Tänkte om någon kunnig kunde svara på en grej har en hållare för 2 mätare tänkte sätta i volt och sedan säger alla att oljetryck e lätt osså. Men blir det nån skillnad om jag har en orginal i bilen osså ?? tänkte så det inte bli nå kans med den givaren. eller kopplas dom på helt olika ?
är väll mer att eftermonterad olje tryck visar presis hur mycke tryck oljan rusar runt i motorn med... medans den som sitter orginal visar då oljetrycker försvinner eller bli nästan obefintligt av n¨ån anledning
Dem kopplas olika .. du får med en ny oljetrycksgivare till alla oljetrycksmätare jag känner till iaf.. Problemet som kan uppstå är hur man ska koppla in den nya givaren, på de flesta motorer är det skitenkelt..
Varför ha oljetrycksmätare om du bara har plats för 2 mätare och har volt i den ena? Ta och sätt dit oljetemp istället, sjunker oljetrycket är det redan kört i vilket fall..... Tempen kan vara bra att hålla reda på, tänkte som du när jag satte in mina mätare men slutade med att jag satte dit laddtryck och oljetemp.
Varför ha oljetrycksmätare om du bara har plats för 2 mätare och har volt i den ena? Ta och sätt dit oljetemp istället, sjunker oljetrycket är det redan kört i vilket fall..... Tempen kan vara bra att hålla reda på, tänkte som du när jag satte in mina mätare men slutade med att jag satte dit laddtryck och oljetemp.
oj jag menade ju oljetemp ... har det orgnal också men det bli inget fel då eller på givaren???
Varför ha oljetrycksmätare om du bara har plats för 2 mätare och har volt i den ena? Ta och sätt dit oljetemp istället, sjunker oljetrycket är det redan kört i vilket fall..... Tempen kan vara bra att hålla reda på, tänkte som du när jag satte in mina mätare men slutade med att jag satte dit laddtryck och oljetemp.
oj jag menade ju oljetemp ... har det orgnal också men det bli inget fel då eller på givaren???
Beroende på hur du kopplar.... Om du ska ha en extern mätare för oljetemp så får du (troligen) köpa en sandwichadapter som du monterar mellan oljefiltret och motorblocket, i den adaptern skruvar du fast givaren. Så är det (enligt mig) bästa sättet.
står nu mellan oljetemp och vattentemp?? lättaste??
oljetryck verka drygt och smått onödigt kanske...
help!
vatten temp är vell de mest onödigaste när de redan finns 1 sån mätare på alla bilar
jo men orka inte lacka om astolpar igen bara för å spackla dit en mätarhållare med ett hål:P det är som det är nu shit happends.. och behöver en mätare till av nått slag... annars sere dumt ut..
står nu mellan oljetemp och vattentemp?? lättaste??
oljetryck verka drygt och smått onödigt kanske...
help!
vatten temp är vell de mest onödigaste när de redan finns 1 sån mätare på alla bilar
jo men orka inte lacka om astolpar igen bara för å spackla dit en mätarhållare med ett hål:P det är som det är nu shit happends.. och behöver en mätare till av nått slag... annars sere dumt ut..
bara ta mätare du inte har ju tex volt amperre osv finns ju hur mkt som hälst
Tjenare! oljetrycks-mätaren styrs via en såkallad "oljetrycksgivare" eller kortsagt givare. Beställer man en mätare på nätet en såkallad "eftermontering"-mätare brukar man få med bruksanvisning. Annars kopplar man ju bara + och minus på en givare. Det jag hade på hjärtat var inte detta utan att såg att du ska koppla in en volt-mätare också., det hade jag också planer på då jag en orginal-mätare liggandes. Nu till inkopplingen av volt-mätaren.. hur kopplar man in en sådan sätter du jord och plus på generatorn, batteriet eller vad??!?! MVH Volvo740mannen
Tjenare! oljetrycks-mätaren styrs via en såkallad "oljetrycksgivare" eller kortsagt givare. Beställer man en mätare på nätet en såkallad "eftermontering"-mätare brukar man få med bruksanvisning. Annars kopplar man ju bara + och minus på en givare. Det jag hade på hjärtat var inte detta utan att såg att du ska koppla in en volt-mätare också., det hade jag också planer på då jag en orginal-mätare liggandes. Nu till inkopplingen av volt-mätaren.. hur kopplar man in en sådan sätter du jord och plus på generatorn, batteriet eller vad??!?! MVH Volvo740mannen
volten kopplar du direkt till batteriet.. iaf vad jag vet
Tjenare! oljetrycks-mätaren styrs via en såkallad "oljetrycksgivare" eller kortsagt givare. Beställer man en mätare på nätet en såkallad "eftermontering"-mätare brukar man få med bruksanvisning. Annars kopplar man ju bara + och minus på en givare. Det jag hade på hjärtat var inte detta utan att såg att du ska koppla in en volt-mätare också., det hade jag också planer på då jag en orginal-mätare liggandes. Nu till inkopplingen av volt-mätaren.. hur kopplar man in en sådan sätter du jord och plus på generatorn, batteriet eller vad??!?! MVH Volvo740mannen
volten kopplar du direkt till batteriet.. iaf vad jag vet
men blir det inte direkt ström då och man vill ju gärna att den stängs av samtidigt som bilen eller har ja fel?