2709
Sök

Vart får man hem Volvobilar ifrån Italien?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
#1
Någon som har denna länken någonstans?

Då man vill ha en 850 T5r eller en S70 t5a? eller någon annan rolig volvo som e då 850,855,s70 med turbo ifrån ITALIEN!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

iceman_21
6 december 2008
#2
varför vill man ha en volvo turbobil från Italien?... dom motorbeteckningarna m.m såldes aldrig i Sverige...kan ställa till det när du söker delar... sen så är det väl 2liters motorer allting?... pga den höga skatten..

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
6 december 2008
#3
finns massor med sånna volvos i sverige för relativt små pengar idag... kostar ju en slant att fixa allt runtomkring bilen. inte bara köpsumman

2slow

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
#4
azid skrev:
finns massor med sånna volvos i sverige för relativt små pengar idag... kostar ju en slant att fixa allt runtomkring bilen. inte bara köpsumman

Hur ligger det om jag köper en bil ifrån Tysklad från www.mobile.de , om jag hittar en bil för 2 999 euro, vi säger att det e 40 000.

Vad för saker skal göras för att få den körbar?

- Bes
- Omregga
- ? vad mer?

Och om man hyr en firma att göra detta, vad kan det då kosta?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
6 december 2008
#5
har ingen anning vad en firma skulle ta för det.. men skulle nog räkna med att det skulle kosta runt 10-15k utöver köpsumman..

om jag har fel så får folk rätta mig

2slow

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
6 december 2008
#6
vem vill ha italien import egentligen? finns typ ingen italien import volvo som är över 2.0L

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

399 Inlägg
6 december 2008
#7
Impotera en volvo till Svergie? Lika illa som att impotera pasta till italien!

VOLVO for life

Volvoskadad
6 017 Inlägg
6 december 2008
#8
The_Mechanic skrev:
vem vill ha italien import egentligen? finns typ ingen italien import volvo som är över 2.0L

enda italien volvon man vill ha är de med 16v rödblocks turbo (B204FT)

Jonas

263 Inlägg
6 december 2008
#9
Klaesson skrev:
Impotera en volvo till Svergie? Lika illa som att impotera pasta till italien!

jo lite av tongue men har för mig att italien fick 940 16v turbo vilket inte såldes i sverige! grrr på det
EDIT:kanske var 740 den satt i smile trött
Senast redigerat av Norbro (7 december 2008)

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare

Mästare
2 947 Inlägg
7 december 2008
#10
Norbro skrev:
Klaesson skrev:
Impotera en volvo till Svergie? Lika illa som att impotera pasta till italien!

jo lite av tongue men har för mig att italien fick 940 16v turbo vilket inte såldes i sverige! grrr på det
EDIT:kanske var 740 den satt i smile trött

740 var det, Vet inte 940 också hade den motorn där.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

huh?
10 427 Inlägg
VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 december 2008
#12
The_Mechanic skrev:
vem vill ha italien import egentligen? finns typ ingen italien import volvo som är över 2.0L

Han som skapa tråden vill ha en italien import, that's who...
Farsan köpte en S40 från Italien för några år sen, sparade MYCKE pengar då.

Låter du en firma göra jobbet försvinner all vinst...allt mellan 10 och 20k kan de ta...de du ska göra i Sverige är att göra en registreringsbesiktning, kostar la 1500-2000 ungefär.
Sen ska du pröjsa skrotningspremie (om de inte tagit bort de), de e la de stora kostnaderna.


One Man Clan
4 287 Inlägg
7 december 2008
#13
Mortalis skrev:
The_Mechanic skrev:
vem vill ha italien import egentligen? finns typ ingen italien import volvo som är över 2.0L

Han som skapa tråden vill ha en italien import, that's who...
Farsan köpte en S40 från Italien för några år sen, sparade MYCKE pengar då.

Låter du en firma göra jobbet försvinner all vinst...allt mellan 10 och 20k kan de ta...de du ska göra i Sverige är att göra en registreringsbesiktning, kostar la 1500-2000 ungefär.
Sen ska du pröjsa skrotningspremie (om de inte tagit bort de), de e la de stora kostnaderna.

sen att 2.0liters vitmotorn är skit spelar ju ingen roll om han har tjänat 10-15k på att köpa bilen därifrån..ungefär de priset det går på att byta motor här i swe..


Mästare
2 947 Inlägg
7 december 2008
#14
Xuri skrev:
Mortalis skrev:
The_Mechanic skrev:
vem vill ha italien import egentligen? finns typ ingen italien import volvo som är över 2.0L

Han som skapa tråden vill ha en italien import, that's who...
Farsan köpte en S40 från Italien för några år sen, sparade MYCKE pengar då.

