2713
Sök

Vart får man hem Volvobilar ifrån Italien?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 december 2008
#21
Xuri skrev:
Mortalis skrev:
The_Mechanic skrev:
vem vill ha italien import egentligen? finns typ ingen italien import volvo som är över 2.0L

Han som skapa tråden vill ha en italien import, that's who...
Farsan köpte en S40 från Italien för några år sen, sparade MYCKE pengar då.

Låter du en firma göra jobbet försvinner all vinst...allt mellan 10 och 20k kan de ta...de du ska göra i Sverige är att göra en registreringsbesiktning, kostar la 1500-2000 ungefär.
Sen ska du pröjsa skrotningspremie (om de inte tagit bort de), de e la de stora kostnaderna.

sen att 2.0liters vitmotorn är skit spelar ju ingen roll om han har tjänat 10-15k på att köpa bilen därifrån..ungefär de priset det går på att byta motor här i swe..

Har inte en 2 liters motor i den...så wouldn't know. E samma motor som 1.8orna i Sverige...


One Man Clan
4 287 Inlägg
7 december 2008
#22
Torlejf skrev:
Xuri skrev:
viktore skrev:

Sen är det rätt väsentligt att veta vilket perspektiv man har på saken också. Ur en hormonstinn 18årings perspektiv är såklart 2.0an dålig eftersom den har lägre effekt och inte är lika trimvänlig som 2.3an. Nu vet jag inte om trådskaparen faller i ovan nämnda kategori, men man kan ju reflektera över hur stor vikt en medelsvensson lägger vid 15hästars- eller några sekunders skillnad 0-200.. roll

fråga runt lite om hur många SOM HAR RASAT 2 LITERS MOTORN

jag bryr mig inte om effekten....

2 liters motorn och 2.3 liters motorn som både sitter i T5:or är samma motor!
Det enda Volvo har gjort är att ha andra kolvar och stakar för att minska volymen.

Mvh. David.

Hur kan de vara samma motor som en 2.3litare om de är andra kolvar å stakar ? samma block å topp är stor skillnad...

Läs runt hur många 2 liters maskiner som rasat pga av lagerras å vevstakar som har tittat ut genom blocket...


187 Inlägg
7 december 2008
#23
Xuri skrev:
Torlejf skrev:
Xuri skrev:
fråga runt lite om hur många SOM HAR RASAT 2 LITERS MOTORN

jag bryr mig inte om effekten....

2 liters motorn och 2.3 liters motorn som både sitter i T5:or är samma motor!
Det enda Volvo har gjort är att ha andra kolvar och stakar för att minska volymen.

Mvh. David.

Läs runt hur många 2 liters maskiner som rasat pga av lagerras å vevstakar som har tittat ut genom blocket...

Jag antar att dessa fall av ras alla är med orginaleffekt? Förövrigt har ju aldrig en 2.3a drabbats av krökta stakar eller lagerras... lol
Senast redigerat av viktore (7 december 2008)

146 Inlägg
7 december 2008
#24
Alltså...  innan ni får för er att importera en bil från Italien så borde ni studera hur dom kör där.

Mästare
2 947 Inlägg
7 december 2008
#25
dstr skrev:
Alltså...  innan ni får för er att importera en bil från Italien så borde ni studera hur dom kör där.

Kofångarna är inte till för syns skull där... cool

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
7 december 2008
#26
Fattar inte det här med volvo - för eller emot.

Trådskaparen ville veta vad som behöver göras vid införsel av en bil från italien.

1) Italien är med i EU - Jippie
Detta gör att skatt och tull stryks.

2) Italienska bilar har ofta "E"-märkningar - Jippie
Dvs bara rulla igenom regbesiktning med ett leende.

3) Kostnader - Ursprungskontroll hos VV (www.vv.se för aktuellt pris) & Regbesiktning
+ eventuella fel.


Tänk på att det INTE är en import när det är inom EU. Det du gör är en införsel.


Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
8 december 2008
#28
Xuri skrev:
Torlejf skrev:
Xuri skrev:

fråga runt lite om hur många SOM HAR RASAT 2 LITERS MOTORN

jag bryr mig inte om effekten....

2 liters motorn och 2.3 liters motorn som både sitter i T5:or är samma motor!
Det enda Volvo har gjort är att ha andra kolvar och stakar för att minska volymen.

Mvh. David.

Hur kan de vara samma motor som en 2.3litare om de är andra kolvar å stakar ? samma block å topp är stor skillnad...

Läs runt hur många 2 liters maskiner som rasat pga av lagerras å vevstakar som har tittat ut genom blocket...

Oj, förlåt, glömde att man måste förklara allt så förbaskat tydligt hela tiden.
Grunden till båda motorerna är det samma, så ska man trimma spelar det ingen roll vilken du börjar med.
Trimmar du en T5:a slänger du i nya kolvar, stakar och en kam ifrån en GLT. Kan du då säga vad skillnaden blir mellan en Italien-motor och en svensksåld? Nej, just det.

Och ja, jag har en Italienmotor, för annars kommer det vara totalt omöjligt för mig att regga min bil som ombyggt fordon, men i slutändan kommer jag ha en 2.3 liters motor oavsett vilket land den är köpt i.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 december 2008
#29
Torlejf skrev:
Xuri skrev:
Torlejf skrev:

2 liters motorn och 2.3 liters motorn som både sitter i T5:or är samma motor!
Det enda Volvo har gjort är att ha andra kolvar och stakar för att minska volymen.

Mvh. David.

Hur kan de vara samma motor som en 2.3litare om de är andra kolvar å stakar ? samma block å topp är stor skillnad...

Läs runt hur många 2 liters maskiner som rasat pga av lagerras å vevstakar som har tittat ut genom blocket...

Oj, förlåt, glömde att man måste förklara allt så förbaskat tydligt hela tiden.
Grunden till båda motorerna är det samma, så ska man trimma spelar det ingen roll vilken du börjar med.
Trimmar du en T5:a slänger du i nya kolvar, stakar och en kam ifrån en GLT. Kan du då säga vad skillnaden blir mellan en Italien-motor och en svensksåld? Nej, just det.

Och ja, jag har en Italienmotor, för annars kommer det vara totalt omöjligt för mig att regga min bil som ombyggt fordon, men i slutändan kommer jag ha en 2.3 liters motor oavsett vilket land den är köpt i.

Mvh. David.

Ja förklara nått jag inte vet...

Ja grunden är den samma..men jag pratar om std motorer som har rasat.. å med std innehåll är de inte samma grejer i..trådskaparen  frågar inte om trimning eller motorrenovering.. jag sa bara att man skulle akta sig för dom...


535 Inlägg
9 december 2008
#30
farsan har impoterat 2 bilar från tyskland, kostar runt 5k att regga in en bil.


I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#31
aha_100 skrev:
farsan har impoterat 2 bilar från tyskland, kostar runt 5k att regga in en bil.

Hur gör man när väl har tagit in dom ? big_smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 december 2008
#32
de står ju flera gånger om vad du ska göra för att regga bilen i Sverige, läs


Avstängd
512 Inlägg
9 december 2008
#33
Annars finns det ju ganska många volvobilar i Sverige..

528 Inlägg
9 december 2008
#34
Alla Italienska Volvo  T5 är inte heller med 2liters motor. Min förra bil var en S40 T5 italien-import med samma 2.5 liters motor som i Sverige och samma tillval som motsvarande svensk bil. Den hade sätesvärme och dylikt.


Sök