt och jobbigt..

Hjälpa till med att bära väskan och liknande är väl bara uppskattat, och att du lagar mat och tända ljus räcker väldigt långt tror jag.
doftljusen går bort, skura hela golvet inann så kommer de lukta rent och fräscht istället..

alltså
LESS IS MORE:)

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.

Fisketokig
2 997 Inlägg
5 december 2008
Sånt där är jobbigt.

Farligt att gå ut för hårt och skämma bort dem för mycket smile

Skulle jag komma hem med blommor nu så skulle man genast bli misstänkt för allt möjligt wink

Jag skulle nog stanna vid en god och genomtänkt middag och dra ner på allt "extra"

Blommor och presenter är nästan förbjudna här just pga det som ichibon var inne på.
Ska man göra något uppskattat så är det middag, massage eller sånt.

Offtopic: Varför klagar garagets stavningskontroll på "massage" men har massagestav som förslag? big_smilebig_smilebig_smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Avstängd
168 Inlägg
5 december 2008
Min förra brud dumpade mig när jag tog MDMA.

Raggarmuffin
138 Inlägg
5 december 2008
janz0rz skrev:
Min förra brud dumpade mig när jag tog MDMA.

¨

okej.. och varför va detta konstigt??

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
5 december 2008
Bjork skrev:

Ja det är klart att han vill vara vänlig om han vill bära den åt en, men varför ska killen bära mina grejer? Dom bär jag väl själv. Jag tycker det känns skitfel att han ska gå och släpa på min väska medan jag går och inte bär någonting.

/ichi

Raggarmuffin
138 Inlägg
5 december 2008
ichibon skrev:
Bjork skrev:

Ja det är klart att han vill vara vänlig om han vill bära den åt en, men varför ska killen bära mina grejer? Dom bär jag väl själv. Jag tycker det känns skitfel att han ska gå och släpa på min väska medan jag går och inte bär någonting.

en vänlig gest kanske?
det har väl egentligen inget att göra me kille/tjej utan hon kommer ju som gäst å man tar ju hand om gäster och hjälper till med det man kan. smile

säger du samma sak till hotellpersonal oxå?

FreddeK
5 december 2008
överdriv inte detta...du vet ju inte ens om hon är en romantiker och så står dudär som en byfåne.

Äsch bara bjuda ut henne på mat och bio kanske...det där med rosor tror jag inte på...det kan bli lite för mycket.

Sök