Låter du en firma göra jobbet försvinner all vinst...allt mellan 10 och 20k kan de ta...de du ska göra i Sverige är att göra en registreringsbesiktning, kostar la 1500-2000 ungefär.
Sen ska du pröjsa skrotningspremie (om de inte tagit bort de), de e la de stora kostnaderna.

sen att 2.0liters vitmotorn är skit spelar ju ingen roll om han har tjänat 10-15k på att köpa bilen därifrån..ungefär de priset det går på att byta motor här i swe..

Var det inte den motorn Volvo använde i Racing?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

187 Inlägg
7 december 2008
#15
Xuri skrev:
Mortalis skrev:
The_Mechanic skrev:
vem vill ha italien import egentligen? finns typ ingen italien import volvo som är över 2.0L

Han som skapa tråden vill ha en italien import, that's who...
Farsan köpte en S40 från Italien för några år sen, sparade MYCKE pengar då.

Låter du en firma göra jobbet försvinner all vinst...allt mellan 10 och 20k kan de ta...de du ska göra i Sverige är att göra en registreringsbesiktning, kostar la 1500-2000 ungefär.
Sen ska du pröjsa skrotningspremie (om de inte tagit bort de), de e la de stora kostnaderna.

sen att 2.0liters vitmotorn är skit spelar ju ingen roll om han har tjänat 10-15k på att köpa bilen därifrån..ungefär de priset det går på att byta motor här i swe..

Sen är det rätt väsentligt att veta vilket perspektiv man har på saken också. Ur en hormonstinn 18årings perspektiv är såklart 2.0an dålig eftersom den har lägre effekt och inte är lika trimvänlig som 2.3an. Nu vet jag inte om trådskaparen faller i ovan nämnda kategori, men man kan ju reflektera över hur stor vikt en medelsvensson lägger vid 15hästars- eller några sekunders skillnad 0-200.. roll

RMR-Crew
478 Inlägg
7 december 2008
#16
Klaesson skrev:
Impotera en volvo till Svergie? Lika illa som att impotera pasta till italien!

Eller som att stava Importera och Sverige på ditt sätt.
Senast redigerat av kawiZz (7 december 2008)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#17
Okej vi säger så här då.


OM jag köper hem en bil ifrån Tyskland eller så, måste jag inte betala någon skatt som ligger runt 10-20k?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

One Man Clan
4 287 Inlägg
7 december 2008
#18
viktore skrev:
Xuri skrev:
Mortalis skrev:

Han som skapa tråden vill ha en italien import, that's who...
Farsan köpte en S40 från Italien för några år sen, sparade MYCKE pengar då.

Låter du en firma göra jobbet försvinner all vinst...allt mellan 10 och 20k kan de ta...de du ska göra i Sverige är att göra en registreringsbesiktning, kostar la 1500-2000 ungefär.
Sen ska du pröjsa skrotningspremie (om de inte tagit bort de), de e la de stora kostnaderna.

sen att 2.0liters vitmotorn är skit spelar ju ingen roll om han har tjänat 10-15k på att köpa bilen därifrån..ungefär de priset det går på att byta motor här i swe..

Sen är det rätt väsentligt att veta vilket perspektiv man har på saken också. Ur en hormonstinn 18årings perspektiv är såklart 2.0an dålig eftersom den har lägre effekt och inte är lika trimvänlig som 2.3an. Nu vet jag inte om trådskaparen faller i ovan nämnda kategori, men man kan ju reflektera över hur stor vikt en medelsvensson lägger vid 15hästars- eller några sekunders skillnad 0-200.. roll

fråga runt lite om hur många SOM HAR RASAT 2 LITERS MOTORN

jag bryr mig inte om effekten....


Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
7 december 2008
#19
Xuri skrev:
viktore skrev:
Xuri skrev:

sen att 2.0liters vitmotorn är skit spelar ju ingen roll om han har tjänat 10-15k på att köpa bilen därifrån..ungefär de priset det går på att byta motor här i swe..

Sen är det rätt väsentligt att veta vilket perspektiv man har på saken också. Ur en hormonstinn 18årings perspektiv är såklart 2.0an dålig eftersom den har lägre effekt och inte är lika trimvänlig som 2.3an. Nu vet jag inte om trådskaparen faller i ovan nämnda kategori, men man kan ju reflektera över hur stor vikt en medelsvensson lägger vid 15hästars- eller några sekunders skillnad 0-200.. roll

fråga runt lite om hur många SOM HAR RASAT 2 LITERS MOTORN

jag bryr mig inte om effekten....

2 liters motorn och 2.3 liters motorn som både sitter i T5:or är samma motor!
Det enda Volvo har gjort är att ha andra kolvar och stakar för att minska volymen.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
7 december 2008
#20
emijl skrev:
Okej vi säger så här då.


OM jag köper hem en bil ifrån Tyskland eller så, måste jag inte betala någon skatt som ligger runt 10-20k?

Nej ingen skatt


Sök