vem vill ha italien import egentligen? finns typ ingen italien import volvo som är över 2.0L
Han som skapa tråden vill ha en italien import, that's who... Farsan köpte en S40 från Italien för några år sen, sparade MYCKE pengar då.
Låter du en firma göra jobbet försvinner all vinst...allt mellan 10 och 20k kan de ta...de du ska göra i Sverige är att göra en registreringsbesiktning, kostar la 1500-2000 ungefär. Sen ska du pröjsa skrotningspremie (om de inte tagit bort de), de e la de stora kostnaderna.
sen att 2.0liters vitmotorn är skit spelar ju ingen roll om han har tjänat 10-15k på att köpa bilen därifrån..ungefär de priset det går på att byta motor här i swe..
Har inte en 2 liters motor i den...så wouldn't know. E samma motor som 1.8orna i Sverige...
Sen är det rätt väsentligt att veta vilket perspektiv man har på saken också. Ur en hormonstinn 18årings perspektiv är såklart 2.0an dålig eftersom den har lägre effekt och inte är lika trimvänlig som 2.3an. Nu vet jag inte om trådskaparen faller i ovan nämnda kategori, men man kan ju reflektera över hur stor vikt en medelsvensson lägger vid 15hästars- eller några sekunders skillnad 0-200..
fråga runt lite om hur många SOM HAR RASAT 2 LITERS MOTORN
jag bryr mig inte om effekten....
2 liters motorn och 2.3 liters motorn som både sitter i T5:or är samma motor! Det enda Volvo har gjort är att ha andra kolvar och stakar för att minska volymen.
Mvh. David.
Hur kan de vara samma motor som en 2.3litare om de är andra kolvar å stakar ? samma block å topp är stor skillnad...
Läs runt hur många 2 liters maskiner som rasat pga av lagerras å vevstakar som har tittat ut genom blocket...
fråga runt lite om hur många SOM HAR RASAT 2 LITERS MOTORN
jag bryr mig inte om effekten....
2 liters motorn och 2.3 liters motorn som både sitter i T5:or är samma motor! Det enda Volvo har gjort är att ha andra kolvar och stakar för att minska volymen.
Mvh. David.
Läs runt hur många 2 liters maskiner som rasat pga av lagerras å vevstakar som har tittat ut genom blocket...
Jag antar att dessa fall av ras alla är med orginaleffekt? Förövrigt har ju aldrig en 2.3a drabbats av krökta stakar eller lagerras...
fråga runt lite om hur många SOM HAR RASAT 2 LITERS MOTORN
jag bryr mig inte om effekten....
2 liters motorn och 2.3 liters motorn som både sitter i T5:or är samma motor! Det enda Volvo har gjort är att ha andra kolvar och stakar för att minska volymen.
Mvh. David.
Hur kan de vara samma motor som en 2.3litare om de är andra kolvar å stakar ? samma block å topp är stor skillnad...
Läs runt hur många 2 liters maskiner som rasat pga av lagerras å vevstakar som har tittat ut genom blocket...
Oj, förlåt, glömde att man måste förklara allt så förbaskat tydligt hela tiden. Grunden till båda motorerna är det samma, så ska man trimma spelar det ingen roll vilken du börjar med. Trimmar du en T5:a slänger du i nya kolvar, stakar och en kam ifrån en GLT. Kan du då säga vad skillnaden blir mellan en Italien-motor och en svensksåld? Nej, just det.
Och ja, jag har en Italienmotor, för annars kommer det vara totalt omöjligt för mig att regga min bil som ombyggt fordon, men i slutändan kommer jag ha en 2.3 liters motor oavsett vilket land den är köpt i.
2 liters motorn och 2.3 liters motorn som både sitter i T5:or är samma motor! Det enda Volvo har gjort är att ha andra kolvar och stakar för att minska volymen.
Mvh. David.
Hur kan de vara samma motor som en 2.3litare om de är andra kolvar å stakar ? samma block å topp är stor skillnad...
Läs runt hur många 2 liters maskiner som rasat pga av lagerras å vevstakar som har tittat ut genom blocket...
Oj, förlåt, glömde att man måste förklara allt så förbaskat tydligt hela tiden. Grunden till båda motorerna är det samma, så ska man trimma spelar det ingen roll vilken du börjar med. Trimmar du en T5:a slänger du i nya kolvar, stakar och en kam ifrån en GLT. Kan du då säga vad skillnaden blir mellan en Italien-motor och en svensksåld? Nej, just det.
Och ja, jag har en Italienmotor, för annars kommer det vara totalt omöjligt för mig att regga min bil som ombyggt fordon, men i slutändan kommer jag ha en 2.3 liters motor oavsett vilket land den är köpt i.
Mvh. David.
Ja förklara nått jag inte vet...
Ja grunden är den samma..men jag pratar om std motorer som har rasat.. å med std innehåll är de inte samma grejer i..trådskaparen frågar inte om trimning eller motorrenovering.. jag sa bara att man skulle akta sig för dom...
Alla Italienska Volvo T5 är inte heller med 2liters motor. Min förra bil var en S40 T5 italien-import med samma 2.5 liters motor som i Sverige och samma tillval som motsvarande svensk bil. Den hade sätesvärme och dylikt.