2769
Sök

Ljudbygge Och Annat Trix [Slutresultat!!!]

603 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
Elda skrev:
fin guide smile vad ska du göra mellan lådorna?

Nu har de den rätta tjockleken och en "grov" design. Nu ska det finas till och målas/kläs. Sedan hade det varit finemang med alltihopa. Dock är ena basen trasig sad

603 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
Den 13 augusti börjar jag på Linköpings universitet och då kommer jag bli tvungen att lägga ner den här hobbyn. Fram till dess så ska jag ska försöka fixa ordning på bilen (kopplingen har slutat fungera) och lägga upp uppdateringar på det som jag hunnit klart med. Men jag har massor att göra om dagarna. så ifall det skiter sig totalt så vill jag ändå passa på att tacka för alla kommentarer och all hjälp som jag fått här.

TACK ALLA GORGARE!

59 Inlägg
5 augusti 2009
Vilket antiklimax... sad

Jag tror jag talar för i alla fall många här, när jag säger att vi tänker inte tappa hoppet. En dag kommer din SAAB bli klar.

...och hela folket sa: AMEN!!

Tills dess vill jag rikta ett stort tack för inspirationen och lärdomen denna tråd gett.

GRYMT BRA JOBBAT!!!

Godkänd på bilar, bättre på bilstereo, BÄST på juridik (Skicka ett PM om du har en juridisk fråga)
- Hur ser man att en advokat ljuger? Han rör på läpparna.

715 Inlägg
5 augusti 2009
bra guide, trevligt med guider

603 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
[Borttaget]
Senast redigerat av polomononen (2 oktober 2014)

utbildad klant
2 197 Inlägg
11 augusti 2009
tycker din guid verkar bra:P även en blind hade fattat:P

Mvh O.Frankeståhl

225 Inlägg
11 augusti 2009
schysst guide, snyggt tryckrör big_smile

603 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
jakethesnake skrev:
Vilket antiklimax... sad

Jag tror jag talar för i alla fall många här, när jag säger att vi tänker inte tappa hoppet. En dag kommer din SAAB bli klar.

...och hela folket sa: AMEN!!

Tills dess vill jag rikta ett stort tack för inspirationen och lärdomen denna tråd gett.

GRYMT BRA JOBBAT!!!

Vi får väl hoppas att den blir klar någon gång hmm. Hehe tongue.

mulleina skrev:
bra guide, trevligt med guider

Man tackar

oggy_swe skrev:
tycker din guid verkar bra:P även en blind hade fattat:P

Jag tvivlar på att blinda har någon nytta av den. Men däremot så hoppas jag att alla som kan läsa och skriva, förstår min guide smile.

daNNe_maN skrev:
schysst guide, snyggt tryckrör big_smile

Ja, om jag får säga det själv så ser tryckröret riktigt fett ut.
Senast redigerat av polomononen (11 augusti 2009)

4 663 Inlägg
11 augusti 2009
nice big_smile  blev skit bra

603 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
Hej allihopa. Det har blivit ändrade planer. Jag kommer inte börja plugga i år utan skjuter upp det till nästa år. Så förhoppningsvis så kommer jag få massor gjort på bilen nu big_smile
Senast redigerat av polomononen (26 augusti 2009)

6 558 Inlägg
26 augusti 2009
Fan va kul ser fram emot myyyycket bilder big_smile  det e kanske bra å ta ett sabbats-år från skolan å ladda batterierna smile så ut i garaget å sätt fart nu lol smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

603 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
racer-putte skrev:
Fan va kul ser fram emot myyyycket bilder big_smile  det e kanske bra å ta ett sabbats-år från skolan å ladda batterierna smile så ut i garaget å sätt fart nu lol smile

Det som ska göras just nu är ett kopplingsbyte och kanske ett växelådsbyte. Dessutom har jag gjort en tragisk upptäckt. Min bil har stått avstängd i två, tre veckor. När jag kom tillbaka laddade jag batteriet och försökte lyssna på lite musik. Men slutsteget vägrar att starta!? Det fungerade ju innan jag ställde av bilen!! Jag har inte hunnit felsöka ännu men bläääh mad.  Jag kommer ju ingen vart. Allting rasar ju innan jag änns byggt klart hmm. Men men, jag får ta tag i det helt enkelt smile

VD Hammar
613 Inlägg
26 augusti 2009
det ser mycket bra ut det där, gillar dina guider, nu har jag kollat igenom hela projektet och kan konstatera att du är Lelles son va. kände igen garaget iaf.  Lycka till

MVH Johan

4 663 Inlägg
26 augusti 2009
kul att du fortsätter med bilen big_smile

603 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
opela skrev:
det ser mycket bra ut det där, gillar dina guider, nu har jag kollat igenom hela projektet och kan konstatera att du är Lelles son va. kände igen garaget iaf.  Lycka till

Det stämmer, visst är det lelles verkstad smile. Kul att du gillade guiderna.

Elda skrev:
ett tips är att lägga ut pengar o köpa komplett viggenkoppling så håller det OM du skulle villja trimma smile

Det var ett bra tipps. Tyvärr så beställde jag ett nytt i all hast utan att tänka efter. Så det får bli som det blir.

Saab_Robin skrev:
kul att du fortsätter med bilen big_smile

Tycker jag själv också. Var inte kul att lämna jobbet halvfärdigt kan jag lova. Men nu hoppas jag få ording på allt och att jag kommer kunna lägga mycket tid på bilen. Den måste ju bli klar någon gång big_smile.

Slutsteget "lagat"
Kan gladerligen berätta att slutsteget fungerar igen. Någon gång då jag pillat med bilen så gjorde jag en dundertabbe som kunde ställt till det ordentligt. Min jordpunkt i bagaget satt knappt fastskruvad. Kan inte fatta varför, då jag brukar vara väldigt noggrann med sådana saker. Men så var det iaf. Upptäckte det då jag såg att spänningen gick ner från 12.6V till 3V när det kom signal på remoten. Relät som jag har använder mig av gav också en ledtråd. Eftersom spänningen ligger på 12.6 V innan belastning så slog den mer än gärna till. Men lika snabbt slog den av då spänningen sjönk.

603 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
Hej, det var mycket, mycket länge sedan jag var aktiv här på sidan. Jag har inte tid att meka med bilen längre och har andra hobbys nu. Tänkte bara kolla om det finns intresse för att jag lägger upp bilder på slutresultatet?

R1 driver!
5 128 Inlägg
8 augusti 2010
Det får du mer än gärna göra! Vi vill ju se en sista uppdatering vi som följt med dig länge! smile

603 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
[Borttaget]

603 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
[Borttaget]

655 Inlägg
8 augusti 2010
Såg mycket bra ut! bra jobbat!

Sök