Sakta framåt, nervlugnande pillgöra helt enkelt. Yttre delen av hjulhusen bak är punktade på plats och faktiskt hyffsat symetriska?!? Fortsätter att plasta lite kortsidor och sånt, sen borde man väl köpa sig en STOR burk spackel och gå lös
Plasten tog ju såklart slut förra veckan, och semesterstängt där jag brukar handla så fick glatt hitta nånting annat att göra.
Fick en tanke om att använda original mätarhuset för att göra det enkelt för mig när bilen ska ihop första gången men det passade ju givetvis inte med nya rattstångsfästet.
efter lite ombyggnad av det fästet, massage och framförallt uppvinkling av mätarhuset gjorde att det gick dit, blir smidigt med original kabelhärva, värmepaket och allt sånt under brädan sen
Åker för övrigt upp till lycksele tidigt imorgon och kapar av ett tak från en corsa, sweet
ett alukyl påväg från staterna efter lite missar så rastlös behöver man inte vara, om man inte vill förståss
Hämtade ett tak i morse innan jobbet, 28 mil ToR Fan va skönt att den biten är löst nu iaf så man kan göra en ordentlig insats på att få nånting klart där bak.
Värdelös limning av dämpmassa tackar vi för!
Med en såndär blev taket fort naket
Och kunde provas på plats, eller ja ligga löst iaf.
Taket är nu svetsat och limmat på plats efter konstens alla regler och det blev faktiskt rätt bra. Nu ska man bara samla mod att sätta kapen i det ska dock prova göra ett likadant luftintag på en sunkig 760 först och se hur det går, lär bli spännande att få rakt!
Har dock blivit alldeles för mycket buskörning på nätterna för att vara effektiv i garaget..
Blir det effektivt att ta in luft genom taket och leda det genom kylaren? Borde det inte vara bättre att ta luft antingen från sidorna eller underifrån..? Bara spekulerar här, men en vindtunnel under som går upp genom golvet och ut under tex vinge hade varit ball och diskret Du har ju annars hela bakrutorna att göra luftintag av
måste säga att du är sjukt duktig och kan nog påstå att detta är det mest snygga och välgjorda amatörbygget jag har sett på väldigt länge! plåt nästan rakt igenom iaf och allt är gjort med stor precision sånt gillar vi! Håll ut in i det sista nu så du inte får för dej att du inte orkar mer haha
Men detta är riktigt fett skulle vilja ha en sån i mitt garage med! Lycka till. PS om du tröttnar på bilen är det bara ringa så kommer ja å hämtar den vettu!
Blir det effektivt att ta in luft genom taket och leda det genom kylaren? Borde det inte vara bättre att ta luft antingen från sidorna eller underifrån..? Bara spekulerar här, men en vindtunnel under som går upp genom golvet och ut under tex vinge hade varit ball och diskret Du har ju annars hela bakrutorna att göra luftintag av
Inte optimalt men det finns andra exempel på småbilar som har den lösningen och det funkar riktigt bra. Det huvudsakliga är att man släpper ut luften där det är lägre tryck, jag kommer skickar det rakt ut genom bakluckan. Finns inte plats att ta luft under bilen eller på sidan. För att få samma tvärsnittsarea som jag kommer ha på luftkanalen från taket krävs tex 8st 4" slangar Nu kan jag dessutom ha kvar glasrutorna
Winner skrev:
måste säga att du är sjukt duktig och kan nog påstå att detta är det mest snygga och välgjorda amatörbygget jag har sett på väldigt länge! plåt nästan rakt igenom iaf och allt är gjort med stor precision sånt gillar vi! Håll ut in i det sista nu så du inte får för dej att du inte orkar mer haha
Men detta är riktigt fett skulle vilja ha en sån i mitt garage med! Lycka till. PS om du tröttnar på bilen är det bara ringa så kommer ja å hämtar den vettu!
Tack! Jag gnetar på när lusten faller in så får vi se hur det går