Klart det bäste hade varit att bygga ordentligt direkt, MEN
Det blir en halvsnikare med bottendelen den här gången. En riktigt genomgången bottendel med riktiga grejjer, all maskinbearbetning osv blir helt enkelt för dyr då jag mer eller mindre saknar inkomst i höst..
Nya stakar hemma, blev motornord kinastakar Ny z20let oljepump Tar en annan vev från en XE maskin. Nya lager på ram och vev.
Då skulle man bara jobba lite mindre än 06-23 så man hade tid att bygga om tråget, pick-upen, kontrollmäta allt och sätta ihop den igen
Tog typ 2 timmar att läsa igenom tråden men de var de lätt värt, underbart bygge!
Välspenderad tid
Första lediga dan på eh.. länge iaf men delarna ska ju finansieras också :bang:
Vart nya motornord stakar, vägde och mätade med bra resultat. Runda hål, lagom lagerspel, jämna vikter and so on. Skönt att det stämde iaf! Den som kan sina opel 16v ser även att det är en lättare vev där nu också.
Ombyggd pick-up till z20let pumpen
Lite skvalpskydd för oljan i tråget
Botten ihop
Och toppen på
Glömde dock beställa en oljekylare i veckan, så jag sket i att montera plattan till den så man kan starta utan.
Nu göra lite socialtimmar med quinn-folke så man kan kvittera ut många fina garagetimmar då jag är ledig hela helgen och veckan
Igår installerades oljetrycksmätare, kan vara bra att ha. Även ny laddtrycksmätare i samma stil och betydligt mer lättavläst än den gamla "blackpanel" Har börjat malla på en mittkonsoll därav dom hängande brytarna.
Lindat grenröret
Som rök fiiint vid uppstart
Provsväng ute i regnet, lite roligare än när det är torrt